Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
idd, KPN waarschijnlijk glasvezel.
And The Only One
verheug je nergens op dat hebben ze bij ons vorig jaar ook door heel het dorp gedaan en nix geen asdl hier.
Ik zou overigens m'n kabelverbinding er niet voor opgeven hoor, die is lekker toch sneller dan mxstream
Ik zou overigens m'n kabelverbinding er niet voor opgeven hoor, die is lekker toch sneller dan mxstream
[off-topic]
Dat ligt er aan welke kabelprovider je hebt, Ik heb nu Casema, en kan niet wachten op MXstream
[/off-topic]
Dat ligt er aan welke kabelprovider je hebt, Ik heb nu Casema, en kan niet wachten op MXstream
[/off-topic]
bij ons hebben ze ook groene kabels gelegd en die waren toch echt voor de kabel want die lagen van kabel kast naar kabel kast. dus hoeft niet persee altijd kpn te zijn
Dat zijn groene buizen, waardoor op een later moment andere kabels of glasvezels doorheen geblazen worden. Dat kunnen kabels van de KPN zijn, maar dat kunnen net zo goed kabels van andere providers zijn (Telfort, Dutchtone, noem maar op).
Meestal kun je dat zien aan het feit dat die groene kabels aan de uiteinden boven de grond gelaten gelaten worden, afgesloten met zwarte doppen.
Meestal kun je dat zien aan het feit dat die groene kabels aan de uiteinden boven de grond gelaten gelaten worden, afgesloten met zwarte doppen.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Juist...Op zaterdag 18 augustus 2001 00:58 schreef Crusader het volgende:
Dat zijn groene buizen, waardoor op een later moment andere kabels of glasvezels doorheen geblazen worden. Dat kunnen kabels van de KPN zijn, maar dat kunnen net zo goed kabels van andere providers zijn (Telfort, Dutchtone, noem maar op).
De juiste benaming voor die buizen is HDPE, staat voor High Density Poly Etheen...
en gewoon in de volksmond noem je die dingen dus "mantelbuizen" en daar gaan echt kilometers van in de grond.Op zaterdag 18 augustus 2001 01:22 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Juist...
De juiste benaming voor die buizen is HDPE, staat voor High Density Poly Etheen...
Ik zit ook te w8en op Adsl..
maar dat komt de komende 2 jaar hier nog niet denk ik..
Groen is je kabel provider en blauw is kpn telecom.
Yep,Op zaterdag 18 augustus 2001 00:58 schreef Crusader het volgende:
die groene buizen liggen hier al jaren
is voor de glasvezel...
En met die zwarte doppen kan je nog best wel een tijdje plezier hebben...
(vooral als je òf net als ik overal zo blij mee bent als een klein kind òf net op de middelbare school zit, want dan ben je zoiezo net zo blij als een klein kind)
wij hadden echt hele voorraden van die dingen, je kwam ze overal tegen en door heel de school liep iedereen ermee te "ploppen"...
grappig
Leeg - Sinds 20180907
Andersom, kijk maar in je meterkast. Correct me if i am worng, maar ik denk tog dat ik het zeker weet.Op zaterdag 18 augustus 2001 09:42 schreef Redleg het volgende:
Groen is je kabel provider en blauw is kpn telecom.
Dat is geen benaming voor die buizen, maar voor het materiaal waar ze van gemaakt zijn. En er wordt nog *veeeeeeeel* meer van HDPE gemaakt dan alleen die dingen.Op zaterdag 18 augustus 2001 01:22 schreef Mark_640 het volgende:
Verwijderd
Het kan voor van alles zijn. KPN gebruikt ook groene kabels en de invoerkabels zijn inderdaad meestal blauw.
Ok, je hebt gelijk... Maar zo worden ze meestal wel genoemd, of anders mantelbuizen, zoals ook al eerder genoemd in dit topic...Op zondag 19 augustus 2001 00:24 schreef Onno het volgende:
[..]
Dat is geen benaming voor die buizen, maar voor het materiaal waar ze van gemaakt zijn. En er wordt nog *veeeeeeeel* meer van HDPE gemaakt dan alleen die dingen.
Volgens mij worden die buizen gemaakt van gerecyclde bier kratjes...Op zondag 19 augustus 2001 00:24 schreef Onno het volgende:
[..]
Dat is geen benaming voor die buizen, maar voor het materiaal waar ze van gemaakt zijn. En er wordt nog *veeeeeeeel* meer van HDPE gemaakt dan alleen die dingen.
