5 dagen geen reactie na koop van verkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 2.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 17:12
Hoi,

Ik wil hier toch even wat bespreekbaar maken. Afgelopen week wat gekocht bij een tweaker met gewoon een goede score +200.

De prijs was prima voor een product met een kapotte accu. Niets aan de hand nieuwe accu is zo gekocht en het was een leuk item dat ik voor familie kon gaan gebruiken.

Woensdag de deal gemaakt hij bood zelfs een extra muis aan voor 25exta. Die er goed bij paste.
Donderdag de betaallink ontvangen, die was verlopen. Bericht gestuurd en gelijk een werkende link gekregen. IBAN gecheckt, bedrag klopt, hoppa betalen zin in!
Aangegeven dat ik er naar uit kijk en als hij meer van dat merk heeft ik het graag hoor. Hij antwoorde snel met dat hij nog een muismat had. Aangegeven dat ik die niet nodig heb.

Timeline:
Woensdag de deal gemaakt hij zou een betaalverzoek sturen.
Donderdag betaald
Donderdag gevraagd om een verzendbevestiging of verzendatum.. stilte.
Vrijdag gevraagd om een update .. niets
Zaterdag gevraagd om een update .. niets
Vrijdag gevraagd om een update .. niets
Zaterdag gevraagd om een update .. niets
Zondag gevraagd om een update .. niets
Zondag betaalverzoek teruggestuurd voor een refund (zit nog een extra reden achter zie heironder..)
Vandaag.2x raden.. idd niets..
Vandaag: negatieve beoordeling achtergelaten.
Vandaag: dit topic geopend
Vandaag: aangifte scherm open bij de politie.. en vraag me af of ik niet overreageer op de stilte..

De reden voor de refund is mede het niet reageren maar er viel mij zondag bij de betaling nog iets op. Hij vermeld een defect daarin die niet in de advertentie stond. Dit heb ik ook nog via DM bij hem gemeld, want het defect in de betaallink is vele malen erger dan een kapotte accu. Dit had ik beter kunnen checken tijdens het betalen maar je gaat er ook wel vanuit dat men hier eerlijk is.. toch?

Naar mijn idee is er voldoende tijd voor hem geweest om te reageren. Wat is nu wijsheid om te doen? Nog meer geduld hebben? Wachten op reactie tot volle maan? Toch maar aangifte doen bij de politie?

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt en het zal mijn V&A lol ook echt verder niet verpesten. Maar ik wil ook niet dat mede tweakers dezelfde gekkigheid meemaken zoal ik nu bij deze verkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
ik zou aangifte doen, al zou ik het na 5 dagen al doen, als hij een betaalverzoek stuurt geeft hij impliciet aan dat hij zsm het product opstuurt, OF hij moet van te voren gezegd hebben "goh, ik ben vanaf vanavond even weekje in buitenland, ik reageer na die week".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Voordat je een poot hebt om te staan moet je eerst de verkoper een harde deadline geven, "ik verzoek je om binnen 14 dagen alsnog het te leveren of om mijn geld terug te boeken". Zat in hetzelfde schuitje en dat is het eerste wat de rechercheur die mijn aangifte opnam vroeg. Misschien is 14 dagen lang gegeven het feit dat je al langer aan het heen-en-weren bent, maar je moet een redelijke termijn geven, ongeacht of je 1 dag of 1 maand aan het berichten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
SampleUser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:38:
Voordat je een poot hebt om te staan moet je eerst de verkoper een harde deadline geven, "ik verzoek je om binnen 14 dagen alsnog het te leveren of om mijn geld terug te boeken". Zat in hetzelfde schuitje en dat is het eerste wat de rechercheur die mijn aangifte opnam vroeg. Misschien is 14 dagen lang gegeven het feit dat je al langer aan het heen-en-weren bent, maar je moet een redelijke termijn geven, ongeacht of je 1 dag of 1 maand aan het berichten bent.
Ga ik meteen doen, dank je voor de tip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
@Jaer En laat hem even dit topic weten. Dan heeft hij kans om zijn kant van het verhaal te vertellen. Dat is in ieder geval als ik het goed heb een regel hier op Tweakers. Maar volgens mij gaat dit om reviews laten verwijderen.

