Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahollebrandse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik heb een Linksys/Cisco router EA6350.
Ik gebruik deze niet als router, maar als extra Wifi-punt voor onder de veranda.
Er zit dus alleen een UTP netwerkkabel in een van de 4 LAN poorten, niet in de Internetpoort.

Nu wil ik graag een Guest Wifi netwerk op deze router activeren, maar in deze configuratie werkt dat niet. Ik kan wel verbinding maken met het Guest WiFi netwerk, maar zie dan op mijn iPhone: "Geen internetverbinding"
De E6350 verwacht dan dat je de router functionaliteit gebruikt en de internetpoort. Ik wil dat eigenlijk niet, want dan krijg ik router achter een router.

Is er een manier om toch een Guest Wifi toegangspunt te creeeren, zonder de E6350 in router modus te zetten?

Arjan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ahollebrandse schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:43:
... want dan krijg ik router achter een router.

Is er een manier om toch een Guest Wifi toegangspunt te creeeren, zonder de E6350 in router modus te zetten?...
Nee. Leer leven met nat achter nat

BTW: je hebt dan nog steeds toegang tot het bedrade netwerk, want in de optiek van de tp-link is dat dan al het internet

[ Voor 16% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-06-2021 17:54 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahollebrandse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-01-2022
Brahiewahiewa schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:52:
[...]

BTW: je hebt dan nog steeds toegang tot het bedrade netwerk, want in de optiek van de tp-link is dat dan al het internet
Kun je daar niet iets mee door dat verkeer in een apart VLAN te plaatssen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ahollebrandse schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Kun je daar niet iets mee door dat verkeer in een apart VLAN te plaatssen?
Zou een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat jouw E6350 dat niet ondersteunt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==