In ieder geval komen die buizen uit de zelfde fabriek waar ook de bierkratjes worden gemaakt (wavin)
<offtopic mode>
dus groen is Grolsch, geel is Heineken, rood is Dommelsch
</offtopic mode>
<offtopic reply>
Dat gaat niet meer op, Heineken is nu ook groen, maar andere kleur groen dan Grolsch..
</offtopic reply>
Dat gaat niet meer op, Heineken is nu ook groen, maar andere kleur groen dan Grolsch..
</offtopic reply>
Expanding the inexpandable
Groene doorvoorbuizen = voor glasvezel, zijn van Telfort(of tegenwoordig BT Ignite). Ik weet het zeker, ik werk bij Telfort en heb vaak genoeg die buizen bij ons zien binnenkomen als er weer werd uitgebreid.
Deze doorvoorbuizen worden vaak per 5 of soms zelfs 10 tegelijk in de grond gelegd. Er zit dan nog geen glasvezel in die wordt er later doorheen geblazen. Deze worden ook zelden tot in een woonwijk aangelegd. Soms wel tot in industriegebieden.
Zo heeft Telfort hier kortgeleden in Lelystad een nieuw traject aangelegd. daarbij hebben ze meteen op het industrieterrein een loop aangelegd.
Groene kabels = koper en die zijn voor je kabel aansluiting.
De andere doorvoorbuizen hebben diverse kleuren ik weet niet helemaal welke kleur voor welke operator wordt gebruikt.
Quotje uit Elsevier magazine van 26 juni 1999 (http://www.else4.nl/surespeed/wr_eols_article.xcv?doc=read&docid=10002276)
In het graafspel heeft elke speler zijn eigen kleur. Versatel gebruikt oranje buizen, Casema lichtgroene, Telfort groene, KPN blauwe en MCI Worldcom groene met een streepje
Deze doorvoorbuizen worden vaak per 5 of soms zelfs 10 tegelijk in de grond gelegd. Er zit dan nog geen glasvezel in die wordt er later doorheen geblazen. Deze worden ook zelden tot in een woonwijk aangelegd. Soms wel tot in industriegebieden.
Zo heeft Telfort hier kortgeleden in Lelystad een nieuw traject aangelegd. daarbij hebben ze meteen op het industrieterrein een loop aangelegd.
Groene kabels = koper en die zijn voor je kabel aansluiting.
De andere doorvoorbuizen hebben diverse kleuren ik weet niet helemaal welke kleur voor welke operator wordt gebruikt.
Quotje uit Elsevier magazine van 26 juni 1999 (http://www.else4.nl/surespeed/wr_eols_article.xcv?doc=read&docid=10002276)
In het graafspel heeft elke speler zijn eigen kleur. Versatel gebruikt oranje buizen, Casema lichtgroene, Telfort groene, KPN blauwe en MCI Worldcom groene met een streepje
Antenne en masten malloot
Kijk voor bij de deur, naar je officiele kabel-tv aansluiting, die is ook groen
en de dikke kabels van hun zijn ook groen.
Verder worden groene hulzen tegenwoordig ook gebruikt voor glasvezel, maar dat kan ook van je kabelboer zijn.
Maar ook goed genoeg van telfort/cistron of whatever..
het is tegenwoordig n.l. niet meer zo dat iedereen een eigen kleur heeft, het is zo goed geadministreerd dat ze weten welke kabels waar liggen, en wat erin zit.
Dus iedereen trekt de kabels in het kleurtje wat er op dat moment genoeg is, en het goedkoopst is.
en de dikke kabels van hun zijn ook groen.
Verder worden groene hulzen tegenwoordig ook gebruikt voor glasvezel, maar dat kan ook van je kabelboer zijn.
Maar ook goed genoeg van telfort/cistron of whatever..
het is tegenwoordig n.l. niet meer zo dat iedereen een eigen kleur heeft, het is zo goed geadministreerd dat ze weten welke kabels waar liggen, en wat erin zit.
Dus iedereen trekt de kabels in het kleurtje wat er op dat moment genoeg is, en het goedkoopst is.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Er is een verschil tussen kabel(koper) en doorvoorbuizen(glas). De kabels zijn veelal groen maar ik heb ook blauw gezien in mijn wijk(nieuwbouw welke ik heb meegemaakt vanaf bouwrijpmaken van de wijk).
