Hoe heet dit onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Mijn vraag
Hoe heet dit onderdeel porecies? Moet hem nl vervangen.
Is een inclip stuk van een voeding zodat je kunt wisseln tussen bijv UK en EU aansluitingen
Heb al contact gehad met KPN, deze kunnen niks voor me betekenen

Relevante software en hardware die ik gebruik
KNP superwifi versterker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volslagen niks.
Ik kan solderen, maar zoek liever eerst een neiuw onderdeel

Ding is gevallen, natuurlijk precies op de 220V poot en breekt af. Moet dus een andere zoeken, maar geen eens een idee hoe het heet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0JVx2uVLljCYBeDMMrRDvShOfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M37jRg1Q2R6pzlN9bMsErRCz.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat om deze adapter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml-Z2PQPLbIF3b_J-AIxl8M7E38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCdVe4iLHehmCEDVNJ1WE03v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 27-06-2021 12:15 ]

Beste antwoord (via maartend op 29-06-2021 22:08)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Mocht iemand anders het zoeken, met zoektermen als "power supply AC clip" kom je een heel eind, eventueel met euro als zoekterm er bij, maar specifiek dit model vinden is lastig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het type stekker heet simpelweg een 'euro stekker', maar of je ook exact dat inschuif deel als los onderdeel kunt krijgen?

KPN heeft die wifi versterker niet zelf geproduceerd, die wordt geproduceerd door een fabrikant van netwerkhardware en KPN plakt er hun sticker op. Als je achterhalen kunt welk merk/model het exact is, kun je wellicht wat vinden.

En anders morgen ff contact opnemen met KPN, je zult vast niet de eerste zijn die dat ding sloopt of mist

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 27-06-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FastFred schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:50:
Het type stekker heet simpelweg een 'euro stekker', maar of je ook exact dat inschuif deel als los onderdeel kunt krijgen?

KPN heeft die wifi versterker niet zelf geproduceerd, die wordt geproduceerd door een fabrikant van netwerkhardware en KPN plakt er hun sticker op. Als je achterhalen kunt welk merk/model het exact is, kun je wellicht wat vinden.

En anders morgen ff contact opnemen met KPN, je zult vast niet de eerste zijn die dat ding sloopt of mist
Het is een Arcadyan, zie plaatje.
Heb al contact gehad met KPN, deze kunnen niks voor me doen.

Lastige is, ik heb al een zooi 12V, 1.5A voedingen liggen hier, maar op de een of andere manier is het aansluitstuk van die van KPN niet passend via een normaal plugje. Is een ander formaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABpMFQvzyNCLO-5O9nfIzPuKzCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvLKqCxHxj6aBP4h7Jm3GEg3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Via dit topic op het KPN forum: https://forum.kpn.com/int...ersterker-12v-2-5a-453371

Kom ik op deze uit, die zou moeten werken: https://www.onlinekabelsh...0lB1R5zo-VYEaAirKEALw_wcB

Weet alleen niet of dat ook exact voor dat model is.

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 27-06-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je kunt het 'plugje' van de KPN adapter ongetwijfeld aan een van je andere adapters (laten) solderen (even polariteit checken) en dan kan je weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
stfn345 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:02:
Je kunt het 'plugje' van de KPN adapter ongetwijfeld aan een van je andere adapters (laten) solderen (even polariteit checken) en dan kan je weer vooruit.
Zou ik zelf ook kunnen, mar juist omdat het blijkbaar net een andere plug is dan al mijn andere gelijkwaardige veodingen (heb er wel rrn stuk of 8 liggen) vraag ik me af of er iets bijzonders mee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

Illusion

(the art of)

Foto’s va. Typeplaatje van de adapter en de stekker zouden helpen.
Als je een schuifmaat hebt ook de buitendiameter van de stekker opmeten.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FastFred schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:01:
Via dit topic op het KPN forum: https://forum.kpn.com/int...ersterker-12v-2-5a-453371

Kom ik op deze uit, die zou moeten werken: https://www.onlinekabelsh...0lB1R5zo-VYEaAirKEALw_wcB

Weet alleen niet of dat ook exact voor dat model is.
Dat gaat hier dus om een 2.5A veoding. Ik heb een 1.5A en daarvan is het aansluitplugje dus niet gelijk aan die van al mijn andere 12V voedingen. Ook al zijn die ook 1500mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak sowieso een 2.5A voeding op het moment dat die erbij zit. Dat voorkomt weer ellende voor als je een te lichte adapter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dat die voeding 2.5A is maakt niks uit, al kan die 10A leveren, zolang ie maar voldoende kan leveren voor je wifi versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FastFred schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:08:
Dat die voeding 2.5A is maakt niks uit, al kan die 10A leveren, zolang ie maar voldoende kan leveren voor je wifi versterker
Weet ik, maar nogmaals, de aansluitplug van deze 12V adapter is anders dan die van al mijn andere 12V adapters. Dus het 12V gedeelte. Geen een van mijn andere adapters (of ze nou 1500mA of 2500mA zijn) past in deze wifiversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Illusion schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:07:
Foto’s va. Typeplaatje van de adapter en de stekker zouden helpen.
Als je een schuifmaat hebt ook de buitendiameter van de stekker opmeten.
Foto toegeveogd. Stekkerplaatje heeft enkel als nummer 1849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik gewoon dat plugje vervangen. Er zijn tallloze maten voor die dingen, maar 12V blijft 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TERW_DAN schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:08:
Pak sowieso een 2.5A voeding op het moment dat die erbij zit. Dat voorkomt weer ellende voor als je een te lichte adapter gebruikt.
Heb verder geen ellende gehad. Dingen worden ook totaal niet warm. En ik vermoed dus dat ik de originele adapter moet gebruiken, omdat juist de aansluitplug uniek lijkt. Daarom ben ik ook zo voorzichtig met oversolderen naar andere voeding

