Soort bestrating/ tegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 18:12
Vandaag kwam ik tegels/bestrating tegen die ik zou willen aanschaffen voor in de tuin, ik heb echter geen idee wat voor tegels dit zijn. Lang gezocht op google maar ben niets soortgelijks tegen gekomen.

Ik open er een topic voor in de hoop zo veel mogelijk lezers te bereiken die me wellicht verder kunnen helpen

Zie bijlageAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jtg7-TRq7xnndLyM-mBASfkZXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PL5FPyj8p1WgEl6z1GUwVLsP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7OpwDSyzkfVGjCIb75K56xTWGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJ5mu1tUuibBgGqamL2SA8W6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEIUIE6KzaBNbIQIN_f-nvLy9eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rHHO5bJXLCjeu7NGap5tsPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via assassin85 op 29-06-2021 08:50)

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 11:59
assassin85 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Oke, als jij op je tegels kijkt, zijn die dan ook een beetje gespikkeld alsof ze gestraald zijn? En als de zon erop schijnt, zie je dan ook soort van glitters op de tegels?
Er zit een beschermlaag op die vuil en alg werend is. Dat glinsterend een beetje inderdaad. Dat wordt minder als het een paar jaar ligt. En de toplaag is inderdaad gespikkeld. Die toplaag (1cm ongeveer) bevat het kleurpigment en dat is wat gespikkeld. De 7 cm daaronder is gewoon beton.

Er zijn verschillende plaatsen waar je deze tegels van excluton kunt bekijken in het echt. Als je ze zelf gezien hebt weet je zeker dat je de juiste hebt. 😅

Alle reacties

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:24
Bel de gemeente waar je dit hebt gezien?

• assassin85
Lensent schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:45:
Bel de gemeente waar je dit hebt gezien?
Ik ga dat morgen sowieso proberen

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:54

The_Scarabial

MTB for life!

Het is een banenverband, zoek daar maar eens op. https://www.kijlstra-best...t-exclusive-7-cm-nerogrey
dit bijvoorbeeld.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat zijn de afmetingen van de stenen?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:44

Fiber

Beaches are for storming.

Dit lijkt er ook op, al zie ik liever gras of zo...

https://tegelhandelboer.nl/geostretto-plus-elba-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• assassin85
Gras is natuurlijk leuk maar ik moet ook bestrating hebben ivm motor fietsen e.d.

• assassin85
bbbrumbrum schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:56:
Wat zijn de afmetingen van de stenen?
Leek op 60x20 en 50x15

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Misschien een heel gek id, maar zou een tegelwinkel je niet sneller verder kunnen helpen dan 100 tweakers? Stap een tegelzaak binnen, toon de foto op je smartphone, en 10 minuten later stap je buiten met een offerte.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• assassin85
naftebakje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:13:
Misschien een heel gek id, maar zou een tegelwinkel je niet sneller verder kunnen helpen dan 100 tweakers? Stap een tegelzaak binnen, toon de foto op je smartphone, en 10 minuten later stap je buiten met een offerte.
Vandaag al bij 2 zaken geprobeerd, zonder succes. Dus zo simpel is het blijkbaar niet

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 18:09

mark-k

AKA markkNL

De term de je zoekt is 'Tegelstroken', dan kom je vanzelf op dit soort dingen uit. Vaak gebruik voor wanden, maar ze zullen er vast ook voor buiten op de vloer zijn.

• Nomis
Je hebt bijna een plaatje gepost van mijn oprit. :-)

https://www.nusierbestrat...enverband-grigio-8cm.html

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37

BCC

Mijn buurman heeft dit zelf gemaakt door betonbandjes op de zijkant te leggen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• assassin85
Oke, als jij op je tegels kijkt, zijn die dan ook een beetje gespikkeld alsof ze gestraald zijn? En als de zon erop schijnt, zie je dan ook soort van glitters op de tegels?

[ Voor 10% gewijzigd door assassin85 op 28-06-2021 16:48 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BCC schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:
Mijn buurman heeft dit zelf gemaakt door betonbandjes op de zijkant te leggen.
Lekker stevig :X

Acties:
  • Beste antwoord

• Nomis
assassin85 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Er zit een beschermlaag op die vuil en alg werend is. Dat glinsterend een beetje inderdaad. Dat wordt minder als het een paar jaar ligt. En de toplaag is inderdaad gespikkeld. Die toplaag (1cm ongeveer) bevat het kleurpigment en dat is wat gespikkeld. De 7 cm daaronder is gewoon beton.

Er zijn verschillende plaatsen waar je deze tegels van excluton kunt bekijken in het echt. Als je ze zelf gezien hebt weet je zeker dat je de juiste hebt. 😅

• assassin85
Nomis schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:44:
[...]

Top dan denk ik dat dit ze zijn
Dankjewel, topic kan dan gesloten worden
Pagina: 1