Ik heb wel eens gehad dat iemand mijn DSLR camera over nam en had moeite met vertrouwen (oudere man etc). Die stelde rembours voor. Prima, als hij de kosten betaald.
Pakket klaar gemaakt onder rembours opgestuurd en toen kreeg ik het terug met de mededeling dat het geweigerd was.

Uiteindelijk na een aantal weken contact. Bleek dat hij hals over kop naar het ziekenhuis is gebracht voor iets semi ernstigs en dat zijn vrouw alles aan de deur geweigerd heeft.
Hij wilde het nog steeds hebben en is het toen op komen halen (hele land door). Super aardige man en het was gewoon een freak accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jaer Misschien weekendje weg, of familieomstandigheden. Je weet het nooit.
Zou netjes vragen of er iets is, of dat verkoper weg is geweest. dan wacht je dag of twee, en is het weer woensdag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Arunia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:42:
@Jaer En laat hem even dit topic weten. Dan heeft hij kans om zijn kant van het verhaal te vertellen. Dat is in ieder geval als ik het goed heb een regel hier op Tweakers. Maar volgens mij gaat dit om reviews laten verwijderen.

Ik heb wel eens gehad dat iemand mijn DSLR camera over nam en had moeite met vertrouwen (oudere man etc). Die stelde rembours voor. Prima, als hij de kosten betaald.
Pakket klaar gemaakt onder rembours opgestuurd en toen kreeg ik het terug met de mededeling dat het geweigerd was.

Uiteindelijk na een aantal weken contact. Bleek dat hij hals over kop naar het ziekenhuis is gebracht voor iets semi ernstigs en dat zijn vrouw alles aan de deur geweigerd heeft.
Hij wilde het nog steeds hebben en is het toen op komen halen (hele land door). Super aardige man en het was gewoon een freak accident.
Topic heb ik aan hem gestuurd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:44:
@Jaer Misschien weekendje weg, of familieomstandigheden. Je weet het nooit.
Zou netjes vragen of er iets is, of dat verkoper weg is geweest. dan wacht je dag of twee, en is het weer woensdag
Klopt ga ook altijd wel uit van het goede in de mensen. De reden waarom ik nu wel een slecht gevoel heb is omdat blijkbaar in het betaalverzoek een groter defect is gemeld (kapot scherm, scherm gaat niet aan) ipv de accu waar de advertentie het over had.

En dan ga je ook de beoordelingen (pagina's lang) door en zie je wel vergelijkbare gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jaer schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Klopt ga ook altijd wel uit van het goede in de mensen. De reden waarom ik nu wel een slecht gevoel heb is omdat blijkbaar in het betaalverzoek een groter defect is gemeld (kapot scherm, scherm gaat niet aan) ipv de accu waar de advertentie het over had.

En dan ga je ook de beoordelingen (pagina's lang) door en zie je wel vergelijkbare gekkigheid.
Misschien kan @Bor of @Microkid even kijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Ik quote even de reactie die ik net kreeg in DM: (vind hij hopelijk niet erg)

*knip*. Delen van DM's is niet de bedoeling.

Net de app van de bank gechecked en inderdaad is het bedrag wel retour ondertussen.

Het blifjt wel rete vaag dat hij iets verkoopt, niet levert , zelfstandig geld terug stuurt en nergens tijd heeft om te communiceren?

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 28-06-2021 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:06

dragonhaertt

@_'.'

