Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik zoek een?
High-end telefoon ter vervanging van mijn OnePlus 7T Pro, per augustus 2021

Wat is je budget?
Budget is er niet echt, ik ga een abonnement afsluiten met telefoon

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral bellen, whatsapp, internet, soms hier en daar een spelletje, maar ook snelheid en betrouwbaarheid van hotspot en een grote accu vind ik belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb goede ervaring met de Motorola Moto G-lijn, en vind mijn OnePlus 7T Pro ook wel een fijne telefoon, maar ik wil absoluut geen afgerond scherm, geen pop-up camera, en ik zou graag draadloos willen kunnen opladen.
5G lijkt me ook wel handig (dat zou over 2 jaar wel eens een stuk normaler kunnen zijn).

In de basis kom ik uit op de OnePlus 7T Pro, maar ik kan niet echt de opvolger vinden.

Ik wil geen Samsung, en geen Chinese telefoon waar geen Play services op zitten. Apple is op zich ook een optie, maar daar heb ik het gevoel dat ik over twee maanden alweer achter loop terwijl dat bij de meeste Android telefoons een beetje meer door elkaar loopt.

Ik heb geen harde eisen qua schermformaat, resolutie of specs, maar ik zou wel graag gewoon een telefoon willen die nog sneller is dan mijn huidige. Ik hoef geen rare game telefoon met actieve koeling, gewoon een mooie professioneel uitziende telefoon waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Hoeft absoluut geen budgettelefoon te zijn.

Beste antwoord (via Oon op 13-08-2021 12:50)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
Oon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:01:
Inmiddels is het zover, ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken.

Ik denk dat mijn keuze nu toch nog bij de OnePlus 9 Pro blijft, en dat ik er maar op ga hopen dat het afgeronde scherm in ieder geval niet erger is dat de 7T Pro. In ieder geval heb ik dan geen pop-up camera meer wat al veel scheelt, maar toch is het wel een keuze die ik niet zomaar even wil maken.

Mocht iemand nog inzichten hebben dan hoor ik het graag.
Ja, zou ik zeker doen, pak de 9 Pro, beste van Oneplus, en wat betreft afgeronde schermen, die zijn stijler geworden, ik merk er niets van met gebruik met een hoesje ( https://www.spigen.com/pr...lus-9-pro-case-liquid-air ) er omheen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sim only en je OP7T houden natuurlijk.
Die gaat nog heel lang meer kwa support, zelfs de Oneplus One wordt nog ondersteund.

[ Voor 54% gewijzigd door Manke op 27-06-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:52:
Sim only en je OP7T houden natuurlijk.
Die gaat nog heel lang meer kwa support, zelfs de Oneplus One wordt nog ondersteund.
Is voor mij geen optie, ik wil heel graag van het irritante afgeronde scherm en de popup camera af. Deze nieuwe wil ik wel langer kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Xiaomi Mi 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Is dat niet een van de fabrikanten die geen Google Play hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Xiaomi (en Oppo) heeft gewoon google play.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Xperia 1 II? Heb zelf de 5 II en m'n vriendin de 1 en moet zeggen dat ze beide zeer goed bevallen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:57

lSltAlKeR

Time destroys everything!

effe nog 4 maandjes geduld en neem de Google Pixel 6 :Y

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:00:
effe nog 4 maandjes geduld en neem de Google Pixel 6 :Y
Op zich een mooie optie, maar is dat echt het beste van het beste qua hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Moet gaan concurreren met samsung high end dus neem aan van wel.

Tegen die tijd zijn er ook weer andere fabrikanten zo ver en kan je je vergelijk maken... is niet echt de tijd nu om een HIGH END smartphone te kopen imho :o

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Moet gaan concurreren met samsung high end dus neem aan van wel.

Tegen die tijd zijn er ook weer andere fabrikanten zo ver en kan je je vergelijk maken... is niet echt de tijd nu op smartphone te kopen imho :o
Het lastige is dat ik me een beetje wil oriënteren voordat het dadelijk zover is en ik weer een verkeerde keuze maak. Mijn OnePlus 7T Pro heb ik puur op specs uitgezocht, maar blijkt helemaal niet zo fijn te zijn als ik gehoopt had.

Nou vind ik het niet erg om een maandje extra te wachten totdat bijv. de Pixel 6 uit is, maar ik wil eigenlijk voor die tijd wel al een beetje weten waar ik aan toe ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
Als je 1500-200 op een telefoon gaat stuk slaan zou ik wel een maandje kunnen wachten ;)
Overigens kan je gewoon op reviews klikken en dan smartphone. Zie je vanzelf wat dit jaar de beste is.
Nieuwe iPhone komt in september, dan loop je volgend jaar september weer achter.
Samsung heeft ook een jaar ritme met haar S-lijn en Note-lijn.

