Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Western Digital's WD My Book Live gehackt

Pagina: 1
Acties:

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 22:36
Helaas en die van mij is ook getroffen. Alle data is verdwenen waardoor ik weer een verse schone NAS heb.

https://www.nu.nl/tech/61...gital-harde-schijven.html

Data was niet onmisbaar vooral nog te kijken series en wat werkbestanden maar als ik ze terug kan krijgen zou dat toch wel fijn zijn. Achteraf mis je toch altijd meer dan je denkt.

Wachten op WD met een oplossing kan maar welke eenvoudig te gebruiken tool zou ik kunnen gebruiken bestanden terug te vinden?
Vroeger regelmatig tooltjes gebruikt voor data recovery maar ik heb geen idee wat tegenwoordig de beste zijn.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zou PhotoRec proberen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
... en dan ook meteen backups gaan maken van alles wat je terugkrijgt.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021

...

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 20:14
Vandaag een mail gekregen van wd dat ze je gaan helpen bij dataverlies, ook zijn ze aan het werk aan een trade-in programma

• Pandarrama
Bedankt voor de reacties dusver.
Inmiddels ook veel info hier uit kunnen halen,

https://community.wd.com/...ssword-unknown/268111/906

Datarecovery met bovengenoemde maar ook andere tools is mogelijk echter zonder dat de bestanden hun oorspronkelijke file- of foldernaam terugkrijgen.
Duizenden, miljoenen bestanden die je daarna dus allemaal mag gaan hernoemen na visuele controle.

Ik wacht nog heel even op mogelijke oplossing die minder werk met zich meebrengen. Mogelijk komt WD nog met een oplossing.
Ik kan het me veroorloven maar wereldwijd zijn er genoeg getroffenen die dus alles kwijt zijn zonder back-ups e.d. 10 jaar aan familiefoto´s en video´s, werkbestanden enz.

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11 14:48
Vannacht volgende mail gekregen.. ik hoop dat ze geen originele verpakking wensen want het was een tweedehandsje... ook vraag ik me af hoeveel dat terugsturen zal kosten:

Hello My Book™ Live/My Book Live Duo Customer,

If you are a My Book Live or My Book Live Duo customer, we are offering the following limited time offer:

Trade-In Offer:

Western Digital is offering current registered My Book Live or My Book Live Duo customers a trade-in discount of 40% off a select new My Cloud™ Home personal cloud storage or My Cloud EX2 Ultra 2-bay network attached storage device. For more information regarding the trade-in offer for eligible devices, please visit My Book Live and My Book Live Duo: Trade-In Offer.

Additionally, if you are a My Book Live or My Book Live Duo customer that has lost data as result of the recent security incident, we are here to help you by offering the following service.

Data Recovery Service (“DRS”) Offer:

Western Digital will help to recover your data using the data recovery services provided by a Western Digital-selected vendor. Western Digital will cover all the costs of shipment of the qualifying product to the DRS vendor and for the DRS. Recovered data, if any, will then be sent to you on one or more My Passport™ portable hard drives. For a list of qualifying products and eligibility requirements, please visit My Book Live and My Book Live Duo: Data Recovery Offer.

At Western Digital, we strive to continually improve our products and customer experiences. To take advantage of either of these services, or if you have any questions, please contact our Western Digital Support Team.

Sincerely,

Western Digital

• Koja78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Koja78 op 07-07-2021 08:43 ]

• Koja78
https://www.westerndigita...ta-recovery-service-offer

Eligibility Requirements
The following requirements must be met in order to be eligible for this DRS Offer:

The customer with a Qualifying Product must have contacted Western Digital Support and be issued a case number by no later than July 31, 2021.
The Qualifying Product must be determined to have suffered a data loss prior to July 1, 2021 due to the security incident described in the security bulletin (WDC-21008) issued June 24, 2021. Western Digital Support will work with the customer to make the determination.

Dus als je niet gehacked werd mag je inruilen vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Koja78 op 07-07-2021 08:44 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Koja78 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:43:
Dus als je niet gehacked werd mag je inruilen vergeten?
Eh, nee, niet zoals ik het lees. Als je een geregistreerde My Book Live hebt, kun je hem inruilen met 40% korting.
Als je gehackt bent en vóór 31 juli hulp hebt gevraagd aan WD, krijg je een Data Recovery Service aanbod.

• Geronim0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:19
Is er al iemand ingegaan op het trade in aanbod?
WD Support reageert al bijna een week niet op de mijn vraag om bevestiging dat mijn device in aanmerking komt en wat officiele retailers in NL zijn.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Zo zie je maar weer, begin gewoon niet aan die cloud managed devices, het blijven enorme risico's

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jandebehanger
  • Laatst online: 27-11 10:47

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Geronim0 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:04:
Is er al iemand ingegaan op het trade in aanbod?.
Ik wil er nog achter aan, echter het is mij niet echt duidelijk waar ik de schijf moet aanmelden.
Ik weet niet of ik zin heb in een nieuwe cloud managed device.
Ea is ook afhankelijk van wat ik bij moet betalen voor een WD My Cloud Home 4TB.
Als die 3 TB schijf ook werkt in mijn Eminent EM7080, ben ik ook uit de brand.
Eigenlijk wil ook nog proberen wrt erop te zetten.

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

• Koja78
Ik heb een bericht via support gestuurd met de vraag of ik in aanmerking kom voor inruil.
Ik vrees nog altijd dat enkel diegene die data-loss hadden in aanmerking komen.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:20
Ik heb vroeger veel GetDataBack gebruikt met goede resultaten, misschien dat je daarmee een poging kunt wagen. De software is 'Free to Try'

Download the trial version and recover your files. You can preview your data to be sure it works. If you like the results, you do not need to rerun the program. Purchase the license key and enter it into the open program. Then copy everything you need!

iRacing Profiel

• Pandarrama
Het contact met Western Digital verloopt dramatisch en ze doen er alles aan om hun eerdere beloften niet na te komen.
Wereldwijd worden door deze hack getroffenen gefrustreerd tot het uiterst!

Geen reacties op vragen, helemaal geen reactie, verzendlabels om MBLs op te sturen komen niet aan, werken niet of worden niet door de verzendpartij geaccepteerd waarna ze weer retour gestuurd worden naar verzender. Ook al zit WD in een bepaald land gevestigd wordt toch iedereen gevraagd hun MBL op te sturen naar Ohio USA. De MBLs die uiteindelijk wel in Ohio aankomen verdwijnen gelijk in de afvalbak met de mededeling aan de eigenaar dat data recovery helaas niet meer mogelijk was en dat ze hun best hebben gedaan. Enzovoort enzovoort.

Inmiddels heb ik al weer een Synology staan met Seagate schijven.

Op mijn MBL zelf heb ik Wondershare Recoverit losgelaten. Dat werkt zeer gebruiksvriendelijk en inmiddels heb ik al mijn bestanden weer terug.

Western Digital stikt er maar verder in.

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 23:20
Heb ook nog een mybookliveduo, gelukkig niet getroffen, zodra ik het las naar husi gebeld en de netwerk kabel er uit laten trekken. Wel zit ik nu te kijken voor of een Synology of een Qnap als vervanger, ook die inruil actie was een wassen neus, je krjgt 40% korting op een 5 jaar oud product, sindsdien zijn er van WD geen nieuwe 2 bay NASsen uitgekomen. vraag is dus hoe lang die nog gaat werken.

• corrado20vt
  • Laatst online: 22-11 20:14
Ik heb de harde schijf er uit gehaald en gebruik die na format in m'n nieuwe synology
Pagina: 1