IP Masquerading in RedHat 5.2?? HOE?????

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik denk dat de vraag al duidelijk is, maar ik zal het toch nog effe uitleggen. Ik heb hier een oude bak als router, nu met win95. Ik moet zeggen, het loopt voor geen meter (ook geen centimeter). Nu wil ik het 'ns proberen met RedHat Linux 5.2. Op de desptop werk ik gewoonlijk met SuSE dus ik weet niet zoveel van Redhat. Ik weet dat ik in de kernel masquerading zooi aan moet smijten, maar het lijkt mij sterk dat het direct zou werken. Mijn vraag is dus, wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik Redhat zover krijg dat ie het internet routeert.

Tnx

Verwijderd

Ik zou geen redhat 5.2 nemen.
Dat is intussen 3 jaar oud, en zit vol met bekende exploits.

Als je Suse gewend bent, waarom dan geen suse erop?
Of als je redhat wilt, neem dan 6.2 of 7.1 of wat dan ook.

Wat je ook neemt, installeer de updates die er intussen voor zijn.
Mocht je een 2.2 kernel gaan draaien, lees dan de ipmasquerading howto op www.linuxdoc.org
Voor een 2.4 kernel, lees de howto's op netfilter.samba.org

• LollieStick
Een versie hoger dan deze wil absoluut niet draaien. En SuSE krijg ik al helemaal niet aan de praat. Het is maar een 386er met 8MB geheugen. Niet echt dat je zegt WOW!!!

Verwijderd

Misschien is freesco dan iets voor jou. Kijk maar ff op
http://www.freesco.com.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:20 schreef LinuxUser het volgende:
Een versie hoger dan deze wil absoluut niet draaien. En SuSE krijg ik al helemaal niet aan de praat. Het is maar een 386er met 8MB geheugen. Niet echt dat je zegt WOW!!!
Zow he, maar dat is snel
wat wil je daarmee doen?
Ik heb ook een 386 met 8mb
Die deelt alleen het internet (op een 2.2 kernel)

Meer dan dat lukt niet echt.

met papier mache kun je alles maken!!

• LollieStick
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:45 schreef Servowire het volgende:

[..]

Zow he, maar dat is snel
wat wil je daarmee doen?
Ik heb ook een 386 met 8mb
Die deelt alleen het internet (op een 2.2 kernel)

Meer dan dat lukt niet echt.
Ik weet dat het bijzonder snel is (dus niet). Wat ik je nog wel wil vragen, of dat een beetje snel gaat of dat de snelheid gehalveerd wordt. Ik had voorheen Win95, maar de snelheid van @home wordt daarmee gehalveerd, wat zeg ik. Ik krijg maar een kwart van de snelheid terug. Is dit in Linux sneller of helpt dat ook niet?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:41 schreef LinuxUser het volgende:
Hoi,

Ik denk dat de vraag al duidelijk is, maar ik zal het toch nog effe uitleggen. Ik heb hier een oude bak als router, nu met win95. Ik moet zeggen, het loopt voor geen meter (ook geen centimeter). Nu wil ik het 'ns proberen met RedHat Linux 5.2. Op de desptop werk ik gewoonlijk met SuSE dus ik weet niet zoveel van Redhat. Ik weet dat ik in de kernel masquerading zooi aan moet smijten, maar het lijkt mij sterk dat het direct zou werken. Mijn vraag is dus, wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik Redhat zover krijg dat ie het internet routeert.

Tnx
kijk hier eens (of gebruik de search zoals ik net voor je heb gedaan) http://members.home.nl/linux/

Verwijderd

Het zal wel sneller zijn dan win95. mijn 486 haalt makkelijk 400 kb/s. Het is een dx 66mhz, met 16 mb ram.
Alleen de pingtijden zullen iets trager worden.

Freesco is inderdaad een goede optie dan
Pagina: 1