Leasecontract aanbieden platform

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 15:48
Beste tweakers,

Ik heb een (full operational) leasecontract lopen, maar omdat ik van werkgever ga veranderen moet ik ‘m kwijt. Ik kan de auto prive overnemen of de leasecontract afkopen. Maar mijn vraag is, kennen jullie (goede) platformen waar je een lease auto/contract kan aanbieden? Iemand ervaring met bepaalde sites?

Ik kwam een aantal sites tegen, maar ze lijken erg gedateerd (auto’s uit 2019 etc), bijv:
autoleasecontract.nl

Deze sites leken me wel oke, iemand ervaring mee?
Leasemediator.nl
Leasecompany.nl

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Alle reacties

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Eventueel zou je kunnen overwegen of de leaseauto niet mee kan naar je nieuwe werkgever.. Of moet dusdanig in de buurt wonen dat fiets of OV het handigste is (wellicht is zelfs een leaseauto geen optie?)

Of heb je vooraf hierover niet nagedacht, omdat je "'m nu kwijt moet" ?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakict op 27-06-2021 01:30 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe zie je precies 'gedateerd' met een 2 jaar oude auto? Het is toch logisch dat ergens in een 2-4 jaar contract zo'n autocontract te koop komt te staan, te korte looptijd om over te zetten, te lang nog om af te kopen, dus 2 jaar is vrij normaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 15:48
tweakict schreef op zondag 27 juni 2021 @ 01:29:
Eventueel zou je kunnen overwegen of de leaseauto niet mee kan naar je nieuwe werkgever.. Of moet dusdanig in de buurt wonen dat fiets of OV het handigste is (wellicht is zelfs een leaseauto geen optie?)

Of heb je vooraf hierover niet nagedacht, omdat je "'m nu kwijt moet" ?
Ja heb hier wel over nagedacht. Ik start een onderneming dus kan de auto wel overnemen. Alleen als het kan zou ik dat liever niet willen, omdat het nu extra kosten zullen zijn wat niet nodig is, omdat ik toch remote werk. Als laatste optie zal ik ‘m gewoon overnemen.
SinergyX schreef op zondag 27 juni 2021 @ 01:36:
Hoe zie je precies 'gedateerd' met een 2 jaar oude auto? Het is toch logisch dat ergens in een 2-4 jaar contract zo'n autocontract te koop komt te staan, te korte looptijd om over te zetten, te lang nog om af te kopen, dus 2 jaar is vrij normaal.
Ik zie auto’s waarbij lease einde contract 2019 staat, dat bedoel ik met gedateerd. Wat jij beschrijft is inderdaad niet gedateerd:) Maar zie inderdaad ook nieuwe auto’s geplaatst worden.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

HhK1907 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 01:24:

Deze sites leken me wel oke, iemand ervaring mee?
Leasemediator.nl
Leasecompany.nl
Ik heb er nog nooit van gehoord en ze bieden amper wat aan.

https://www.leasetrader.nl/ is wel groot.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik van niemand succesvolle overnameverhalen ken via een platform.. De aanbieder geeft te minimale subsidie op vaak een matige leaseprijs en de zoekers zijn niet kredietwaardig..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Waarom is het jouw probleem om een nieuwe rijder voor je leaseauto te vinden?
Heb je in de overeenkomst getekend dat je een boete moet betalen voor de auto als je ergens anders gaat werken ofzo?
Zonder expliciete tekst in de overeenkomst is de resterende termijn voor de lease gewoon voor je werkgever.

Het lijkt mij voor de nieuwe rijder nooit een goede deal. Het maandbedrag van een lease is namelijk gebaseerd op de gemiddelde afschrijving en kosten over de lease termijn. Een heel groot deel van die kosten zitten in de eerste jaren. Dus dan ga je een auto van een paar jaar oud rijden, voor de prijs van een nieuwe.

Op mijn werk gaat zo'n auto dan gewoon in de poule. Die gaat dan naar werknemers die tijdelijk een auto nodig hebben.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1