Als het geld inderdaad terug is, dan is het probleem gelukkig afgehandeld.
De communicatie is inderdaad niet netjes, en aangezien er wel een overeenkomst was kan je inderdaad wel gewoon een review achterlaten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Het hoe en waarom weet alleen de verkoper dus daar ga ik niet over speculeren.

Wat wel van belang is: Strikt gezien had je een overeenkomst en die verbreekt hij eenzijdig. Daarbij is de communicatie ook niet optimaal. Omdat er een overeenkomst was mag je dit in elk geval in een V&A-beoordeling vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Jaer schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:02:
Ik quote even de reactie die ik net kreeg in DM: (vind hij hopelijk niet erg)

[mbr]*knip*. Delen van DM's is niet de bedoeling.[/]

Net de app van de bank gechecked en inderdaad is het bedrag wel retour ondertussen.

Het blifjt wel rete vaag dat hij iets verkoopt, niet levert , zelfstandig geld terug stuurt en nergens tijd heeft om te communiceren?
Strekking van de DM kwam neer op: ik heb je geld teruggestort want ik heb het aan een ander verkocht.
Reageren kon niet want ik had geen laptop meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
dragonhaertt schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:06:
Als het geld inderdaad terug is, dan is het probleem gelukkig afgehandeld.
De communicatie is inderdaad niet netjes, en aangezien er wel een overeenkomst was kan je inderdaad wel gewoon een review achterlaten.
Review zal ik zeker plaatsen, maar belangrijker is dat het geld terug is en wij er wat anders van kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Carpento schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:06:
Het hoe en waarom weet alleen de verkoper dus daar ga ik niet over speculeren.

Wat wel van belang is: Strikt gezien had je een overeenkomst en die verbreekt hij eenzijdig. Daarbij is de communicatie ook niet optimaal. Omdat er een overeenkomst was mag je dit in elk geval in een V&A-beoordeling vermelden.
Dat eenzijdig verbreken is wel bijzonder, maar ik heb meer topics over V&A gezien waarbij mensen aan meerdere verkopen en er een hoop gedoe uit voort komt.
Het geld is terug, dus hier laten we het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Misschien kwam de verkoper er wel achter dat het tweedehands product toch wat last had van meer mankementen, het zelf heeft proberen op te repareren en uiteindelijk tot de conclusie kwam dat het onverkoopbaar is en je beter je geld terug kan hebben.

Communicatie had misschien beter gekund, aan de andere kant ga je natuurlijk ook niet teveel in details treden over de tegenslagen bij het gereed maken van het product.

Uiteindelijk prima opgelost zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaer
aljooge schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:22:
Misschien kwam de verkoper er wel achter dat het tweedehands product toch wat last had van meer mankementen, het zelf heeft proberen op te repareren en uiteindelijk tot de conclusie kwam dat het onverkoopbaar is en je beter je geld terug kan hebben.

Communicatie had misschien beter gekund, aan de andere kant ga je natuurlijk ook niet teveel in details treden over de tegenslagen bij het gereed maken van het product.

Uiteindelijk prima opgelost zo.
Dat kan ik niet helemaal matchen met "ik heb het aan een ander verkocht"

Maar boeit ook verder niet ik heb nog een DM gestuurd met de opmerking dat ik het fijn had gevonden als hij had laten weten dat de deal niet doorging en het geld terug kwam. Hem een fijne zomer gewenst en ben weer in de zon gaan zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Laatst online: 28-09 10:56
:( Deze topic te laat gevonden!

Tweaker heeft mij ook voor 50€ opgelicht ,nu is zijn account gebbaned dus de kans om met hem in contact te komen of mijn geld terug te vragen is niet meer mogelijk.

Ik had zijn email of telefoonnummer moet vragen,maar ja ik zag 200+ positieve feedbacks dus ik dacht dit komt goed....niet dus! :(

Gelijk een - feedback achtergelaten als waarschuwing voor de mede tweakers.

