Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit gaat om een game en ontwikkel PC die tevens als server dient voor verschillende Dockers (zoals Plex). Er gaan 5 HDDs mee uit mijn huidige systeem. Ik moet comfortabel op het nieuwe systeem kunnen gamen (1080p@60hz) terwijl mijn server processen moeten op de achtergrond actief blijven. Plex is niet toegestaan om te transcoden, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Stroomverbruik is een tweede aandachtspunt; het systeem kan via WOL aangezet worden om als server te fungeren, maar gaat wel automatisch uit zodra er niemand meer verbonden is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de nieuwe componenten, wil ik niet meer dan € 700 tot € 800 uitgeven. Dit is geen harde grens; als er een grote sprong gemaakt word door bijvoorbeeld € 900 euro neer te leggen, wil ik dat nog overwegen. Maar dat is zeker niet het geval voor een marginale verbetering.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het geluidsniveau is zeer belangrijk. Deze machine staat in de woonkamer. Hij moet stil zijn!
- Het energieverbruik is belangrijk. Deze machine staat ongeveer 16u/dag aan.
- Componenten met RGB kleurtjes wil ik niet in de nieuwe machine.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben voornamelijk op zoek naar advies en bevestiging. De hardware markt heb ik niet bijgehouden en ik weet dat ook niet goed meer waar ik op moet letten. Wat is de beste combinatie hardware voor mijn eisen en bestaande hardware, en werkt het allemaal met elkaar? En is de voeding ook wel sterk genoeg voor een eventuele upgrade naar 6 HDDs? Bedankt voor al jullie hulp!
Dit gaat om een game en ontwikkel PC die tevens als server dient voor verschillende Dockers (zoals Plex). Er gaan 5 HDDs mee uit mijn huidige systeem. Ik moet comfortabel op het nieuwe systeem kunnen gamen (1080p@60hz) terwijl mijn server processen moeten op de achtergrond actief blijven. Plex is niet toegestaan om te transcoden, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Stroomverbruik is een tweede aandachtspunt; het systeem kan via WOL aangezet worden om als server te fungeren, maar gaat wel automatisch uit zodra er niemand meer verbonden is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de nieuwe componenten, wil ik niet meer dan € 700 tot € 800 uitgeven. Dit is geen harde grens; als er een grote sprong gemaakt word door bijvoorbeeld € 900 euro neer te leggen, wil ik dat nog overwegen. Maar dat is zeker niet het geval voor een marginale verbetering.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 0 | € 0 |
| 1 | Processors | Inno3D Geforce GTX 1660 Super Compact | € 0 | € 0 |
| 2 | Harde schijven | WD Red Plus, 6TB | € 0 | € 0 |
| 2 | Harde schijven | HGST Deskstar NAS v2, 6TB | € 0 | € 0 |
| 1 | Harde schijven | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 0 | € 0 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 189,00 | € 189,00 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 34,00 | € 34,00 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560M Steel Legend | € 125,00 | € 125,00 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 166,90 | € 166,90 |
| 1 | Solid state drive | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voeding | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106,00 | € 106,00 |
| € 724,75 | € 724,75 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het geluidsniveau is zeer belangrijk. Deze machine staat in de woonkamer. Hij moet stil zijn!
- Het energieverbruik is belangrijk. Deze machine staat ongeveer 16u/dag aan.
- Componenten met RGB kleurtjes wil ik niet in de nieuwe machine.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben voornamelijk op zoek naar advies en bevestiging. De hardware markt heb ik niet bijgehouden en ik weet dat ook niet goed meer waar ik op moet letten. Wat is de beste combinatie hardware voor mijn eisen en bestaande hardware, en werkt het allemaal met elkaar? En is de voeding ook wel sterk genoeg voor een eventuele upgrade naar 6 HDDs? Bedankt voor al jullie hulp!
[ Voor 0% gewijzigd door Deathspike op 27-06-2021 14:20 . Reden: Meer werkgeheugen; 16->32GB ]