Laptop voor MBO opleiding Software developer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-05 15:59
Ik ga na de zomervakantie de MBO opleiding Software Developer doen en ik heb daarvoor een laptop nodig.
De laptop moet van de school aan deze eisen voldoen:

"Het apparaat dient een laptop of notebook te zijn (dus geen tabletvariant)
Het operating system is gelijk aan Microsoft Windows 10 of hoger
8 Gb geheugen (min.), 16 Gb (gewenst)
Intel i5 Core processor (gewenst)
De mogelijkheid om met ons draadloos netwerk (WiFi-N/ac) te verbinden
Ook moet je in het bezit zijn van oordopjes of een koptelefoon om zo geluidsfragmenten en/of video’s in de klas te kunnen beluisteren."

Wat ga je met je laptop doen?
Het gebruiken voor de opleiding Software developer en misschien soms films of series kijken of andere taken doen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik weet niet zeker welke programma's ik ga gebruiken bij de opleiding maar ik wil sowieso een Windows laptop.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen €400 en €700 ongeveer

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik denk dat ik hem mee moet gaan nemen naar de school maar ik weet niet zeker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Het maakt mij niet uit welk merk, als het maar aan de eisen voldoet en een goede laptop is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Interessante systeem eisen vanuit je opleiding. Is Ubuntu of MacOS “hoger” dan Windows 10? Lijkt mij wel?

🌞🍃