Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:20
Ik heb in mijn huis wifi op 2.4 GHz en 5 GHz, beide onder dezelfde SSID.

Daarop zijn diverse Android apparaten aangesloten. Ik zou graag in één oogopslag zien of het apparaat gebruik maakt van de 2.4 of 5 GHz band zonder daarvoor door allerlei menu's heen te moeten bladeren.

Weet iemand een goede widget of een andere manier om dit snel zichtbaar te hebben, bijvoorbeeld in de notificatie bar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 11:39
Ik zou eens zoeken naar één van de wifi analyser apps. Die laten meestal gelijk zien waarmee je op het moment verbonden bent, en er zit er vast wel ééntje bij waar je ook een widget mee kunt instellen.

Alternatief zou natuurlijk zijn om de frequentie in de SSID te stoppen. Zou voor het gebruik verder niet uit moeten maken, behalve dan dat je al je apparaten een keer opnieuw moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
In je router (of Access Point, afhankelijk hoe je je Wifi hebt opgezet) zit over het algemeen een overzicht welk apparaat op welke techniek verbonden is. Sommige routers hebben daar een app bij die je kunt gebruiken.

Alternatief, in een Android apparaat onder de Wifi verbinding eigenschappen kun je het nodige zien, waaronder bijvoorbeeld snelheid. Sommige snelheden zijn alleen op de 5Ghz mogelijk.

Wil je nog verder gaan zou je richting de Developer Opties kunnen gaan.

En je kunt ook gewoon in de Play Store zoeken op een Wifi Widget. Er is er zelfs een met die naam...

Wil je per se iets voor de notificatie bar, zit je wel met beperkte ruimte aldaar, maar daar is ook genoeg te vinden als je in de play store zoekt: https://play.google.com/s...notification%20bar&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je via 802.11ac verbonden bent, zit je automatisch al op de 5 GHz band. Dit is 'WiFi 5'.
Op mijn Android toestel zie ik dan een wifi-symbool met een cijfer 5.

Als ik op de 2,4 GHz band zit, krijg ik een wifi-symbool met het cijfer 4. WiFi 4 dus.

Het enige punt is dat je met een 802.11n access point niet kunt zien op welke band je zit. Dat kan dan zowel 2,4 als 5 GHz zijn. Misschien kun je onder de instellingen in je router/AP de 5 GHz band op ac-only zetten?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4