Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen op mijn pc, in het najaar de nieuwe Battlefield. Wil de nieuwste assassin's creed nog spelen. Speel altijd veel strategie spellen. Voor school gebruik ik een macbook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc zelf 2000 euro max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb uit mijn vorige laptop nog een kingston 2.5 inch ssd liggen van 240 GB. Heb deze al een jaar of drie in gebruik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard dingen. heb zelf ook al een lijsje gemaakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt voorkeuren zolang de kwaliteit maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op mijn kamer wordt het vrij warm zomers, wil daarom dat ik voldoende koeling heb.
Ga je overklokken?
Misschien in de verre toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
advies of dit allemaal goed bij elkaar past of er misschien iets anders is dat goedkoper is maar even goed. Ook zat ik nog te kijken naar fan's voor de case omdat er maar twee worden bij geleverd maar ik wordt er nou niet echt wijzer van wat goede case fan's zijn om extra toe te voegen.
Is 6 core's genoeg of zou ik nog voor 8 core's moeten gaan.
Dit had ik zelf al gevonden:
Ik wil voornamelijk gaan gamen op mijn pc, in het najaar de nieuwe Battlefield. Wil de nieuwste assassin's creed nog spelen. Speel altijd veel strategie spellen. Voor school gebruik ik een macbook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc zelf 2000 euro max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb uit mijn vorige laptop nog een kingston 2.5 inch ssd liggen van 240 GB. Heb deze al een jaar of drie in gebruik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard dingen. heb zelf ook al een lijsje gemaakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt voorkeuren zolang de kwaliteit maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op mijn kamer wordt het vrij warm zomers, wil daarom dat ik voldoende koeling heb.
Ga je overklokken?
Misschien in de verre toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
advies of dit allemaal goed bij elkaar past of er misschien iets anders is dat goedkoper is maar even goed. Ook zat ik nog te kijken naar fan's voor de case omdat er maar twee worden bij geleverd maar ik wordt er nou niet echt wijzer van wat goede case fan's zijn om extra toe te voegen.
Is 6 core's genoeg of zou ik nog voor 8 core's moeten gaan.
Dit had ik zelf al gevonden:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 168,19 | € 168,19 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 949,- | € 949,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 48,98 | € 48,98 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 89,54 | € 89,54 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 122,25 | € 122,25 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
| Totaal | € 1.786,76 | |||