PC ziet ineens 2de monitor niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Mja, ik heb dus 2 schermen, 1 is een BenQ HDMI en die zit op mijn vid kaart, de ander is een (oudere) BenQ en die zit ouderwets (VGA - Dsub) op mijn moederbord.

Dit werkte altijd goed, maar ik had wat boot problemen en dus allerlei drivers geupdate, bios enz.

Nu ziet hij ineens mijn 2de monitor niet meer. Alleen de 1ste die op mijn vid kaart zit, ziet hij. De 2nd staat aan maar op standby en zegt no signal detected

Ik heb al alle standaard dingen geprobeerd, zoals de 2nde monitor detecting enz. Hij ziet hem gewoon niet meer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik heb al alle standaard dingen geprobeerd, zoals de 2nde monitor detecting enz. Hij ziet hem gewoon niet meer.
Je noemt 1 'standaard' ding, wat heb je nog meer geprobeerd? Noem alles wat je geprobeerd hebt, anders gaan wij dingen voorstellen die je misschien allang gedaan hebt, en dat is zonde van iedereen z'n tijd ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Nou detectie dus voornamelijk. In nvidia, in windows, hij vind niets.

Ik moet dus uit zien te vissen hoe ik windows weer de monitor kan laten vinden. Het deed goed voor de vga update in bios, daarna is hij dus foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

waarschijnlijk zijn je instellingen in de bios gereset. Kijk daar eens of er een optie is die "enable multiple monitor" of iets dergelijks heet. Ik denk namelijk dat je interne GPU van je CPU disabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
zuiverekoffie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:33:
Nou detectie dus voornamelijk. In nvidia, in windows, hij vind niets.

Ik moet dus uit zien te vissen hoe ik windows weer de monitor kan laten vinden. Het deed goed voor de vga update in bios, daarna is hij dus foetsie.
Ik zou dan vooral eerst even in de BIOS gaan kijken of de VGA-optie niet per ongeluk uit is gezet na die update.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Ja inderdaad, ik zat net door de bios te neuzen en heb VGA enabled in plaats van auto, dus gefikst!
En bedankt!
Pagina: 1