Stuccen of spuitwerk (plafond)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Hoi, wij krijgen onze nieuwbouw woning standaard opgeleverd met een afgespoten plafond. Hierdoor blijven groeven tussen de betonplaten zichtbaar.

We hebben de optie om het spuitwerk te laten vervallen zodat we het plafond, alsmede de muren, zelf kunnen laten stuccen. Dit kan natuurlijk ook als het plafond gespoten is maar dit is duurder/complexer voor de stuccadoor.

Hebben jullie ervaring met stucwerk in een nieuwbouw woning en hoe storend zijn de groeven in het plafond?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Bedenk wel dat het huis zich nog zal zetten. Als je er nu stuc opzet dat heb je binnen 2 jaar daar scheuren in. Ik zou het bij een nieuwbouwwoning nu gewoon iets snels erop zetten dat je dan over een paar jaar vervangt voor iets definitiefs. my2cents.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
In verband met scheuren zou je er voor kunnen kiezen om nu te laten spuiten en na een paar jaar te laten stucen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:15
besteller2019 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:52:
Hoi, wij krijgen onze nieuwbouw woning standaard opgeleverd met een afgespoten plafond. Hierdoor blijven groeven tussen de betonplaten zichtbaar.

We hebben de optie om het spuitwerk te laten vervallen zodat we het plafond, alsmede de muren, zelf kunnen laten stuccen. Dit kan natuurlijk ook als het plafond gespoten is maar dit is duurder/complexer voor de stuccadoor.

Hebben jullie ervaring met stucwerk in een nieuwbouw woning en hoe storend zijn de groeven in het plafond?

Ik hoor het graag.
Woon nu bijna 6 jaar in een nieuwbouwwoning met (waarschijnlijk) een zelfde plafond.
Hier zit t spuitwerk er nog even strak op als met de oplevering...
Op zowel de begane grond als de 1e verdieping.

[ Voor 3% gewijzigd door Rensjuh op 27-06-2021 13:05 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Je kan ook gaan voor een spanplafond! Kan je daar gelijk inbouwspots in laten zetten voor een fractie van de optieprijs vanuit de bouw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zou het meteen laten stuccen anders komt het er nooit van. Over een paar jaar wil je echt niet je hele woonkamer leeghalen, de vloer en de keuken volledig afplakken en enkele dagen in de zooi zitten. Dan smeer ik persoonlijk liever wat scheuren dicht als dat aan de orde is.

Je kan er ook nog voor kiezen om de naden van de plafondplaten dicht te laten zetten voor het spuitwerk. Kost een bak minder en ben je er toch van verlost!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier 3jaar in een nieuwbouw woning met stuc en tot nu toe zonder scheuren.
Mocht het toch gebeuren dan werk ik het wel bij, de meeste woningen in dit plan hebben voor stuc gekozen en weinig scheuren tot nu toe.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 08:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bart0ving schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:31:
Je kan ook gaan voor een spanplafond! Kan je daar gelijk inbouwspots in laten zetten voor een fractie van de optieprijs vanuit de bouw.
Mwah, leuk als renovatie optie maar in een nieuwbouw zou ik zoiets nooit doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Je krijgt spijt als je het nu niet laat stuccen. Daarna doe je het nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je niet de optie om het door de bouwer te laten doen? Dat is veruit de makkelijkste optie tenzij ze de hoofdprijs vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Die groeven irriteren me mateloos als ik ergens kom. Dichtsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:01
@besteller2019 Weet je hoe breed de platen worden? In mijn woning zijn het hele brede platen en zit er circa 2,5 meter tussen de groeven. Totaal niet storend en breekt mooi het plafond.
Maar ik zie soms ook wel platen die maar 1m breed zijn en dan zijn die groeven wel storend en erg druk.

Persoonlijk vind ik spac op het plafond wel mooi, want dat kleine structuurtje staat wel netjes. Maar ik vind spachtelputz op de muren ook mooier dan glad gestuct dus het is vooral smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Stuccen, scheuren in stucwerk zijn geen ramp. Die kun je eenvoudig repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
De muren in de woning welke wij hebben gekocht zijn na oplevering gespoten... Dus de oneffenheden zijn gevuld.

Er is dus nooit gestuct.

Wat is nu aan te raden? Gewoon alles spuiten in de kleur welke wij willen? Of stuc? Wat is het voordeel van het één boven het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik vind het geen issue wat betreft scheuren. Die kan je later ook opnieuw bij laten werken, indien aanwezig. Je kan dan beter nu stucen omdat je er nu goed bij kan bij een nieuwbouwwoning. Als je eenmaal erin woont gaat dat veel lastiger.

