USB-C naar 3.5mm met DAC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalLight
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik ben op verschillende forums vragen gaan stellen om in te stappen op een iets meer audiophile zone.
Ben van plan om de Schiit Magni 3+ te kopen met de HiFiMan Sundara koptelefoon.

Maar op LinusTechTips discord ben ik geholpen met mijn vragen en mij werd verteld om een Apple USB Type-C naar 3.5mm of een Meizu DAC dongle te nemen.
Ik kan ze echter beide niet vinden.
EDIT: apple dongle dat niet europees is

Als iemand een alternatief weet help me aub, zit echt vast hier ;w

[ Voor 4% gewijzigd door FinalLight op 27-06-2021 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalLight
  • Niet online
Dat dacht ik ook maar blijkbaar heeft de europeaanse Apple Type-C Naar 3.5mm een extreem slechte DAC dat limitations heeft ivm EU regulatie, vergeten erbij te melden!

"power regulations in the EU trying to get the max volume to 85db average, but because most headphones are super easy to drive and can easily go above 85, they halved the power of the NA one
it's just an overall worse chip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

lijkt me sterk dat 't een andere dac chip is, hoogstens de maximale output power gereduceerd. iig ga je die amerikaanse hier niet vinden. lijkt me niet *super* relevant voor naar een amp ook trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 27-06-2021 02:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalLight
  • Niet online
Blijkbaar zit er een degelijk verschil in, vandaar dat ik een alternatief zoek.
Als ik het niet kan vinden dan neem ik wel een EU apple dongle en gebruik hem tijdelijk en bestel de meizu via aliexpress.

Ik wil voor het eerst een goed audio setup, wil niet dat een dongle het bottlenecked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:20
FinalLight schreef op zondag 27 juni 2021 @ 02:31:
Blijkbaar zit er een degelijk verschil in, vandaar dat ik een alternatief zoek.
Als ik het niet kan vinden dan neem ik wel een EU apple dongle en gebruik hem tijdelijk en bestel de meizu via aliexpress.

Ik wil voor het eerst een goed audio setup, wil niet dat een dongle het bottlenecked :P
als jezelf een betere externe dac wilt kan je natuurlijk ook zelf een betere dac met USB ingang kopen die niet van Apple is. Hiervoor is een koppelstukje nodig: de originele Apple lightning to USB cam is de enige die werkt. Bevestig daaraan je eigen USB dac en sluit dan het uitkomende analoge signaal aan op je Schiit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

aljooge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 06:04:
als jezelf een betere externe dac wilt kan je natuurlijk ook zelf een betere dac met USB ingang kopen die niet van Apple is. Hiervoor is een koppelstukje nodig: de originele Apple lightning to USB cam is de enige die werkt. Bevestig daaraan je eigen USB dac en sluit dan het uitkomende analoge signaal aan op je Schiit.
TS heeft het over USB-C naar 3.5. Waarom zou je dan een lightning adapter nodig hebben?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 13:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Nu weet ik niet waar @FinalLight het wil gebruiken, maar voor goede of betere DAC (ofwel audiointerface) kan je denk ik het beste kijken bij de wat professionelere producten: https://www.bax-shop.nl/e...rt=0&f_20713%5B%5D=83785#
FinalLight schreef op zondag 27 juni 2021 @ 02:16:
"power regulations in the EU trying to get the max volume to 85db average, but because most headphones are super easy to drive and can easily go above 85, they halved the power of the NA one
it's just an overall worse chip"
Ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt. En waarom is verlagen van volume nou van invloed op de geluidskwaliteit, immers bij die andere versie zet je het volume op je apparaat gewoon lager.

Overigens, met de koptelefoon die je noemt ga je geen volumeprobleem krijgen, daarvoor is de impedance met 37Ω te laag.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom kies je niet voor een hoofdtelefoonversterker die tegelijkertijd een audio interface is met USB ingang? Dat lijkt me nuttiger.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Koop gewoon een Apple USB-C naar 3.5mm. Enige is inderdaad dat uitgangsvolume niet zo hoog is (in Europa). Blijkt dat je toch niet genoeg volume eruit krijgt voor jouw voorkeur? Dan heb je een hele €10 weggegooid. (Of je retourneert hem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Sissors schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:05:
Koop gewoon een Apple USB-C naar 3.5mm. Enige is inderdaad dat uitgangsvolume niet zo hoog is (in Europa). Blijkt dat je toch niet genoeg volume eruit krijgt voor jouw voorkeur? Dan heb je een hele €10 weggegooid. (Of je retourneert hem).
Kwaliteitsaudio kost geld. Dan weet je zeker dat je 10 euro hebt weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
aljooge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:10:
[...]

