Verven met vreemde bijverschijnselen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
*snik* Denk ik me comp een leuk jasje te geven (zwarte kast met iced earth logo en een ankh dr op, nick op bovenkant), gaat het een beetje mis :'(.

Ik dacht de letters rood te krijgen door eerst een rode laag te spuiten, daar letters op te plakken (plakplastic van me ma gejat en dr wat mee lopen tekenen en knippen), en de rest zwart te spuiten. Die rode laag ging perfect, zag er mooi uit, maar toen ik de zwarte laag erop wou doen, kwam die er op sommige delen perfect op, maar op andere delen kwamen er een soort gekreukeld blaasjes op |:( .

Heeft iemand enig idee hoe het komt, maar beter nog, hoe ik me kast kan redden? Verf dr af halen en nog een poging wagen? zo ja, hoe dan? en hoe kan ik dit bij de 2e poging vermijden?

ikke baal :'( :( ;(

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
zal wel nog een beetje vettig zijn geweest. dug gewoon ff schuren,goed ontvetten, verven met een lakrollertje en lakken. ;)

Verwijderd

Gewoon hele kast in de thinner dopen, gevolg tot op het metaal weggerot :)...

En licht opschuren, primer erover... mooi kleurtje en dan done :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:38 schreef drLiter het volgende:
Gewoon hele kast in de thinner dopen, gevolg tot op het metaal weggerot :)...
Neeeee, gek ;) , dan is je primerlaag ook weg. Dan moet je weer eerst gaan primeren en dan pas lakken :'( Gewoon met terpentine of thinner de nieuwste laag verwijderen, dan is iig ook alle vettigheid eraf. Vervolgens dun spuiten, 2x dun is beter dan 1x dik.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:41 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Neeeee, gek ;) , dan is je primerlaag ook weg. Dan moet je weer eerst gaan primeren en dan pas lakken :'( Gewoon met terpentine of thinner de nieuwste laag verwijderen, dan is iig ook alle vettigheid eraf. Vervolgens dun spuiten, 2x dun is beter dan 1x dik.
3x dun is beter als 1 keer dik en 1 keer dun ...
3 x dun is beter als 2 x dun, mits 2 niet te dik is icm met dun

pomtiedom :z :D >:)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:44 schreef drLiter het volgende:

[..]

ROFL :) Ik heb al bier op hoor, ik volg het niet helemaal ;)

Maaruh, om nog wat nuttigs te zeggen, waarom doe je niet eerst de ondergrond en dan de letters? Je kunt de overgebleven delen van de plakletters waarschijnlijk wel als mal gebruiken.

• Targeter
Terpetine heb ik al geprobeerd, verf blijft netjes doen waar ie voor bedoeld is, VASTZITTEN. |:(

'T waren trouwes heeeeeele dunne laagjes van te voren effe "verf" ingetikt in de search en álles gelezen :7 ...

EN NOG GAAT HET VOUT :r

• Targeter
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:46 schreef scorpionv het volgende:

[..]

waarom doe je niet eerst de ondergrond en dan de letters? Je kunt de overgebleven delen van de plakletters waarschijnlijk wel als mal gebruiken.
Ghehe... Daar is dit nie erg geschikt voor... Het logo bestaat uit zúlke dunne streepjes, daar is bijna geen mal voor te maken, 'k heb het wel geprobeerd, maar iedere keer als ik de letters wou uitsnijden / knippen, ging dr weer wat verrot...

andersom lukte het met een klein schaartje nét wel... iemand enig idee waar je het beste een mal van kan maken? papier blijft niet liggen bij het spuiten... en plakplastic trekt de verf mee merk ik net :(

Afbeeldingslocatie: http://www.icedearth.com/img/enter.jpg
Lo-go-tje ;)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:47 schreef Targeter het volgende:
Terpetine heb ik al geprobeerd, verf blijft netjes doen waar ie voor bedoeld is, VASTZITTEN!
Thinner kan ook wel, je moet alleen niet overdrijven door alles eraf te halen (reeele kans met Thinner). Of anders flink schuren, dat werkt ook wel.

Verwijderd

Die "blaasjes" is de onderste laag verf die door de verse laag opgelost wordt, de enige manier om dit te voorkomen is compleet kaal schuren.
waarschijnlijk is de orginele laag op waterbasis, en de laag die jij erover hebt gespoten niet, ook de primer moet eraf suc6, flinke klus ;(

• Targeter
Owja, nog effe over dat schuren, aangezien er nog een goede originele verflaag opzat, heb ik de aanwijzingen op het bussie verf en GoT opgevolgd, en erg LICHT geschuurd. Komen er geen krassen in het metaal o.i.d. als ik me effe flink met een lap schuurpapier uitleef?

ennuh... ja, ik ben inderdaad een complete newbie op verf gebied :Y)