De rest volgt de leiders vrij netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Op dit moment is naar mijn mening de Samsung Galaxy S21 Ultra 5G de High End klapper die je kan hebben.... gevolgt door de Xiaomi Mi 11 Ultra...

Dit zijn echter toestellen welke ik het geld niet waard vind.

Vandaag de dag zou je dan beter de Xiaomi Redmi Note 10 Pro kunnen hallen waar je 4 van bovengenoemde toestellen voor kan halen....

Xiaomi staat niet echt bekend om z'n goede software en reclame in hun menu's etc...

Dus liever Samsung en/of Pixel :) Dus wacht op de Pixel 6 Pro en maak dan je keuze...

Waarom geen Samsung?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:21:
Op dit moment is naar mijn mening de Samsung Galaxy S21 Ultra 5G de High End klapper die je kan hebben.... gevolgt door de Xiaomi Mi 11 Ultra...

Vandaag de dag zou je dan beter de Xiaomi Redmi Note 10 Pro kunnen hallen waar je 4 van bovengenoemde toestellen voor kan halen....

Xiaomi staat niet echt bekend om z'n goede software en reclame in hun menu's etc...

Dus liever Samsung en/of Pixel :) Dus wacht op de Pixel 6 Pro en maak dan je keuze...

Waarom geen Samsung?
Ik vind inderdaad Xiaomi een beetje een grote gok wanneer je over zulke bedragen praat. De specs kunnen dan wel super zijn, maar er zijn toch genoeg dingen te vinden over hun telefoons waarbij ik meteen mijn twijfels krijg.

Ik moet zeggen dat ik niet heel recent een Samsung telefoon heb gebruikt, maar ik heb hun Android skin die iOS probeert na te doen altijd een hele nare ervaring gevonden. Daarbij komt dat de bouwkwaliteit van hun budgettelefoons nogal waardeloos is, waarmee ik ook meteen een beetje een rare nasmaak krijg van de duurdere telefoons.
Al moet ik zeggen dat de Note-lijn mij wel altijd heeft geïnteresseerd, maar ook daar ken ik dan weer mensen die er een hebben (van een jaar of twee oud) en eigenlijk niet heel tevreden zijn. Ook heeft vrijwel iedereen die ik ken met een Samsung telefoon flinke barsten in het scherm, dus dat betekent ook niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 13:34
Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb moet zeggen dat ik niet heel recent een Samsung telefoon heb gebruikt, maar ik heb hun Android skin die iOS probeert na te doen altijd een hele nare ervaring gevonden. Daarbij komt dat de bouwkwaliteit van hun budgettelefoons nogal waardeloos is, waarmee ik ook meteen een beetje een rare nasmaak krijg van de duurdere telefoons.
Al moet ik zeggen dat de Note-lijn mij wel altijd heeft geïnteresseerd, maar ook daar ken ik dan weer mensen die er een hebben (van een jaar of twee oud) en eigenlijk niet heel tevreden zijn. Ook heeft vrijwel iedereen die ik ken met een Samsung telefoon flinke barsten in het scherm, dus dat betekent ook niet veel goeds.
Tja, dit zijn allemaal eigenlijk heel slechte argumenten ;)
Samsung z’n one UI skin wordt over het algemeen zeer gewaardeerd. De bouwkwaliteit van budget telefoons geven geen beeld over de kwaliteit van premium modellen.
Tot slot ken je een paar mensen die niet tevreden zijn of slecht met hun telefoon om gaan. Wat zegt dat over een toestel?

Kortom, gewoon lekker wat reviews gaan lezen en kijken wat je belangrijk vindt. Overigens zou ik op basis van je eisen (niets specifieks om een duur model te kiezen) gaan voor een midrange of bovenkant midrange model gaan. Waarom zou je meer dan 600-700 uitgeven als je toch niets bijzonders met een toestel doet? Voor 1500+ krijg je niet een mega veel beter toestel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Xiaomi heeft gewoon Google Play als het hier verkocht wordt. Toestellen via grijze import voor bijvoorbeeld de Chinese markt hebben geen Google Play.
Je kunt ook naar Oppo, Realme Poco, Oneplus kijken, allemaal met Play Store hier. Alleen Huawei moet je vermijden, en Honor moet je opletten want die waren van Huawei maar zijn nu zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Xiaomi heeft gewoon Google Play als het hier verkocht wordt. Toestellen via grijze import voor bijvoorbeeld de Chinese markt hebben geen Google Play.
Je kunt ook naar Oppo, Realme Poco, Oneplus kijken, allemaal met Play Store hier. Alleen Huawei moet je vermijden, en Honor moet je opletten want die waren van Huawei maar zijn nu zelfstandig.
Ik vind het een beetje jammer, ik vind mijn 7T Pro echt een hele fijne telefoon qua OS en prestaties, en de camera is verbijsterend goed ondanks dat OnePlus niet echt bekend staat om de super camera's. Alleen die afgeronde hoeken en de pop-up camera word ik ondertussen misselijk van.

