Ervaringen Putznu tandenborstel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v3r
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 08:50
Ik zoek een sonische tandenborstel en kwam bij putz terecht (https://www.putznu.nl/pro...elektrische-tandenborstel). Heeft iemand hier ervaring mee? Op de reviewpagina van tweakers vind ik niets terug (en reviews op een site zelf vertrouw ik niet altijd).

Philips heeft ook een paar sonische tandenborstels die wel iets duurder zijn, maar vraag me af of die meerprijs het waard is. Langs de andere kant wil ik ook geen tandenborstel die het na een jaartje begeeft.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het om mondhygiëne gaat, is het zéér onverstandig om op tientjes te gaan beknibbelen en iets te gaan gebruiken waarvan je niet weet of het goed is.

Philips wordt aanbevolen door mijn tandarts (en nee, die heeft geen aandelen). Mijn Oral-B is bijna op, dan ga ik voor de Philips.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
Ben het eens met @Nyarlathotep. Ga niet beknibbelen en neem gewoon een erkent iets.

Wij hebben zelf een sonicare, maar ik vind die Sonic trillingen heel vervelend voelen.
Ik zelf kijk dan weer naar de braun ion om die reden.

Onze tandarts heeft overigens folders van zowel de Philips als de Braun :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:24
Zonder gedegen onderzoek kun je er weinig over zeggen. De gemiddelde consument oordeelt niet op de juiste punten. Kijkende naar reviews gaat het vooral over de prijs, de kleur en het geluid. Het belangrijkste onderdeel; plaque verwijdering, kun je als consument niet beoordelen, maar is wel het belangrijkste onderdeel van een tandenborstel.

Mijn advies; blijf bij de gevestigde en bewezen fabrikanten, dus Oral-B en Philips.

Als mondhygiënist adviseer ik vooral Oral-B vanwege de kleine, ronde kop die je ook eenvoudig op moeilijk bereikbare plekken kunt plaatsen. Philips is alleen geschikt wanneer je weinig problemen met je tandvlees hebt en je tanden relatief recht staan. De nieuwe IO van Oral-B combineert het prettige geluid van de sonische tandenborstel en de kleine kop van de roterende, maar is wel overpriced naar mijn mening. Voor €100,- zou het een perfecte borstel zijn, maar die prijsdaling laat nog een tijd op zich wachten.

[ Voor 37% gewijzigd door LA-384 op 28-06-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v3r
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 08:50
Nyarlathotep schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:51:
Als het om mondhygiëne gaat, is het zéér onverstandig om op tientjes te gaan beknibbelen en iets te gaan gebruiken waarvan je niet weet of het goed is.

Philips wordt aanbevolen door mijn tandarts (en nee, die heeft geen aandelen). Mijn Oral-B is bijna op, dan ga ik voor de Philips.
Dacht dat het prijsverschil vooral richting marketing ging. Opbouw van een sonische tandenborstel lijkt me vrij eenvoudig (maar kan ik mis in zijn). En of die nu 17.000 rotaties per minuut maakt of 15.000 zal wel niet veel verschil betekenen.

Over de levensduur is het prijsverschil waarschijnlijk verwaarloosbaar, ja. Dat telt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
Prijs van de borstels is ook iets om mee te nemen - en ook de verkrijgbaarheid van de borstels. Philips borstels zullen wel wat duurder zijn dan Putznu borstels, maar wellicht wel beter / langer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 12:48

-SaveMe-

-klik-

Wat is het voordeel van zo'n sonische tandenborstel? Ik gebruik een Oral-B met ronde kop (op aanraden van de tandarts/mh) en dat bevalt prima en werkt goed heb ik de indruk ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Pagina: 1