Je kan ook bij boels machine huren om vocht etc. uit de woning te drijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Monkeydancer op 27-06-2021 20:34 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben laten afspuiten door de aannemer en groeven zijn zichtbaar. De stukadoor die de muren deed wilde het plafond niet doen, ook niet op ons risico vwb scheuren.
We wonen er nu 3 jaar en zijn van plan volgend jaar alsnog te stucen :). We wonen aan een meertje en aan de overkant wordt volgend jaar nog gebouwd, zodra het heien daar klaar is lijkt ons een goed moment om te stucen.

Op zich erger ik me niet aan de groeven, maar het is strakker als het is weggewerkt en dus meer in lijn met de hoge afwerking.

Onze buren hebben het wel laten stucen en daar is na 2 jaar de stukadoor geweest om scheuren weg te werken (onder garantie).

[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 27-06-2021 21:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Mavamaarten schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Mwah, leuk als renovatie optie maar in een nieuwbouw zou ik zoiets nooit doen.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
Dank voor jullie opmerkingen, ik zie dat het een onderwerp is dat tot de verbeelding spreekt. We hebben er vanochtend voor gekozen om het spuitwerk te laten vervallen en alles te laten stucen. Hopelijk wordt het resultaat bij ons ook mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
kiddyl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:01:
Heb je niet de optie om het door de bouwer te laten doen? Dat is veruit de makkelijkste optie tenzij ze de hoofdprijs vragen.
Helaas niet. Er is weinig flexibiliteit binnen dit project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

Rmg

Het grootste nadeel is van spanplafonds (vind ik). Je kan, je verlichting niet vervangen, je zit dus altijd vast aan een bepaalde indeling van je huis, (gordijn)rails bevestigen is gewoon gedoe, idem als je daar ook nog eens iets besluit in te veranderen, als je 1 maal voor gordijnrails kiest zit je daar aan vast, heb je nu overgordijnen maar wil je er vanaf? jammer joh. en het is ook niet overschilderbaar, kortom weinig flexibel.

Een gestucked of gespoten plafond is wat dat soort dingen makkelijker, ben je uitgekeken op je boomstam lamp boven je eettafel dan haal je hem er af, werk je het plafond bij, wat latex er tegen aan en je hebt een 'schoon canvas'

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 28-06-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 08:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf een woning gekocht waar al een spanplafond aanwezig was. Het begon al bij de verlichting, die zit niet op een plaats waar wij het zouden willen. Verplaatsen is geen optie. Verder vind ik het echt niet zo mooi als een gestuct plafond, je ziet rondom het hele plafond een profiel, zeker met nieuwbouw is dat gewoon perfect te vermijden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:50
Bij mij is het onlangs gestucte plafond niet zo strak geworden als ik had gehoopt. Vooral met strijklicht zie ik een hoop oneffenheden. Zal absoluut met kwaliteit van de stucadoor te maken hebben, maar het blijft natuurlijk wel een gigantische oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Mavamaarten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Ik heb zelf een woning gekocht waar al een spanplafond aanwezig was. Het begon al bij de verlichting, die zit niet op een plaats waar wij het zouden willen. Verplaatsen is geen optie. Verder vind ik het echt niet zo mooi als een gestuct plafond, je ziet rondom het hele plafond een profiel, zeker met nieuwbouw is dat gewoon perfect te vermijden.
Ah helder.
Ja wij kiezen er juist voor zodat we de verlichting (lichtpunten) pas hoeven te kiezen als we al in de ruimte staan i.p.v. dat je dat vanaf een tekening moet doen.
Tevens is het plaatsen van spotjes vanaf de bouw ontzettend duur t.o.v. het spanplafond.
Tegenwoordig zijn de plafondprofielen minimaal zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:45
Spuitwerk plafond zou ik bij nieuwbouw niet op tegen zijn, maar ons huis had ook gespoten muren, en daar zie je alles op (plek waar het bed staat vegen op de muur, daar waar tafels e.d. gestaan hebben etc.) en later behangen is met spuitwerk onmogelijk, en overschilderen levert vaak een minder resultaat (stukjes waar de verf niet dekt) dus plafond, ja, muur nee wat mij betreft, en de naden? nooit last van gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Wij hebben ook een gespoten plafond met V groeven erin.
Ik was er eerst ook anti van.. maar 6 jaar later, kan ik mij er eigenlijk niet aan storen.

En ik lees veel mensen hier dat ze scheuren weer dichtsmeren, maar dat betekend ook weer verven.. Prettige wedstrijd om je plafond weer mooi strak te verven.
En dan zijn die plafondplaten weer prettig omdat je dan met "tussen" pauzes zou kunnen werken, lees minder overlappingen enz..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Pagina: 1