De lightning DAC van Apple is enorm goed, waarom ben jij van mening dat de USB-C variant zoveel slechter is?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Volgens mij wordt die extender standaard bij de dragonfly geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of je een orginele Apple MU7E2AM op ebay.com kan vinden.
Zit wel veel nep spul tussen dus het is wel een gok of je namaak krijgt.
Deze zou echt kunnen zijn:
https://www.ebay.com/itm/Apple-MU7E2AM/203399552811

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou de hele Dragonfly serie vermijden, de performance daarvan is enorm ondermaats. Zou er niet maar dan €5,- voor neerleggen, gezien de performance die je krijgt van Apple voor een €10. Meizu veegt de vloer compleet aan met alle Dragonfly producten, voor €40,- ofzo. Plus de Dragonfly modellen hebben een nogal lompe formfactor.

Zie:
https://www.audiosciencer...-headphone-adapters.5541/
https://www.audiosciencer...-dongle-dac-review.10423/
https://www.audiosciencer...-headphone-adapter.23015/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-06-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Of dat is geld die je wel in nuttige upgrades kan stoppen die daadwerkelijk het geluid verbeteren.

Meizu is overigens ook prima keuze, of je verschil hoort? Niet qua nauwkeurigheid iig, maar niet het mogelijke volume probleem van Apple.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 27-06-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nee hoor, de Apple dongle is beter dan een hoop duurdere dongles incl. alle Dragonfly's. Voor een fractie van wat een Dragonfly kost koop je een high-end dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Anoniem: 159816 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Nee hoor, de Apple dongle is beter dan een hoop duurdere dongles incl. alle Dragonfly's. Voor een fractie van wat een Dragonfly kost koop je een high-end dongle.
High end is een groot woord. Die goedkope dongles en ook die dragonfly moet het echt afleggen tegen mijn Denafrips en dan is dat nog de instapper, want de duurdere wil ik (nog niet) betalen. Dan heb je high end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 19:10
aljooge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Volgens mij wordt die extender standaard bij de dragonfly geleverd.
Nee, net toevallig de dragonfly black voor aan mijn Android telefoon gekocht en daar zit een normale usb A connector op, wil je naar usb-c of iets soortgelijks, heb je altijd er één van de dragon tails bij nodig. Hoe de dragonfly zich verhoudt tot een Apple dongle weet ik niet, maar ten opzichte van de Samsung dongles is het zeker wel een vooruitgang, al was het alleen al in ruis die je met dit soort dongles heel makkelijk oppikt.

Voor thuis aan mijn pc heb ik sinds kort een Cambridge audio Dacmagic 200M wat voor zijn prijspunt van €500,- een niet onaardige dac is met een hoop connectiviteitsmogelijkheden (zowel rca als xlr welke ik beide gebruik en ook de mogelijkheid om er meerdere digitale bronnen op aan te sluiten naast usb) voor zover dat een meerwaarde voor je zou zijn (voor mij dus wel) en een ingebouwde hoofdtelefoonversterker. Ook heeft deze dac mqa en dsd decoding wat een meerwaarde kan zijn als je naar lossless muziek wil gaan luisteren (even afgezien van de discussie of mqa onder de noemer lossless valt).

Overigens zegt de kwaliteit van een dac niet zoveel als de versterker voor je koptelefoon onder de maat is qua vermogen, een hifi-koptelefoon is wat anders dan oordopjes immers. Ik zou voor die situatie niet een Apple danwel Dragonfly dongle nemen, maar een fatsoenlijke dac met een interne of externe goede koptelefoonversterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

aljooge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:03:
[...]

High end is een groot woord. Die goedkope dongles en ook die dragonfly moet het echt afleggen tegen mijn Denafrips en dan is dat nog de instapper, want de duurdere wil ik (nog niet) betalen. Dan heb je high end.
Ah Denafrips, R2R discrete DACs. Die hebben prima performance, dat zal ik niet ontkennen. Ze zijn alleen een beetje prijzig, en geen van allen state-of-the-art. Je betaald vooral voor het marketing praatje, maar gelukkig krijg je nog wel een product wat prima presteert (i.t.t. wat andere merken op de markt dumpen, zoals AudioQuest dus).

Overigens koop je voor €100 een dongle die beter presteert dan bijvoorbeeld een ARES II :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-06-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Anoniem: 159816 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Overigens koop je voor €100 een dongle die beter presteert dan bijvoorbeeld een ARES II :)
Nee 👎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb de cijfers om mijn uitspraak te ondersteunen, en jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Ah Denafrips, R2R discrete DACs. Die hebben prima performance, dat zal ik niet ontkennen. Ze zijn alleen een beetje prijzig, en geen van allen state-of-the-art. Je betaald vooral voor het marketing praatje, maar gelukkig krijg je nog wel een product wat prima presteert (i.t.t. wat andere merken op de markt dumpen, zoals AudioQuest dus).

Precies, ik ben best onder de indruk hoe goed de Denafrips presteren, gezien ze gewoon een zwaar inferieure architectuur hebben (R-2R). Dat ze dan prima performance hebben die nog iets boven die van een Apple Dongle zit qua lineariteit is echt best knap. Maar tja, als je die moeite in een fatsoenlijke architectuur had gestoken, dan had je veel betere performance gehad. (Met uiteraard altijd de vraag of je het kan horen, maar je had iig leuke meetresultaten gehad).
Pagina: 1