Hallo,
Ik ben opzoek naar de juiste formule, mijn formule kennis is helaas niet zo breed om de wat pittigere formules goed te krijgen lijkt het.
Hopelijk zitten hier een paar slimme koppies die mij uit de brand kunnen helpen.
Mijn situatie is als volgt;
Ik heb een bestand met de eerste 4 kolommen; (achter deze kolommen staan een aantal vaste waarden)
- In kolom 1 heb ik namen staan
- In kolom 2 heb ik waarden (numeriek) staan
Nu wil ik in kolom 3;
- Indien het veld in kolom 2 leeg is, dan dient in kolom 3 de waarde 0 gevuld te worden.
En in kolom 4;
- Indien het veld in kolom 2 een waarde heeft, moet er een berekening volgen van dit bedrag.
- De berekening van dit bedrag moet zijn: waarde kolom 2 x kolom L x kolom M x kolom N = waarde voor cel.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd;
'ALS(J55=" ";M55=0)*EN(ONWAAR=0)
'ALS(OF(J55="ja";I55*K55*L55);J55=" ";M55=0)
'ALS(J55=" ";M55=0)*OF(J55="ja"; M55=I55*K55*L55)
Maar dit gaat niet goed, of geeft de waarde 'onwaar'.
Alle hulp is welkom!!
Ik ben opzoek naar de juiste formule, mijn formule kennis is helaas niet zo breed om de wat pittigere formules goed te krijgen lijkt het.
Hopelijk zitten hier een paar slimme koppies die mij uit de brand kunnen helpen.
Mijn situatie is als volgt;
Ik heb een bestand met de eerste 4 kolommen; (achter deze kolommen staan een aantal vaste waarden)
- In kolom 1 heb ik namen staan
- In kolom 2 heb ik waarden (numeriek) staan
Nu wil ik in kolom 3;
- Indien het veld in kolom 2 leeg is, dan dient in kolom 3 de waarde 0 gevuld te worden.
En in kolom 4;
- Indien het veld in kolom 2 een waarde heeft, moet er een berekening volgen van dit bedrag.
- De berekening van dit bedrag moet zijn: waarde kolom 2 x kolom L x kolom M x kolom N = waarde voor cel.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd;
'ALS(J55=" ";M55=0)*EN(ONWAAR=0)
'ALS(OF(J55="ja";I55*K55*L55);J55=" ";M55=0)
'ALS(J55=" ";M55=0)*OF(J55="ja"; M55=I55*K55*L55)
Maar dit gaat niet goed, of geeft de waarde 'onwaar'.
Alle hulp is welkom!!