Ik rij al enige tijd met een probleem rond, maar de diagnose wijst tot op heden nog niets uit, behalve gegok.
Het betreft een:
Volkswagen Golf 6
1.6 TDI 105PK
KM stand - 248.000
Het probleem lijkt op een verstuiverprobleem, maar de garage wilt er zijn handen niet voor in het vuur steken.
Ik kan ze laten testen (kosten €350,-) maar in 99% van de gevallen zijn alle verstuivers kapot, die test is niet helemaal accuraat (zelfs nieuwe uit de verpakking zijn 'kapot').
De onderdelen alleen al kosten €1600,-, voor 4 verstuivers, dus ik vind het ook iets te kostbaar om het gewoon op de gok te vervangen.
Iemand bekend met dit fenomeen?
Ik heb wel een filmpje gevonden op Youtube met een soortgelijk probleem:
Het klinkt alles behalve fijn.
Het betreft een:
Volkswagen Golf 6
1.6 TDI 105PK
KM stand - 248.000
Het probleem lijkt op een verstuiverprobleem, maar de garage wilt er zijn handen niet voor in het vuur steken.
Ik kan ze laten testen (kosten €350,-) maar in 99% van de gevallen zijn alle verstuivers kapot, die test is niet helemaal accuraat (zelfs nieuwe uit de verpakking zijn 'kapot').
De onderdelen alleen al kosten €1600,-, voor 4 verstuivers, dus ik vind het ook iets te kostbaar om het gewoon op de gok te vervangen.
Iemand bekend met dit fenomeen?
Ik heb wel een filmpje gevonden op Youtube met een soortgelijk probleem:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeVW Volkswagen Polo 6R TDI 2011 Engine Sound FIXED Injectors Replacement
Het klinkt alles behalve fijn.