Nou weet ik niet of de 9T Pro diezelfde twee problemen gaat hebben, maar zo niet is dat een mooie lineaire upgrade.

Ik heb na deze thread wel een beetje een idee van welke fabrikanten relevant zijn in de high-end smartphones, dus dat gaat me veel zoeken schelen als het zover is. Nu alleen de vraag of ik de nieuwe Pixel ga afwachten of gewoon eind augustus de knoop doorhak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

lSltAlKeR schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:21:

Waarom geen Samsung?
Ik heb nu twee jaar de Mi9 en van reclame zie ik helemaal niets. Software zit goed in elkaar en
MIUI 12 werkt vlot en soepel. Ik heb met de Mi9 nog niet eerder een probleem gehad en ik gebruik hem zeer intensief. Met Xiaomi is weinig mis tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Dan komt er maar één naar boven welke ook nog eens niet zo duur is. De Asus Zenfone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Dan komt er maar één naar boven welke ook nog eens niet zo duur is. De Asus Zenfone 8.

[YouTube: Zenfone 8 - The most boring INCREDIBLE phone ever.]
Ik vind daarbij dan het uiterlijk wel een beetje een dealbreaker, de hele reden dat ik gewoon geen budget heb is dat ik graag een telefoon wil waar ik de komende 4-5 jaar trots op kan zijn.
Superleuk toestel qua specs tov prijs, maar erg premium ziet hij er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het uiterlijk is altijd te discussiëren maar daar meng ik mij niet in. Jij wilt specs die lang meegaan en die zijn er op zo goed als alle high end telefoons wel. Je komt dan bijvoorbeeld terecht bij 1+, Samsung, Xiaomi of de Xperia 5III of Xperia 1III. Die laatste zijn net uit of komen binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Volgens Belsimpel zou de OnePlus 9 Pro (€999) of de Sony Xperia 1 III (€1299) de juiste opvolger zijn voor mij. Die tweede is pas over 3 weken leverbaar en komt met een gratis WH-1000XM3 koptelefoon, maar ik heb al een XM4 en ik wil eigenlijk niet nog 3 weken wachten.

Ik stond op het punt om de OnePlus 9 Pro te bestellen, mooie redelijk lineaire upgrade voor mijn 7T Pro, maar toen kwam ik erachter dat de 9 Pro ook een curved display heeft. Verder zijn de reviews enorm positief, maar ik kan niet echt vinden hoe erg de rand is (t.o.v. de 7T Pro). Ik kan wel bijvoorbeeld deze link vinden waar te zien is dat het significant minder is dan de 8 Pro, maar geen vergelijking met de 7T Pro.

Een tweede optie is de Nord 2 5G, maar dat is meteen weer een flinke stap terug. Mijn vrouw heeft de originele Nord en dat is ook wel een hele fijne telefoon, alleen toch niet echt een high-end toestel. Aangezien ik deze telefoon met mijn abonnement neem heb ik liever dat ik een paarhonderd euro extra kwijt ben en écht tevreden ben, dan dat ik dat geld bespaar en toch achteraf baal.

Intussen is de keuze buiten dezelfde opties niet veel beter geworden. Ik heb ook bijv. de iPhone 12 Pro Max overwogen, wat mooi samengaat met de Mac Mini die ik heb, maar ik weet niet of ik er klaar voor ben om van mobiel ecosysteem te wisselen gezien de betaalde apps en betaalde Google-backup die ik heb en deel met o.a. mijn vrouw. Andere telefoons zijn er niet echt uitgekomen van wat ik zo zie, behalve bijvoorbeeld de Motorola Edge+ (met ook zo'n lelijk afgerond scherm) en de G9 of G100, maar daar zie ik ook niks spectaculairs.

Ik denk dat mijn keuze nu toch nog bij de OnePlus 9 Pro blijft, en dat ik er maar op ga hopen dat het afgeronde scherm in ieder geval niet erger is dat de 7T Pro. In ieder geval heb ik dan geen pop-up camera meer wat al veel scheelt, maar toch is het wel een keuze die ik niet zomaar even wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus je bent ainds juni bezig en komt er nu al achter dat de 9 pro ook een curved display heeft :+

Haal lekker die Nord en maak je niet zo druk over specs.

