1Password features in wachtwoordmanagerartikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
reviews: Vijf wachtwoordmanagers onder de loep - Waarin verschillen ze?
@TijsZonderH

Het viel me op dat de beschrijving van 1Password een paar zaken lijkt te missen die wel nuttig kunnen zijn voor de lezer. Ik ben zelf twee weken geleden overgestapt op 1Password (vanaf LP), maar op basis van de huidige tekst had ik dat niet gedaan. Het zou zonde zijn om andere mensen op deze manier "af te schrikken" van 1Password.
Je kunt bij 1Password bijvoorbeeld geen domeinregels instellen
Dit kan inderdaad niet; maar bij een password entry kun je wel meerdere domeinen toevoegen om alsnog hetzelfde effect te bereiken. Alleen in het geval je echt veel entries voor één set domeinen hebt is dat iets meer werk, maar verder is het niet enorm onhandig. Ik vond het zelfs gebruiksvriendelijker dan hoe dit bij LastPass is geregeld.
als het gaat om automatische vergrendeling, zijn je opties beperkt tot het kiezen na hoeveel minuten de browserextensie wordt vergrendeld.
Als je de addon niet koppelt aan de desktop app, dan kan je kiezen voor aantal minuten én als je device in sleep gaat. Er staat ook dat de addon altijd vergrendelt als je de browser sluit.
Als je de addon wel koppelt aan de desktop app is het vergrendelen altijd in sync met de desktopapp. Dit is imo juist een voordeel van 1Password omdat je zo niet in elke browser opnieuw moet inloggen na een reboot.

Ik realiseer me nu dat je misschien bedoelt dat je bijvoorbeeld niet kan kiezen om niet te vergrendelen bij het sluiten van de browser, maar zoals het nu is opgeschreven klinkt het alsof de timeout de enige manier is om te locken.
Bij de desktop-apps van 1Password is het aantal opties niet veel uitgebreider
Ik heb in mijn desktopapp toch echt de optie om te locken na een bepaalde idletime, of als Windows lock. Ook kan je een global hotkey instellen om de app direct te locken.
je kunt hooguit instellen of wachtwoorden na negentig seconden wel of niet van je klembord moeten verdwijnen. [..] in 1Password kun je niet eens instellen hoe lang die periode moet zijn.
Ik kan die periode in de desktopapp prima instellen, in de mobiele apps ook.
Een ander voorbeeld zijn de 'geavanceerde instellingen' in de desktop-app. Daar staat alleen maar de optie om diagnostische data door te sturen.
Ik krijg opties voor een proxy, Windows Hello, en EFS voor documenten.
Je kunt de 1Password-apps alleen beveiligen met een wachtwoord, maar niet met een pincode.
Op desktop kan je - zoals vermeld - Windows Hello of TouchID gebruiken; op mobile is een pincode gewoon mogelijk.
Standaard maakt 1Password nieuwe wachtwoorden aan van twintig letters en cijfers.
Misschien een nuttige toevoeging hier is dat de browser-addon probeert de wachtwoordeisen van een website te achterhalen en die incorporate in het gesuggereerde wachtwoord.
Als klap op de vuurpijl is het niet zomaar mogelijk om data te verplaatsen naar een andere server
Naar eigen zeggen is dat om te voorkomen dat er enige connectie is tussen EU/US/CA servers, en dat klinkt voor mij alsof dat elke mogelijke US claim op EU data kan vermijden, en zo aan de GDPR te voldoen. Zie: https://1password.communi...nt/491311/#Comment_491311

Los van deze punten is het misschien nog goed om (net als bij Bitwarden) te noemen dat 1Password TOTP codes kan genereren, de QR-code automatisch van het scherm kan lezen en de code automatisch invult of naar het klembord kopieert na het inloggen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:47

Eagle Creek

Breathing security

Sluit me hier volledig bij aan, goede post! Ik vind ook dat 1Password enigszins te kort wordt gedaan.

Ik kan ook de genoemde voorbeelden beamen. Gebruik volop Windows Hello.
Als klap op de vuurpijl is het niet zomaar mogelijk om data te verplaatsen naar een andere server
Data verplaatsen van de ene naar de andere server is overigens ook prima te doen: neem een account op server 1, neem een account op server 2. Beide kunnen tegelijk actief zijn in 1Password (zowel op desktop als mobiel). Daarna sleep of copy je simpelweg de data binnen je eigen 1Password client naar de kluis die op de andere server leeft.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Tijs is weekje vrij en ik ben zelf niet in de gelegenheid dit te verifiëren, maar ik heb een linkje naar dit topic in het artikel gezet en we passen de tekst aan als we de betreffende functies zelf bekeken hebben. Dank voor het melden @F.West98