wifi extender van unprotected naar protected / webbox 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
Hallo beste tweakers,

Is het mogelijk om een "unprotected" main wifi netwerk te extenden naar een "protected" wifi netwerk met een range extender of op een andere mannier via een hotspot.
Elke hulp wordt Zeer gewaardeerd?. Hieronder is het uitgebreide verhaal
Een kennis is blind en heeft een webbox 3 van solutions radio.
Deze box geeft toegang tot allerlei internet-diensten, met een aantal knoppen.
De internet-toegang van deze webbox wordt geregeld via wifi of bedraad.

Mijn kennis is verhuisd naar een verzorgingshuis en dit verzorgingshuis heeft geen bedraad internet.
En alleen WIFI. Op deze mannier heeft zij ook altijd gewerkt met WIFI wat WPA2 protected was.
Nu het probleem: het verzorginghuis heeft alleen een "unprotected" gasten WIFI netwerk. En dit is het netwerk wat de bewoners kunnen gebruiken.
De webbox ondersteund echter geen "unprotected" netwerk, omdat je doorgaans de gebruikers voorwaarden moet accepteren, wanneer je voor het eerst gaat internetten via z'on netwerk. Hiermee kan de webbox niet omgaan. Dus heeft de programmeur van de webbox "unprotected" wifi netwerken uitgesloten.

In dit geval is voor het gebruikt van dit "vrije onbeschermde" wifi netwerk geen bevestiging van de gebruikersvoorwaarden nodig. Dus je kunt verbinden en meteen werken via dit gasten WIFI netwerk.
Wanneer ik dus op één of andere mannier van dit "unprotected gasten" WIFI netwerk een protected WIFI netwerk kan maken, dan zal de webbox deze wel herkennen en is mijn probleem opgelost.

Is dit mogelijk met een range extender? Ik heb een tplink range extender geprobeerd, maar deze copieerd de "WPA" gegevens van het hoofdnetwerk. Dus wanneer het hoodnetwerk protected is met WPA dan is het extender netwerk ook beschermd met WPA.

Ik wil echter een "unprotected" hoofdnetwerk extenden naar een "protected" netwerk zodat mijn webbox ermee kan werken.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is, of dat er andere mogelijkheden zijn om mijn problemen op te lossen. Wellicht iets met een hotspot die als opstap dient om via WIFI op te stappen naar een ander WIFI netwerk?

Ik wil geen gebruik maken van 4G hotspots of een LTE USB-adapter om te verbinden met een 4G netwerk omdat ik dan een apart abonnement nodig heb.

Elke hulp wordt zeer op prijs gesteld!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Hi Bart,
heb je de vraag al eens bij de organisatie neergelegd ?

anders zou ik denken ..hotspot repeater + eigen accespoint eraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Dank je Ijske,

We hebben een range extender gekocht en die heeft ook een utp-aansluitmogelijkheid heb ik nu gezien.
Ik heb bovendien ook nog een gloednieuwe tp-link model: Archer C50 liggen (AC1200),
Dus een router. Zou ik dat ook kunnen gebruiken en deze bedraad aan de range extender kunnen hangen.
Is daar dan een speciale configuratie voor vereist?
Het liefst zou ik één apparaat hebben, bijvoorbeeld een range extender waarmee ik een wifi-netwerk (zonder WPA) kan extenden naar een WIFI-netwerk met WPA. Weet jij of iemand anders of dit mogelijk is en welke extender dit zou kunnen?....want dan ben ik waar ik wezen moet. Mijn Webbox kan namelijk alleen gebruik maken van beveiligde netwerken.

We hebben ook aan de technische dienst wat vragen gesteld, maar ik heb weinig hoop op een positief antwoord van deze mensen. Deze specifieke eisen van z'on webbox voor blinde mensen....daar zijn ze niet echt op ingesteld :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
ik neem aan dat het netwerk wat je wilt repeaten op een wpa-enterprise versleuteling staat met een landingspagina ...

voor die reden kan je niet elk repeatertje nemen , anders sta je daar elke dag in te loggen ...
vooral de camping-mensen hebben hier ervaring mee, ik dacht dat een EnGenius EZ hotspot extender een best goeie was , maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen

normaliter kan je dan weer wel die C50 op de uitgang zetten en het netwerk opnieuw in WPA2 uitzenden (routermodus of accespoint modus zal weinig boeien vermoed ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18
@demonk deze kan dat wel
Al dan wel of niet met openwrt
TP-Link 150Mbps Portable 3G / 4G Router (TL-MR3020) https://www.amazon.nl/dp/...3ZFE?_encoding=UTF8&psc=1

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Het netwerk dat ik wil repeaten/extenden is een WFI netwerk zonder WPA (geen beveiliging dus).
En het extended netwerk moet wel WPA hebben, omdat de webbox niet met onbeveiligde WIFI netwerken kan werken.

P.s. ik kijk naar ASUS Wi-Fi Extender RP-N12. En vraag mij af of ik met deze een onbeveiligd wifi netwerk kan extenden naar een beveiligd WPA netwerk, waaraan ik mijn webbox kan koppelen.
Een andere optie is netgear ex3700 ac750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18
demonk schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:51:
Het netwerk dat ik wil repeaten/extenden is een WFI netwerk zonder WPA (geen beveiliging dus).
En het extended netwerk moet wel WPA hebben, omdat de webbox niet met onbeveiligde WIFI netwerken kan werken.

P.s. ik kijk naar ASUS Wi-Fi Extender RP-N12. En vraag mij af of ik met deze een onbeveiligd wifi netwerk kan extenden naar een beveiligd WPA netwerk, waaraan ik mijn webbox kan koppelen.
Een andere optie is netgear ex3700 ac750
Keyword is WISP

Dat device kan het

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonk
Hallo,

Ik heb een link gevonden, waarbij wordt uiteengezet hoe ik mijn gloednieuwe tp-link model: Archer C50 (die had ik nog liggen), kan gebruiken als een range-extender. En het lijkt te werken. Ik heb WDS enabled etc...en vervolgens kan ik over het wifi netwerk van de C50 verbinden en vervolgens met een WDS-verbinding, via het primaire wifi netwerk het internet op. Nu morgen even testen op de echte lokatie:
https://www.quora.com/How...Link-router-as-a-repeater.
Iedereen bedankt voor zijn hulp. Ik laat nog weten of het werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door demonk op 27-06-2021 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Hallo,

In mijn thuis situatie werkte de opzet. Echter in op locatie waar een ander wifi netwerk en AP's werden gebruikt...naam is mij ontschoten, werkte het niet. Het apparaat waar je tegenaan praat moet wel standaard WDS ondersteunen en dit was niet het geval. Helaas. We hebben besloten om een aparte lijn, met modem/router aan te vragen en zodoende hebben we een beveiligd wifi-netwerk waarmee de webbox werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is in deze use case het niet veel makkelijker en goedkoper om een mifi router te gebruiken of is 5Gb per dag niet voldoende?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonk
Uiteindelijk tijdelijk een MIFI router gebruikt.
En vervolgens een KPN abo afgesloten met WIFI _ WPA1.
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1