• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Momenteel bezit ik een Xperia 1 (merk I) en ben ik aan het twijfelen om een nieuw toestel te kopen bij de verlenging van het abbo.
Mijn ogen zijn gevallen op de S21 Ultra, vanwege de uitmuntende camera's (als in reviews vermeld).
Helaas kan ik op YouTube niet echt veel vinden qua vergelijking tussen de S21 Ultra en de Galaxy 1 (wel met mark II), maar daar vind ik de S21 op video tenminste niet echt heel erg uitblinken ten opzichte van die Xperia 1 mark II. Ik weet ook de andere vergelijkingen en natuurlijk zijn die beter, maar ten opzichte van de (basis) camera ben ik heel benieuwd of het verschil echt groot is ...
Ik weet dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen, maar toch de vraag: is de s21 ultra écht een of meerdere stappen vooruit tov van de Xperia 1?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Voor video zou ik bij Sony blijven als die goed bevalt. De echte verbetering van de S21 Ultra in mijn optiek zijn de 3x en 10x optische zoom camera's, voor foto's.
Elk merk heeft eigen software en kleur in het camera systeem, en als je fan bent van Sony zul je de kleur bij Samsung mogelijk niet mooi vinden. Daarbij richt Sony zich specifiek op video, en Samsung op foto.

Overigens komt de Sony 1 Mark III binnenkort er aan, dus zou die even afwachten als je tijd hebt: https://www.sony.nl/electronics/smartphones/xperia-1m3

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:39
chefspecial schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:32:
Momenteel bezit ik een Xperia 1 (merk I) en ben ik aan het twijfelen om een nieuw toestel te kopen bij de verlenging van het abbo.
Mijn ogen zijn gevallen op de S21 Ultra, vanwege de uitmuntende camera's (als in reviews vermeld).
Helaas kan ik op YouTube niet echt veel vinden qua vergelijking tussen de S21 Ultra en de Galaxy 1 (wel met mark II), maar daar vind ik de S21 op video tenminste niet echt heel erg uitblinken ten opzichte van die Xperia 1 mark II. Ik weet ook de andere vergelijkingen en natuurlijk zijn die beter, maar ten opzichte van de (basis) camera ben ik heel benieuwd of het verschil echt groot is ...
Ik weet dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen, maar toch de vraag: is de s21 ultra écht een of meerdere stappen vooruit tov van de Xperia 1?
Ze hebben beide goede kanten. Ik heb ze beide namelijk.

Sony richt zich juist ook op foto, neem bijvoorbeeld de burst functie van 20 foto's per seconde, nou die is echt top. Deze functie mis ik echt bij Samsung.

Het point en klik gehalte bij Samsung is vaak wel beter dan bij Sony, waar je vaak nog handmatig zaken moet/kan aanpassen.

Qua gui zijn ze echt verschillend en is het een kwestie van smaak. Ik betrapte mezelf erop dat ik de Samsung beter en veelzijdiger vind.

Grote nadeel van de Sony is het updatebeleid. Niet heel betrouwbaar iedere maand, terwijl Samsung vaak sneller dan google zelf update.

Just here for the fun

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Dank voor jullie tips en reacties.
Ik vraag het ook vooral omdat ik bij benchmarks de S21 ultra niet echt top vind scoren. Heel vaak komt xiaomi boven zowel Sony als Samsung.
Ook op dxomark scoort de s21 ultra beduidend laag. En dat terwijl ze op vele YouTube video's zweren bij de camera's van de s21 ultra.