Soundbar voor tv maar ook Phono?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 15:28
Ik als niet audio persoon heb even wat hulp nodig.

Mijn moeder wil graag de platen speler en een cd speler weer kunnen aansluiten.
Momenteel staat er een samsung 2.1 setje met issues dus die moet vervangen worden.

Het idee is dat de tv nu aan de mantel van de gashaard komt.
En hieronder zou ik dan een soundbar willen plaatsen.

Nu zie ik de meeste met maar 1 extra ingang en vaak dan dus 2 hdmi aansluitingen.

Zijn er ook soundbars met aansluitingen voor een platen speler en cd speler?
Een voor versterker voor de platen speler is geen probleem om ergens te plaatsen.

Aangezien ik zelf 40 doof ben heb ik amper ervaring met audio sets aangezien ik over het algemeen toch geen verschil kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gasemans schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:52:
Ik als niet audio persoon heb even wat hulp nodig.

Mijn moeder wil graag de platen speler en een cd speler weer kunnen aansluiten.
Momenteel staat er een samsung 2.1 setje met issues dus die moet vervangen worden.

Het idee is dat de tv nu aan de mantel van de gashaard komt.
En hieronder zou ik dan een soundbar willen plaatsen.

Nu zie ik de meeste met maar 1 extra ingang en vaak dan dus 2 hdmi aansluitingen.

Zijn er ook soundbars met aansluitingen voor een platen speler en cd speler?
Een voor versterker voor de platen speler is geen probleem om ergens te plaatsen.

Aangezien ik zelf 40 doof ben heb ik amper ervaring met audio sets aangezien ik over het algemeen toch geen verschil kan horen.
Dit lijstje zou zowel analoge als een optische aansluiting moeten hebben (maar altijd eerst verifiëren aan de hand van echte plaatjes van de aansluitingen. En daarbij ook nog opletten dat er wel ook een HDMI aansluiting op zit voor de tv wat ook niet altijd het geval is zie ik al) https://tweakers.net/home...7WvuZLlrYP7VcKDA0Wsr6lvIC. Wellicht cd speler aan de analoge en de platenspeler via voorversterker aan de optische?

Maar ik zie deze ook (zo een zónder HDMI aansluiting dus maar wel twee analoge eentje blijkt een digital coax [die oranje 'bd/dvd'] dus dat ligt er maar net aan wat voor uitgangen de cd speler heeft) pricewatch: Yamaha MusicCast YAS-306 Zwart De tv moet dan via de optische ['tv'] aansluiting aangesloten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWgUz1wPkATkvipwNc2GxB5jAlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbjpJQCMyRKpVYiy4ZZdNfOn.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 28-06-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Precies het probleem waar ik tegen aan loop.
Ik zoek er 1 die 2 keer analoog heeft.
maar tot op heden kom ik op dezelfde onderdelen terecht.

Nou ja misschien tijd om de CD speler te vervangen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 08:01
gasemans schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:24:

Je kunt daar ook 2x een splitter voor gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door IceM op 12-07-2021 09:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

gasemans schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:24:

Heeft de CD-speler alleen analoog uit of ook een coaxiale of optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Alleen analoog.

Heb wel gekeken met een splitter.
Alleen m'n moeder is niet heel handig en kans is best groot dat dan cd en platen speler beide draaien.
Dat lijkt me dan weer niet goed voor een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Misschien kan je zo'n switch gebruiken? https://elabstore.gr/prod...le-3x-2x-rca-female-2x-r/

Of een versterker met pre-out, zou ook moeten kunnen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Hou ook in de gaten dat een platenspeler er een zeer zwak signaal uitgooit. Je kunt die niet op een gewone aux-ingang aansluiten, daar moet dan een voorsterker tussen die geschikt is voor een platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat ik me van phono herrinner is dat het output volume daar heel anders is (het is lang geleden dat ik een versterker had die een ingang daarvoor had maar als je er iets anders op aansloot klonk dat veel te hard :) Dus het lijkt me niet een kwestie van een kabeltje en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 12-07-2021 15:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Een platenspeler heeft een ingebouwde voorversterker OF een losse voorversterker nodig.

Heet de ingang op het huidige 2.1 setje 'Phono' of iets anders dat zonder twijfel op platenspeler duidt dan is is het zeer waarschijnlijk een platenspeler zonder voorversterker, heet de ingang tape, aux, dvd, ext of iets anders, dan is het waarschijnlijk een platenspeler mét voorversterker en komt er een 'lijn' signaal uit.

Een cd speler komt typisch ook gewoon een 'lijn' signaal uit.

Als het een platenspeler zonder voorversterker is dan moet je een simpele voorversterker kopen. Zoiets bijvoorbeeld (ik ben geen audiofiel noch bekend met wat goede of slechte voorversterkers zijn, dus wellicht kan iemand anders je een andere of betere adviseren). Platenspeler naar voorversterker, en uitgang van de voorversterker is een gewone 'lijn' uitgang. Je hebt nu dus 2 lijn uitgangen.\

Vervolgens kan je de CD speler en de platenspeler in een switchbox stoppen (deze bijvoorbeeld), en de uitgang van die switchbox gaat dan naar de analoge ingang van de sound bar. Print even twee labeltjes CD en LP en plak die op de switchbox en voila: moederproof!

Heeft je soundbar geen analoge/lijn input maar alleen HDMI, dan een RCA naar HDMI convertor er tussen zetten (deze bijvoorbeeld, ik weet niet zeker maar volgens mij kun je die ook zonder beeld aan te sluiten gebruiken).

Vind je het allemaal wat omslachtig, dan zou je je moeder kunnen proberen te overtuigen om de technologie van 1948 niet op technologie van 2021 aan te willen sluiten... of een nieuw simpel 2.1 setje te kopen waar wel alle ingangen op zitten ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1