• Targeter
Op vrijdag 17 augustus 2001 23:09 schreef Meth het volgende:
waarschijnlijk is de orginele laag op waterbasis, en de laag die jij erover hebt gespoten niet, ook de primer moet eraf suc6, flinke klus ;(
Uhmm... allebei de lagen waren op acrylbasis.... wel is de onderste van een ander merk dan de bovenste laag, maakt dat nog wat uit? Ze hadden nl. van de ene geen rooie, en van de andere geen zwarte meer :(

edit:

Ow wacht effe, je had het over de originele laag, dus de witte laag die al standaard op die kast zat? uhmm dies nog helemaal intact voor zover ik kan zien...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Licht opschuren, ontvetten met thinner en spuiten/rollen/verven maar.
Dunne laagjes dus en wachten tot de verflaag goed droog is, dan weer heel lichtjes opschuren, en weer spuiten/rollen/verven. Enz enz. Dit zo vaak doen totdat je een mooi krasvast resultaat hebt :)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:51
die bobbeltjes in de verflaag heet in vaktermen "schroeien",dit komt omdat de onderste laag opgelost word door de bovenste laag.
Het beste kun je op de verfbussen kijken wanneer de verf overspuitbaar is en dan ook niet eerder de volgende laag opbrengen.
Een andere oorzaak kan het tussentijds schuren zijn,je schuurt dan de verflaag stuk waardoor het weer gaat schroeien.
In het ergste geval is het oplosmiddel van de tweede laag verf agressiever dan die van de eerste laag (bijv. thinnerbasis over verf op terpetinebasis).
Wat er dan overblijft is je spuitvolgorde te veranderen.
Succes!

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Targeter
OKay, bedankt allemaal, ik ga het weer ff proberen. Wat ik wel vreemd vind is dat allebie de lagen verf van het zelfde soort zijn (acryl), en dat ik die verf 32 uur heb laten drogen terwijl er maar 18 op het potje staat, en het nog steeds fout gaat...

Weet iemand trouwens hoe ik het beste een mal kan maken voor die letters en die ankh?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan het mis hebben, maar was acryl verf geen verf op waterbasis? Dan lijkt het me nogal logisch dat terpentine niet werkt |:(

Verwijderd

Verf op waterbasis? waterkoeling!

• Targeter
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:58 schreef Mini-me het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar was acryl verf geen verf op waterbasis? Dan lijkt het me nogal logisch dat terpentine niet werkt |:(
D'oh! |:(
okay dat zou wel logisch zijn ja |:( :z :Z

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:51
Er zijn ook verven waarbij je binnen de droogtijd die staat aan gegeven (bij jou 18 uur) moet gebruiken.
Wacht je te lang krijg je ook de verschijnselen die jij beschrijft.
Kijk dus goed op de bus of je 18 uur moet wachten of juist binnen 18 uur een volgende laag moet aanbrengen.
Als mal kun je plak-folie gebruiken die ze tegenwoordig op ramen plakken als decoratie (verkrijgbaar bij V&D),deze folie is vrij dik dus je kan daar met een stanley-mes goed in snijden en daarna op je kast plakken.
PS, verf op waterbasis is acrylaat verf,acryl heeft een organisch oplosmiddel

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Targeter
Bedankt, ik ga nog een poging wagen (verf eraf gehaald met afbijtmiddel)... kijken of ik nu een beter resultaat krijg

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:44 schreef drLiter het volgende:

[..]

Jammer joh,

Als je zilververf gebruikt (zoals ik net heb gedaan) dan is het beter om een dikke laag aan te brengen.
Ik had ook 3 dunne laagje aangebracht met als resultaat kleurverschil (met strijklicht) :'(
Dus kon ik weer schuren :( , nu heb ik een dikke laag aangebracht en nu vloeide het helemaal uit.
Nu ligt het allemaal te drogen maar het zag er allemaal strak uit. :9~
Nu maar hopen dat het morgen er nog zo mooi uitziet.

Maar idd, als jet met gewone verf aan de gang gaat dan zijn dunne laagjes beter.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Kun je niet wat pic's laten zien :? Ben eigenlijk wel benieuwd :)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Zag het er ongeveer zo uit?

Afbeeldingslocatie: http://supercars.ifn.cx/case/ohdear.jpg

dit had ik dus toen ik de verkeerde grondverf had. Het begon echter bij mij pas te rimpelen toen ik de blanke lak aanbracht.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bleuargh.
Dat ziet er niet best uit.
Nu kun je alles afschuren en opnieuw beginnen. :(
Misschien dat je de volgende keer verf+vernis uit de zelfde reeks haalt?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Dit is al van een paar maanden geleden.
De vernis en verf kwamen uit dezelfde serie.. zelfs de 'grondverf' alleen bleek dit achteraf geen grondverf te zijn, maar een of andere plamuur... |:(

Ik kon de verf er zo vanaf trekken zonder schuren.
Ondertussen heb ik de boel wel helemaal netjes in orde 8-)

http://supercars.ifn.cx/case
Pagina: 1