Aangifte van oplichting volgt,na een aantal meldingen zal Rabobank ook zijn account opheffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ik mis nog steeds enige info om wie het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Notenkraker20 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:19:
Ik mis nog steeds enige info om wie het gaat?
Signex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Vind het jammer om te lezen dat meer tweakers dit ondertussen is overkomen.

Dat er geen naam vermeld was had ook als reden dat ik nog in afwachting was van een oplossing. En uitging van het goede in de mens.

Hopelijk krijgt de rest ook zijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Er gaat duidelijk iets niet goed bij deze verkoper, klinkt als korte termijn leningen om andere dingen te kunnen betalen (verslaafd?).
Hopelijk krijgt iedereen zijn geld terug maar het lijkt mij handig als Tweakers dan ook actie onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
User is gebbaned,verder kan Tweakers.net weinig voor je betekenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essox Lucius
Even een update over deze "Tweaker"!

Hij stort 0,01 cent terug met omschrijving "Ik ben onterecht gebbaned op Tweakers"naar mij toe!

En of ik wil mijn gegevens opnieuw wil doorsturen naar hem omdat hij heeft geen toegang meer op zijn account,ik stuur mijn gegevens opnieuw naar hem toe in een mail,en je raadt het....geen antwoord meer op mail,geen track&Trace nummer en het geld is ook niet terug gestort.

Ik hoef de telefoon niet meer ,eerste ding dat ik morgen ga doen is een aangifte van oplichting doen bij de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Heb zelf ook iets van Signex gekocht maar helaas niets ontvangen. Gelukkig gaat het om een klein bedrag en wou daarvoor niet moeilijk gaan doen maar na 4 weken niets ontvangen te hebben wou ik toch even vragen wat er aan de hand is en zijn kant eens horen. Er staat het volgende in de chat:
De deelnemer(s) aan deze discussie (Signex) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld.
Ik zie dat er andere ook een review achter gelaten hebben met verschillende issues. Kan iemand van tweakers misschien een reden van ban geven? Ik vermoed de vele negatieve reviews en dat er een bewindvoerder aan te pas is gekomen?

@tedades Sorry dat ik je tag maar was nieuwsgierig naar je huidige situatie gezien het ging om een Series X. Heb jij al iets terug gekregen of een status update?

[ Voor 10% gewijzigd door Elazz op 23-07-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Hij gaf aan dat ik een incasso bureau kon inschakelen omdat de bewindvoerder door dat proces geld vrij zou kunnen maken om die rekening te betalen.
Omdat ik iemand met geld problemen niet met extra kosten wil opzadelen heb ik eerst een formele brief geschreven om het geld terug te vorderen. In die brief stond een einddatum waarop de incasso zou inschakelen.
Na meerdere reminders heeft hij zelf een incasso bureau ingeschakeld, en de rekening is aan hun betaald geworden.
Ik heb telefonisch contact met Juristu gehad omdat die niet weten wie ik ben of waar het geld naar toe moet.

Ik heb die gegevens deze week aan hun verstrekt maar nog niets ontvangen. Juristu is maar tot 17:00 bereikbaar dus maandag maar weer bellen als ik dan nog niks heb ontvangen.

Ik weet niet in welke situatie hij zit. Volgens mij is het persoonlijk een aardige gast, maar mogelijk koopt hij teveel spullen en verkoopt hij die weer. Waardoor hij soms wel en soms geen geld heeft. En daar worden wij, als kopers, dan de dupe van.

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 01-08-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Essox Lucius schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:03:
Even een update over deze "Tweaker"!

Hij stort 0,01 cent terug met omschrijving "Ik ben onterecht gebbaned op Tweakers"naar mij toe!
Onze mail werkt gewoon, dus hij kan gewoon contact opnemen om uitleg over zijn acties te geven. Slap excuus dus.
Verder is dit iets tussen koper en verkoper en hoeft niet in de openbaarbeid.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 23-07-2021 17:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.