Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-07 11:33
Mijn vraag
...

Ik probeer te begrijpen hoe o.a. Bol, MM en Office Supplies hun Mac goedkoper kunnen aanbieden dan Apple zelf.
Het scheelt bij een Macbook Pro soms meer dan €150,= en dan krijg je er bij Bol nog Norton bij ook.
Ik kan er niet bij; wat krijg ik extra van Apple om dat verschil te rechtvaardigen? 8)7
Oprechte vraag, want met dat verschil kan ik meer dan de helft van AppleCare+ betalen. Of een USB-C converter en centjes overhouden, o.i.d.. |:(

Enne, voor de duidelijkheid; ik ben apple-fan.

alvast thnx voor de comments

Beste antwoord (via Ciwi op 28-06-2021 17:38)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ciwi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:22:

Ik kan er niet bij; wat krijg ik extra van Apple om dat verschil te rechtvaardigen? 8)7
Als je rechtstreeks bij Apple koopt verloopt ook het 2de jaar van je garantie rechtstreeks via hun.
Koop je bij Bol, Coolblue etc en mocht er het 2de jaar iets zijn moet je officieel daar naar toe voor support.

Kan dus wel handig zijn als je dat belangrijk vind.

Zelf koop ik 90% nieuw via V&A of MP, meestal compleet met factuur voor de beste prijzen.

Mocht je toch graag van een (online) winkel willen kopen stel dan wat prijs alerts in op de PriceWatch, Keepa en volg Pepper dagelijks. De laatste jaren vind je de beste prijzen (via Pepper) bij Amazon.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Apple wil meer marge, consumenten die direct bij Apple willen bestellen betalen die extra marge graag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik ga er vanuit dat de marges voor de retailers flinterdun zijn, maar dat zij in sommige gevallen deze marges opgeven om klanten aan hen te binden.

Voorbeeld: een iPad met adviesprijs van 999 euro wordt bij Apple voor dezelfde prijs aangeboden, maar kost bij MediaMarkt 975 euro, omdat MediaMarkt de marge loslaat en hoopt dat je ook direct wat (non-Apple) kabeltjes met meer marge koopt.

Echter zijn er ook winkels zoals Amazon, en wellicht ook bol.com. Deze willen zo graag klanten aan zich binden dat zij sommige producten met verlies verkopen. Of omdat zij met de concurrentie mee moeten.

Verder zijn sommige modellen, van bepaalde webshops (eBay, iBood, etc) mogelijk ook grijze import uit de VS, Japan of elders. Dit is overigens officieel niet toegestaan (trademark infringement).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Als je rechtstreeks bij Apple koopt verloopt ook het 2de jaar van je garantie rechtstreeks via hun.
Koop je bij Bol, Coolblue etc en mocht er het 2de jaar iets zijn moet je officieel daar naar toe voor support.

Kan dus wel handig zijn als je dat belangrijk vind.

Zelf koop ik 90% nieuw via V&A of MP, meestal compleet met factuur voor de beste prijzen.

Mocht je toch graag van een (online) winkel willen kopen stel dan wat prijs alerts in op de PriceWatch, Keepa en volg Pepper dagelijks. De laatste jaren vind je de beste prijzen (via Pepper) bij Amazon.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms is het ook gewoon "genoegen nemen met minder".

Een bedrijf als Amazon verkoopt sommige producten onder de inkoopsprijs, althans de inkoopprijs voor de gewone sterveling of kleine ondernemer. Bij die bedrijven gaat de wet van de grote getallen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn vraag
...

Ik probeer te begrijpen hoe o.a. Bol, MM en Office Supplies hun Mac goedkoper kunnen aanbieden dan Apple zelf.
Het scheelt bij een Macbook Pro soms meer dan €150,= en dan krijg je er bij Bol nog Norton bij ook.
Oprechte vraag, want met dat verschil kan ik meer dan de helft van AppleCare+ betalen. Of een USB-C converter en centjes overhouden, o.i.d.. |:(

Enne, voor de duidelijkheid; ik ben apple-fan.

alvast thnx voor de comments
Apple hanteert hen eigen adviesprijs, en anderen zitten daar vaak onder. Zoals ook bij andere producten die je koopt. (Gazelle fiets, bij Dealer)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
Ik zie wel vaker bij 3rd party (web)winkels dat ze aanbiedingen hebben terwijl de eigen webwinkel van het merk dat niet heeft. Met bijvoorbeeld kleding ook.

Jaren geleden had ik een MacBook bij Apple gekocht met werknemerskorting van een kennis die daar werkte. Scheelde toch een mooi bedrag. Maar de grap is dat je met een beetje geluk je voor bijna dat zelfde bedrag hem soms bij de Mediamarkt zag liggen.
Was trouwens vanuit het buitenland. Ik moet zeggen, Apple koos wel voor een hele goede verzendservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PrimusIP schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:22:
Ik zie wel vaker bij 3rd party (web)winkels dat ze aanbiedingen hebben terwijl de eigen webwinkel van het merk dat niet heeft. Met bijvoorbeeld kleding ook.

Jaren geleden had ik een MacBook bij Apple gekocht met werknemerskorting van een kennis die daar werkte. Scheelde toch een mooi bedrag. Maar de grap is dat je met een beetje geluk je voor bijna dat zelfde bedrag hem soms bij de Mediamarkt zag liggen.
Was trouwens vanuit het buitenland. Ik moet zeggen, Apple koos wel voor een hele goede verzendservice.
Ik heb qua (wettelijke) garantie, liever te doen met Apple zelf, dan met MM,CB,Bol etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-07 11:33
Thx people !

Helder verhaal.
Topic kan op slot; inmiddels staat mijn nieuwe MB-m1 hier klaar om uitgepakt te worden.
Nu bezig om mijn oude retina op te schonen en TimeMachine te vullen voor overstap.

Fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.