Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mcpbont
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-07-2021
Mijn vraag
...Wij wonen in een appartementengebouw van 54 koopappartementen verdeeld over 4 portieken, waarvan het grootste deel van de bewoners boven de 65 jaar zijn.
Ons intercomsysteem is versleten en moet vervangen worden.
Nu wil het bestuur overgaan op een draadloos systeem via smartphone of tablet.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben zowel positieve als negatieve ervaringen

...

[ Voor 11% gewijzigd door mcpbont op 27-06-2021 20:56 ]

Alle reacties

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is dat enkel te beantwoorden via een telefoon / tablet? Dat lijkt mij namelijk niet fijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
mcpbont schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:32:
waarvan het grootste deel van de bewoners boven de 65 jaar zijn.
[...]
Nu wil het bestuur overgaan op een draadloos systeem via smartphone of tablet.
Ik zou er niet aan willen beginnen.

Zoiets is leuk als je een "tech-savvy" groep gebruikers hebt, maar gezien de leeftijdsgroep zal niet iedereen dat zijn.

Wie gaat ondersteuning leveren als het niet werkt op tig verschillende merken / modellen smartphones, met wellicht niet uitsluitend up-to-date besturingssystemen?

Hebben alle bewoners überhaupt een smartphone of tablet en een internetverbinding?

Denk je dat deze oplossing betrouwbaar genoeg is voor bewoners die afhankelijk zijn van zorg (thuishulp)?

Ik zou het mooi bij fysieke videotoestellen houden. Eventueel kun je als optie smartphone apps aanbieden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou gewoon aangeven dat je geen smartphone of tablet hebt.

Als ze je (gratis) een tablet willen leveren die je aan de muur kan hangen waar de intercom nu hangt, geschikt is om 24/7 aan te staan zonder meer stroomgebruik dan de huidige installatie, en geen wifi oid nodig heeft (want dat werkt gewoon niet stabiel genoeg voor iets dat 0% downtime moet hebben), dan is dat op zich geen verkeerde oplossing.

Maar ik denk dat ze gewoon de goedkoopste oplossing willen, waarbij zij één kastje ergens in het gebouw hangen en de rest allemaal via een of andere clouddienst loopt.

Verwijderd

Nee, vragen om problemen. Zullen allerlei steun zenders tussen moeten voor een redelijk signaal, en dan nog is vaak net niet.

Zou gewoon voor berdraad gaan. Er zijn vrij goede 2-draads oplossingen van een Golmar o.i.d die je leven lang mee kunnen gaan.