Toon posts:

PC blijft bij "Verifying DMI pooldata" hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al zegt.

Als ik m'n oude pc'tje aanzet en ik aankom bij het checken van de DMI (Verifying DMI pooldata) blijft deze vastlopen. Heb al van alles geprobeerd. Het vervelende is dat ik dus er helemaal niks meer mee kan want hij komt niet verder dat de bios en ik kan dus niet booten.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? ;(

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ga naar je PCI settings in het BIOS en zet 'Reset Configuration Data' op yes.

Verwijderd

Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Wacht eens een hele lange tijd, bij mij kon dit soms wel 40 seconden duren. Ik weet niet precies waar dit aan la, ik heb toen wat instellingen veranderd en toen was het probleem verholpen.

Misschien loopt je computer niet vast, maar duurt het gewoon heel lang. Succes.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Bedacht me net (door de post van de persoon hierboven) dat het ook aan een niet correct werkend boot device kan liggen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:43 schreef superbikkel het volgende:
Bedacht me net (door de post van de persoon hierboven) dat het ook aan een niet correct werkend boot device kan liggen.
Dan nog, ik heb bios-settings veranderd en toen was het probleem opgelost, met dezelfde HDD (IDE). Bovendien zegt ie "Verified [OK]" ofzoiets als 'ie klaar is, maar ik kan me vergissen.

Laat dat ding eerst eens een minuut aanstaan.

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29

sll

Weet je zeker dat hij blijft hangen bij 'Verifying DMI Pool Data'? Ik had een keer een systeem voor iemand in elkaar gezet waarbij de computer ook bij die tekst bleef hangen... dacht ik eerst.

Maar het bleek dus, zoals superbikkel inderdaad zegt, dat er geen boot device aanwezig was waarop het bios bleef hangen. De laatste tekst die op het scherm stond was die van de DMI waardoor je op het verkeerde spoor wordt gezet...

Verwijderd

Bij mij was toen me pentium II 233 proccesor kapot. :'(

MAar ik had toch nog garantie :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt niet. Er is wel degelijk een bootdevice. Sterker nog ik heb alle componenten er een voor een uitgehaald en gekeken wat het effect was. Hmm... ik ga nog eens kijken naar de totale bios reset. (jumpertje jp37) Bedankt in ieder geval guys.. keep you informed.
Pagina: 1