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 13-08-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
hjs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:11:
Dus je bent ainds juni bezig en komt er nu al achter dat de 9 pro ook een curved display heeft :+
Ik ben me sinds juni aan het oriënteren, en had nog niet in detail gekeken. Nu ik een shortlist heb op basis van eerdere suggesties en de (weinige) ontwikkelingen sinds twee maanden geleden ben ik me verder aan het verdiepen
hjs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:11:
Haal lekker die Nord en maak je niet zo druk over specs.
Ik maak me juist wel druk om specs, want mijn huidige telefoon is gewoon retesnel, met een super camera en alles dat je verwacht van een high-end toestel. De Nord is wel nieuwer, maar toch in een aantal aspecten een stapje terug vanaf de 7T Pro, en daar heb ik weinig zin in. Als ik toch een paarhonderd euro uitgeef aan een telefoon dan ga ik liever meteen all-in, want dat verschil is dan ook niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Geen budget? De dikste iPhone halen. Ik heb juist het gevoel met Apple dat je jaren voorloopt. iPhone 7 van mijn dochter voelt nog steeds current-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Erapaz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:47:
Geen budget? De dikste iPhone halen. Ik heb juist het gevoel met Apple dat je jaren voorloopt. iPhone 7 van mijn dochter voelt nog steeds current-gen.
Het voelt misschien zo, maar dat is het niet. Het design is vorig decennium, en de techniek ook. Laatste gerucht op het nieuwe top model iPhone die gaat komen is dat ze een kleinere notch gaan maken, waar Oppo al de front camera achter het scherm brengt, en de notch bij Android alleen nog in de budget reeksen zitten.
Neemt niet weg dat iPhones prima telefoons zijn voor de doorsnee gebruiker (mijn echtgenote heeft er ook 2, prive en werk), maar wil je meer ermee kunnen, de nieuwste technieken hebben, dan loopt Android mijlenver voor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Oon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:01:

Ja, zou ik zeker doen, pak de 9 Pro, beste van Oneplus, en wat betreft afgeronde schermen, die zijn stijler geworden, ik merk er niets van met gebruik met een hoesje ( https://www.spigen.com/pr...lus-9-pro-case-liquid-air ) er omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
swhnld schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Het voelt misschien zo, maar dat is het niet. Het design is vorig decennium, en de techniek ook. Laatste gerucht op het nieuwe top model iPhone die gaat komen is dat ze een kleinere notch gaan maken, waar Oppo al de front camera achter het scherm brengt, en de notch bij Android alleen nog in de budget reeksen zitten.
Neemt niet weg dat iPhones prima telefoons zijn voor de doorsnee gebruiker (mijn echtgenote heeft er ook 2, prive en werk), maar wil je meer ermee kunnen, de nieuwste technieken hebben, dan loopt Android mijlenver voor.
En elk half jaar een nieuwe, omdat ze van ellende uit elkaar vallen. Terwijl een iPhone makkelijk 3 tot 5 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Als ik daar de 9 Pro bijgooi kom ik op bijna dezelfde specs maar dan goedkoper uit, met een merk dat ik ken en waar ik vertrouwen in heb. Dan ga ik toch liever voor 1+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:47:
Daar heb ik aan zitten denken, maar zoals ik aangaf moet ik dan best een aantal apps opnieuw kopen en ben ik niet helemaal klaar om van mobiel ecosysteem te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Ik ben helaas zo dom geweest om bij mijn 7T Pro toentertijd de screen protector eraf te halen omdat ik het maar niks vond zo'n dun rubber laagje, uiteindelijk nooit een vervanging kunnen vinden die net zo goed paste en niet aan de kand geduwd werd bij het gebruik van een hoesje. Een fout die ik zeker geen tweede keer maak.
Ik gebruik nu precies diezelfde Spigen case, maar dan voor de 7T Pro, dus dat komt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:25
Oon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Als ik daar de 9 Pro bijgooi kom ik op bijna dezelfde specs maar dan goedkoper uit, met een merk dat ik ken en waar ik vertrouwen in heb. Dan ga ik toch liever voor 1+
Nou deze is plat en de 9 pro niet en dat was toch een van je punten?
Als je die punten laat varen en je bovenstaande punten zwaarder wegen blijft uiteraard enkel en alleen de 9 Pro over en moet je die heel snel bestellen ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Ik heb zojuist de OnePlus 9 Pro besteld, bedankt iedereen voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je waarde hecht aan lange ondersteuning qua nieuwe iOS of Android versies, dan moet je bij Apple of Google zijn. iPhone(12s/13 pro) komt in sept, en Pixel 6 en pro worden in oktober bekend gemaakt.

edit: The Best Android Phones 2021

Ik zie net vlak voor mijn bericht dat je al iets hebt gekocht, maar voeg voor andere lezers toch even de link hierboven toe.

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 13-08-2021 13:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1