Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 17:50
Goedemiddag,

Even wat achtergrond:

Ik woon en werk in Duitsland en we gaan binnenkort verhuizen naar het zuiden van Duitsland. Aangezien breedband nogal slechter beschikbaar is als in Nederland ben ik uitermate blij dat onze nieuwe huis (nb in de buitengebieden/omgebouwde boerderij) een glasvezel aansluiting heeft.

We zij. bij deze verbinding verplicht om een Vodafone abbo af te sluiten. Vodafone Duitsland biedt twee routers aan en beide zijn Vdsl modems (fritz.box 7530 en 7590).

Nu mijn vraag: Ik dacht dat vdsl alleen geschikt was voor koper, snelheid gelimiteerd was en ook zeer afhankelijk van de afstand naar de verdeler. Kan ik met zo'n setup überhaupt wel de aangeboden 1GB snelheid halen?

bvd

Xbox Live: Ofthewell NL

Beste antwoord (via rens-br op 27-06-2021 07:58)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat de glasvezel op de wan poort word aangesloten met een mediaconverter
en de vdsl poort helemala niet word gebruikt

https://nl.avm.de/product...7590/technische-gegevens/

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat de glasvezel op de wan poort word aangesloten met een mediaconverter

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:29

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Klopt. Zojuist van VDSL naar glas geswitched bij XS4All, op een 7581. Glas naar UTP converter op de WAN poort, in het menu de Wizard draaien en klaar.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Fish schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:25:

Dat dacht ik ook. Maar op zeker te zijn:
Aan de glasvezel zit een modem, die sluit je aan via een netwerkkabel aan de Router. Toch?

Derhalve zou mijn beredenatie zijn dat je in theorie elke Router zou kunnen gebruiken?
Waarom staan alleen die twee vdsl modems er dan bij? Als ik ook bij de installatie handleiding kijk staat er bij dat je een installatie code krijgt. Die moet je expliciet invullen bij dsl installatie code en niet bij glasvezel installatie code.
Daarom mijn verwarring, want ik dacht dat vdsl niet met de glasvezel aansluiting te doen had
ElMacaroni schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:30:
Klopt. Zojuist van VDSL naar glas geswitched bij XS4All, op een 7581. Glas naar UTP converter op de WAN poort, in het menu de Wizard draaien en klaar.
Dus in weze sla je de hele vdsl toestand over, staat uit? Ergo: je sluit e. e. a. op de wan poort ipv de dsl poort?

[ Voor 17% gewijzigd door Ofthewell op 26-06-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
Vodafone Duitsland staat volgens mij geen eigen routers toe, het zou me niets verbazen als er speciale firmware op de Fritzbox zit om dit te controleren.

https://www.golem.de/news...zulassen-1908-143328.html

[ Voor 28% gewijzigd door guido66 op 26-06-2021 19:42 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ofthewell schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar op zeker te zijn:
Aan de glasvezel zit een modem, die sluit je aan via een netwerkkabel aan de Router. Toch?

Derhalve zou mijn beredenatie zijn dat je in theorie elke Router zou kunnen gebruiken?
Waarom staan alleen die twee vdsl modems er dan bij? Als ik ook bij de installatie handleiding kijk staat er bij dat je een installatie code krijgt. Die moet je expliciet invullen bij dsl installatie code en niet bij glasvezel installatie code.
Daarom mijn verwarring, want ik dacht dat vdsl niet met de glasvezel aansluiting te doen had
Nee niet elke router.

technisch kan het wel. maar weet jij alle instellingen ? voip/vlan/wachtwoorden/etc
[...]

Dus in weze sla je de hele vdsl toestand over, staat uit? Ergo: je sluit e. e. a. op de wan poort ipv de dsl poort?
jup

misschien dat ej op dit soort pagina';s verder komt. mijn duits is schrecklich dus verder heb ik niet gezocht
https://kabel.vodafone.de/hilfe_und_service/eigene_geraete

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 26-06-2021 19:47 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:09

servies

Veni Vidi Servici

guido66 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:41:
Vodafone Duitsland staat volgens mij geen eigen routers toe, het zou me niets verbazen als er speciale firmware op de Fritzbox zit om dit te controleren.

https://www.golem.de/news...zulassen-1908-143328.html
Dat is een artikel uit 2019. De routervrijheid die we nu hier hebben (Europees opgelegd) die geld in Duitsland zeker... Daar zijn ze wat actiever qua consumentenrechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:29

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Ofthewell schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:35:
Yup.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Mooi,

Dan is eigenlijk mijn vraag beantwoordt en zorg weggenomen. Bedankt! Nou nog verhuizen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Pagina: 1