[BE] Absurd hoge invoerkosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mheekhou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-03-2022
Hoi Tweakers!

Ik vroeg me af of jullie weten of dit normaal is?
Ik bestelde vorige maand op Etsy 2 Mortal kombat maskers, geen mondmaskers maar echt cosplay maskers. De maker is gevestigd in Rusland.

Ik denk dat er 4 dagen tussen beide bestellingen zat dus ze komen apart aan.

Ik wist wel op voorhand dat ik iets van invoerrechten zou moeten betalen zoals gewoonlijk dus bestelde ze maar.

Nu krijg ik vrijdag een brief van Bpost voor het eerste masker, voor dit masker heb ik in de Etsy shop 74$ betaald, weegt volgens mij een paar honderd gram en heeft de grootte van een mondmasker.

Ik moet hier maar liefst €198 invoerrechten op betalen!? Is dit normaal???
bijna 4x de prijs van het item??

En dat is enkel voor het eerste masker, ik verwacht nog een brief voor het tweede.

Ook staat erin om voor 30/06 te betalen en kreeg de brief pas op 25/06.

Is dit nu niet super geschift? Of is er een fout gebeurd op de douane?

Ik hoor graag wat jullie denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 20:32
Heeft de Bpost niet een nadere specificatie gedaan van de afzonderlijke kosten posten? Normaal zie ik wel de opsplitsing tussen de afhandeling kosten van de vervoerder en de btw en invoer heffingen?

Wat was de aanschafprijs van het product om eens mee te beginnen? en de vervoers kosten, in nederland komt dat laatste er bovenop en maakt het samen het totaal bedrag voor de heffingen.

Voor belgie kan je hier uitrekenen waar het bedrag op uit zou lijken te komen

[ Voor 15% gewijzigd door The_Vice op 27-06-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mheekhou
The_Vice schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:41:
Heeft de Bpost niet een nadere specificatie gedaan van de afzonderlijke kosten posten? Normaal zie ik wel de opsplitsing tussen de afhandeling kosten van de vervoerder en de btw en invoer heffingen?

Wat was de aanschafprijs van het product om eens mee te beginnen? en de vervoers kosten, in nederland komt dat laatste er bovenop en maakt het samen het totaal bedrag voor de heffingen.

Voor belgie kan je hier uitrekenen waar het bedrag op uit zou lijken te komen
k heb dus zoals vermeld 74$ betaald in de Etsy shop, daar zit btw incl.

Bij mijn kosten overview op Bpost staat dit:

Customs formalities (bpost). €24.00
VAT €173.68
Total. €197.68

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat ze geen 74 dollar hebben gepakt voor de belasting, maar 740 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het lijkt erop dat ze 740 dollar hebben gerekend in plaats 74 dollar. Ik zou ze dus vandaag mailen en/of morgen bellen met de vraag voor een oplossing.
Ik ben akkoord om te betalen, maar niet akkoord met het bedrag

De berekende invoerkosten zijn gebaseerd op de geschatte waarde van de inhoud (op basis van de factuur), de officiële btw-tarieven en de douanerechten van toepassing op de goederen die worden verzonden. Als je kan bewijzen dat de waarde niet correct werd geschat, kan je een herberekening vragen.

In sommige gevallen zijn zendingen vrijgesteld van btw en douanerechten. In de volgende gevallen kan je een herberekening aanvragen:

zendingen verstuurd als geschenk
een diplomaat ontvangt een zending
een zending wordt opnieuw ingevoerd
Vul de barcode van je zending in via Track & Trace of de My bpost app. Je vindt het betwistingsformulier boven de betaalknop.

Zodra we je verzoek ontvangen, zal de deadline voor de betaling worden geannuleerd. Je verzoek zal worden bekeken en aanvaard of geweigerd worden. Je zal het resultaat kunnen zien in Track & Trace en in de My bpost app, en ontvangt een nieuwe uitnodiging tot betaling met een deadline voor betaling.

Als de zending gratis kan worden ingevoerd, krijg je hiervan melding. De zending wordt dan voor inklaring aangeboden aan de Belgische douane.
toon volledige bericht
Je zou dus via de Track & Trace bezwaar kunnen aantekenen.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2021 16:12 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mheekhou
Dankzij jullie zonet recalculatie aangevraagd :) Ik hou jullie op de hoogte! Thx Tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Dat lijkt op een foutje in het bedrag.

Het risico dat je nu alleen hebt dat de douane er echt naar gaat kijken en een etsy verkoper zal geen licentie van mortal kombat hebben. Je loopt nu het risico dat die vernietigd gaat worden wegens namaak producten. De vraag is wat het kennis niveau van de douane beambte is in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
*knip* Dit is geen douanekosten ervaringentopic. Eigen ervaringen voegen dus ook niet (veel) toe.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mheekhou
Anoniem: 217290 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:49:
Dat lijkt op een foutje in het bedrag.

Het risico dat je nu alleen hebt dat de douane er echt naar gaat kijken en een etsy verkoper zal geen licentie van mortal kombat hebben. Je loopt nu het risico dat die vernietigd gaat worden wegens namaak producten. De vraag is wat het kennis niveau van de douane beambte is in deze.
Denk je niet dat als het masker afwijkt qua vorm of kleur ze hier mee wegkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Mheekhou schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Staat er iets van Mortal Kombat op de factuur oid? Want dan ben je sowieso wel klaar als ze naar merkrecht gaan kijken lijkt me

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 29-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:07
Mheekhou schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Dat is lastig te zeggen, als het een sterke gelijkenis is, waardoor er bij de leek verwarring zou kunnen ontstaan of er bijvoorbeeld de naam Mortal Combat of een naam van een van de vechters gebruikt wordt in het product zal je niet heel sterk staan.
Pagina: 1