Mijn ouders hebben een erg langzame DSL verbinding van KPN (30 mbs down/ 3 mbs up), sneller kan nog niet ivm afstand tot de centrale. KPN is nog niet voornemens voorlopig daar glasvezel aan te leggen.
Maar, er is goed nieuws: E-fiber gaat glasvezel aanleggen.
Nu ben ik terecht gekomen bij Trined en zij leveren / gaan glasvezel leveren op dat adres.
Zelfs als je er nu mee in zee gaat zijn de aansluitkosten a 450 euro gratis.
Situatie:
1. TV1 staat in de woonkamer, en zit nu aangesloten op een KPN kastje via een UTP kabel aangesloten op de KPN Experiabox.
2. TV2 krijgt het signaal via Digitenne (draadloos)
In het ligt weliswaar coax kabel maar die kabel is > 20 jaar oud en niet zo goede kwaliteit. Ze zien het niet zitten om die kabel te vervangen.
Vragen:
1. Wat moeten mijn ouders (ik waarschijnlijk dus), regelen om de beide TV's via glasvezel te laten werken?
2. Of is dit uit te besteden aan de aansluiter? (E-fiber of Trined?)
3. Zo ja, welke provider is hierin de beste?
4. Rekenen zij hiervoor extra kosten?
5. Komt een standaard glasvezel aansluiting eigenlijk in de meterkast uit? (of ergens anders)?
6. Moet daar dan nog een modem (oid) op worden aangesloten? (gelijk aan een Experiabox?)
7. Hoe de TV2 (die nu dus via digitenne zit) aan te sluiten op glasvezel?
8. ik lees wisselende ervaringen van Trined. Hoe is nu de huidige tendens? goede ervaringen of gaat het juist de verkeerde kant op?
Alvast bedankt voor de reacties.
Maar, er is goed nieuws: E-fiber gaat glasvezel aanleggen.
Nu ben ik terecht gekomen bij Trined en zij leveren / gaan glasvezel leveren op dat adres.
Zelfs als je er nu mee in zee gaat zijn de aansluitkosten a 450 euro gratis.
Situatie:
1. TV1 staat in de woonkamer, en zit nu aangesloten op een KPN kastje via een UTP kabel aangesloten op de KPN Experiabox.
2. TV2 krijgt het signaal via Digitenne (draadloos)
In het ligt weliswaar coax kabel maar die kabel is > 20 jaar oud en niet zo goede kwaliteit. Ze zien het niet zitten om die kabel te vervangen.
Vragen:
1. Wat moeten mijn ouders (ik waarschijnlijk dus), regelen om de beide TV's via glasvezel te laten werken?
2. Of is dit uit te besteden aan de aansluiter? (E-fiber of Trined?)
3. Zo ja, welke provider is hierin de beste?
4. Rekenen zij hiervoor extra kosten?
5. Komt een standaard glasvezel aansluiting eigenlijk in de meterkast uit? (of ergens anders)?
6. Moet daar dan nog een modem (oid) op worden aangesloten? (gelijk aan een Experiabox?)
7. Hoe de TV2 (die nu dus via digitenne zit) aan te sluiten op glasvezel?
8. ik lees wisselende ervaringen van Trined. Hoe is nu de huidige tendens? goede ervaringen of gaat het juist de verkeerde kant op?
Alvast bedankt voor de reacties.