Ernemmer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Natuurlijk compleet offtopic;
Maar de wetenschap heeft vaak ook 2 kanten die verschillend beweren.
Kijk maar eens naar de omslag van, dat hoog cholesterol slecht voor je is, en dat het hart en vaatziekten veroorzaakt. Zelfs het AHA (American Heart Association) is nu eindelijk om, dat dit niet zo is. Alles wetenschappelijk bewezen, en toch blijft er een kamp waar ze iets anders beweren.
Klimaat is nog zo'n voorbeeld, meerdere kampen met wetenschappers zeggen iets anders.
Op Tweakers is altijd maar 1 mogelijkheid goed en kan er niet buiten de lijntjes gekleurd worden, op zich niet erg maar het maakt de discussies (waar ik mij nu verre van hou) wel erg saai en eentonig.
Over de cholesterol,
deze pagina van de American Heart Organisation gaat hierop in. Twee citaten:
Cholesterol is a waxy substance. It’s not inherently “bad.” Your body needs it to build cells and make vitamins and other hormones. But too much cholesterol can pose a problem.
Cholesterol circulates in the blood. As the amount of cholesterol in your blood increases, so does the risk to your health. High cholesterol contributes to a higher risk of cardiovascular diseases, such as heart disease and stroke.
Volgens mij wordt al jaren aangegeven (in ieder geval in de Becel-reclames

) dat een
te hoog cholesterol slecht voor je is. Dus in dit geval wordt er al jaren hetzelfde beweerd, cholesterol heb je nodig, maar teveel hiervan is niet goed voor je. Er is dus geen sprake dat de AHA 'om' is.
Over klimaatsceptici, als
meer dan 99 procent van de klimaatwetenschappers aangeeft dat de opwarming van de aarde door menselijk handelen komt, klimaatsceptici deels werden
betaald door een grote oliemaatschappij, dan kán je natuurlijk blijven aangeven dat er in het klimaatdebat twee kampen zijn, maar kijk even naar de schaal van die kampen. Jon Oliver heeft dit een jaar of zeven geleden
al beter in beeld gebracht, dan ik kan verwoorden.
Terug naar het onderwerp, Iedereen mag zijn menig ventileren, máár het is in dit geval aan de moderators van Tweakers of zij wíllen dat een bepaalde mening op deze site geventileerd wordt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat zij onzin als, 'de aarde is plat', 'de wereld wordt geregeerd door lizard-people' of wat dies meer zij, wegmodereren, niet om de discussie dood te slaan, maar om een discussie niet te laten ontsporen.
Tast Tweakers hiermee de vrijheid van meningsuiting aan? Neuh, er zijn voldoende plekken op de interwebs te vinden waar men vrijelijk de meest grote onzin kan ventileren. Maar laten we het hier bij de feiten houden, teveel cholesterol is slecht voor je, de aarde is rond, de mods van Tweakers zijn lizard people.