Voor de doorvoerbuizen worden nog steeds diverse kleuren gebruikt. De kleur maakt echt niets uit in kosten. Het is een stuk handiger als de buizen verschillend gekleurd zijn zeker als een of andere grondwerker weer eens een glasvezel traject opentrekt en een buis opentrekt. Als ze allemaal de zelfde kleur hebben is het lastig de juiste telecomoperator te onderscheiden en deze dus te melden dat er iets mis is.
Aanleggen van glasvezeltrajecten zijn zaken van jaren dus er kan op tijd de juiste kleur buis besteld worden.
Voor de doorvoerbuizen worden nog steeds diverse kleuren gebruikt. De kleur maakt echt niets uit in kosten. Het is een stuk handiger als de buizen verschillend gekleurd zijn zeker als een of andere grondwerker weer eens een glasvezel traject opentrekt en een buis opentrekt. Als ze allemaal de zelfde kleur hebben is het lastig de juiste telecomoperator te onderscheiden en deze dus te melden dat er iets mis is.
Aanleggen van glasvezeltrajecten zijn zaken van jaren dus er kan op tijd de juiste kleur buis besteld worden.
Antenne en masten malloot
op de HCC dagen 2000 zeiden ze van MXstream dat ze voor eind 2001 heel nederland aan gesloten willen hebben.Op zaterdag 18 augustus 2001 09:33 schreef superjoost het volgende:
Ik zit ook te w8en op Adsl..
ik zie het nog niet gebeuren...
We've got that ring of confidence
Ik dacht dat groen kabeltelvisie was
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
jah das coax.. dat is groen jah.. omg man
die grote pijpen zijn ongeveer 40 mm doorsnee en liggen hier ook al voor de deur..
dat is dus geen coax , maar gewoon een omhulsel waar dus glasvezel enz doorheen moet..
die grote pijpen zijn ongeveer 40 mm doorsnee en liggen hier ook al voor de deur..
dat is dus geen coax , maar gewoon een omhulsel waar dus glasvezel enz doorheen moet..
Bij ons op Goeree Overflakkee zijn ze ook druk bezig om van die groene hulzen in de grond te stampen.
En ik heb ook al een hele stapel van die nieuwe schakelkasten zien staan. Dus ik hoop dat ze bij ons gelijk door gaan met de glasvezel...
En ik heb ook al een hele stapel van die nieuwe schakelkasten zien staan. Dus ik hoop dat ze bij ons gelijk door gaan met de glasvezel...
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Vreemd eigenlijk dat de KPN blauwe buizen gebruikt. KPN gebruikt namelijk alleen maar de kleur groen in advertenties, telefoonrekeningen, log enz. Vreemd dat ze dan blauwe kabels in de grond leggen.
Kabels hier in de meterkast zijn trouwens gewoon grijs van de KPN.
Kabels hier in de meterkast zijn trouwens gewoon grijs van de KPN.
/Ter Info/Op zondag 19 augustus 2001 18:53 schreef gumtree het volgende:
[..]
Volgens mij worden die buizen gemaakt van gerecyclde bier kratjes...
In ieder geval komen die buizen uit de zelfde fabriek waar ook de bierkratjes worden gemaakt (wavin)
<offtopic mode>
dus groen is Grolsch, geel is Heineken, rood is Dommelsch
</offtopic mode>
De Wavin is 1 van de 2 grootste leveranciërs qua PVC leidingen in Nederland (en ver daarbuiten).
De Dyka is de andere grootste leveranciër van PVC buizen, en ook deze buizen kom je ver buiten Nederland tegen.
/Ter Info/
And The Only One
Eerst hebben de verschillende partijen(telecom en kabel bedrijven) allemaal eigen kleuren voor hun HDPE buizen gebruikt en volgens mij doen ze dat nog steeds.
Het wil nog wel eens voorkomen dat het ene bedrijf buizen legt en dat een ander bedrijf daar gebruik van maakt om de glasvezels erin te blazen of ze huren de complete buis met glasvezel, daarom kunnen tegenwoordig meerder verschillende partijen in 1 buis zitten.
Het wil nog wel eens voorkomen dat het ene bedrijf buizen legt en dat een ander bedrijf daar gebruik van maakt om de glasvezels erin te blazen of ze huren de complete buis met glasvezel, daarom kunnen tegenwoordig meerder verschillende partijen in 1 buis zitten.
Pagina: 1