[Aankoopadvies] Rear speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:31
Hey Mede Tweakers,

Ik zoek ?
Rear speakers

Wat is je budget?
ongeveer 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn huidige setup is:

Denon AVR-X1300W - AV Receiver
Dali Spektor Vokal Zwart - Center speaker
MB Quart QL 802S- Front Zuilspeakers
Jamo SUB 210 W - Woofer
JVC rear speakerzuilen uit een oude 5.1 set

Ik wil graag jullie advies vragen mbt de rear speakerzuiltjes, deze wil ik gaan vervangen door boekenplank speakers.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik de Dali Spektor 1 en 2 op het oog, maar twijfel of de 1 wel groot genoeg is.
Ook heb ik de Teufel Theater 500S bekeken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel dus of de Spektor 1 wel groot genoeg is en of ik van andere merken goede kandidaten over het hoofd zie
Ik woon momenteel in een appartement, maar de bedoeling is naderhand te verhuizen naar een gewone woning.

Beste antwoord (via Xgar op 28-06-2021 20:22)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

De achterste luidsprekers zijn de minst belangrijke in een surround setup. Ja, er moet goed geluid uit komen, maar dit zijn voornamelijk de surround effecten. De bas en dialoog worden door de voorspeakers(center) en/of de subwoofer gedaan. Dus ieder fatsoenlijk setje luidsprekers moet voldoen, uiteraard passend binnen de vermogens/impedantie afgifte van je versterker.

M.a.w. als de reden om de huidige JVC zuilen te vervangen iets anders is dan een cosmetische, zou ik zeggen, lekker laten staan :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

De achterste luidsprekers zijn de minst belangrijke in een surround setup. Ja, er moet goed geluid uit komen, maar dit zijn voornamelijk de surround effecten. De bas en dialoog worden door de voorspeakers(center) en/of de subwoofer gedaan. Dus ieder fatsoenlijk setje luidsprekers moet voldoen, uiteraard passend binnen de vermogens/impedantie afgifte van je versterker.

M.a.w. als de reden om de huidige JVC zuilen te vervangen iets anders is dan een cosmetische, zou ik zeggen, lekker laten staan :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:31
TTLCrazy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:25:

Dus qua geluid zou ik er dan eigenlijk niet op vooruit gaan, want ze doen het op zich nog prima.
Ik dacht dat het geluid wat voller zou worden, maar misschien kan ik dat ook qua instellingen regelen.
Over de front zuilen en center ben ik zeer tevreden.
Optisch vind ik ze idd minder, maar om ze alleen daarvoor te vervangen vind ik eigenlijk ook zonde.