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 27-06-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar als je een beetje handig bent is een nieuw plugje erop solderen maar een paar minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

maartend schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Heb verder geen ellende gehad. Dingen worden ook totaal niet warm. En ik vermoed dus dat ik de originele adapter moet gebruiken, omdat juist de aansluitplug uniek lijkt. Daarom ben ik ook zo voorzichtig met oversolderen naar andere voeding
spanning is spanning, stroom wordt gevraagd. Dat tig fabrikanten nu eenmaal een propriateir plugje maken is iets wat bij de wortel moet worden uitgeroeid. tenzij er funky comminucatie is, bepaal je de polariteit en kan je het plugje op iedere voeding zetten die de spanning en minimaal de gevraagde ampere kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@maartend Het belangrijkste(buiten de 12V) is de afmeting van het uiteinde/ de stekker die in je ' wifi versterker' gaat.
connector: Ø = 5,5 mm x 2,5 mm ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hackus schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:49:
@maartend Het belangrijkste(buiten de 12V) is de afmeting van het uiteinde/ de stekker die in je ' wifi versterker' gaat.
connector: Ø = 5,5 mm x 2,5 mm ?
Kan ik niet meten. Wat ik wel zie ; het pinnetje dat in de 12V aansluiting gaat van de versterker is net wat dikker dan voor al mijn andere 12V adapters.

Maar afijn, dan toch maar solderen.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 27-06-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Als je KPN nou om een vervangende voedingsadapter vraagt i.p.v. dit specifieke onderdeel, dan kunnen ze je vast wel helpen ;)

Klinkt namelijk als een gevalletje ‘Computer says no’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

maartend schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Zou ik zelf ook kunnen, mar juist omdat het blijkbaar net een andere plug is dan al mijn andere gelijkwaardige veodingen (heb er wel rrn stuk of 8 liggen) vraag ik me af of er iets bijzonders mee is.
Ik heb ongeveer hetzelfde issue gehad met m'n (kpn) modem. Plugje tijdelijk aan een gelijkwaardige adapter geknoopt (inderdaad wel even de polariteit goed in de gaten houden) en kon daar prima mee uit de voeten.

Heb vervolgens gewoon een vervangende adapter via kpn kunnen regelen. Als ik deze zo zie is het dezelfde als de Experiabox dus wellicht kun je daar om vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 27-06-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
NSG schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:10:
Als je KPN nou om een vervangende voedingsadapter vraagt i.p.v. dit specifieke onderdeel, dan kunnen ze je vast wel helpen ;)

Klinkt namelijk als een gevalletje ‘Computer says no’.
Nee, deden ze ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Beekforel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde issue gehad met m'n (kpn) modem. Plugje tijdelijk aan een gelijkwaardige adapter geknoopt (inderdaad wel even de polariteit goed in de gaten houden) en kon daar prima mee uit de voeten.

Heb vervolgens gewoon een vervangende adapter via kpn kunnen regelen. Als ik deze zo zie is het dezelfde als de Experiabox dus wellicht kun je daar om vragen.
Ben je naar de winkel gegaan of naar de helplijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

maartend schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:15:
[...]

Ben je naar de winkel gegaan of naar de helplijn?
Via Twitter webcare geregeld volgens mij...

Ik twijfel nu wel of ik niet een compleet nieuw modem heb ontvangen toen.

[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 27-06-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Beekforel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Via Twitter webcare geregeld volgens mij...

Ik twijfel nu wel of ik niet een compleet nieuw modem heb ontvangen toen.
Nog maar eens proberen. Wil toch al een V12 modem ipv een V10, heb veel te weinig DHCP adressen die ik vast kan zetten in die V10. Een issue dat ze zouden opknappen, nooit gedaan. Ik ga maar weer eens zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ok, hou mijn V10 modem ivm mijn mesh versterkers, en heb kabel zelf maar aangepast. Wel slecht van KPN eigenlijk dat ze je hierbij niet kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Dit heb je in 2 minuten gefixed: pak vervangende 12V adapter die voldoende vermogen kan leveren, knip connectors af. Verbind oude connector met kroonsteentje aan nieuwe adapter (let op polariteit). Klaar.

Bonuspunten voor solderen, connector opmeten met schuifmaat en juiste modulaire plug kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
https://forum.kpn.com/int...stuk-van-modem-v10-535010 die heeft een nieuwe gehad zo te lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Ik kreeg het niet voor elkaar. Werd naar de KPN winkel verwezen en die gingen een klacht indioenen dat ik naar de KPN winkel was verwezen. Daarna dus maar zelf opgelost (en niet met een kroonsteentje, maar strippen, solderen en krimpkous)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Mocht iemand anders het zoeken, met zoektermen als "power supply AC clip" kom je een heel eind, eventueel met euro als zoekterm er bij, maar specifiek dit model vinden is lastig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Via twitter lijken ze niet moeilijk te doen:
https://twitter.com/Ferryvandaal/status/1279852404066975751
Pagina: 1