Persoonlijke website / portfolio

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:43
Mijn vraag
Ik wil zelf (gratis) een persoonlijke website maken met een overzicht/portfolio van mijn reizen / foto's / CV / zakelijke presentaties etc.

Het maakt me niet uit als er weinig templates zijn om uit te kiezen, als ze er maar strak en zakelijk uitzien

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens mij kan het in Joomla / Wordpress / Wix of iets anders, alleen heb ik het idee dat ze bijna allemaal freemium zijn en je uiteindelijk toch moet betalen. Ik heb zelf al een domein en opslag voor de website. Dus ik heb enkel hulp nodig om een website te maken en deze te uploaden op mijn eigen domein of een pagina ergens anders (gratis) hosten mijn domein erheen linken.

Welke website builder zouden jullie aanraden, omdat ik dus geen webhosting nodig?
(eventueel eenmalig 50 euro is ok, maar wil geen maandelijkse fee's betalen)

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Volgens mij kan het in Joomla / Wordpress / Wix of iets anders, alleen heb ik het idee dat ze bijna allemaal freemium zijn en je uiteindelijk toch moet betalen.
Dat is niet waar, je gooit hier open source CMS sytemen op dezelfde hoop als een sleur-en-pleur tool als Wix. Joomla! en Wordpress zijn beide 100% gratis en zullen dat ook altijd blijven. Voor beide systemen zijn er honderden gratis templates, extensies en plugins te vinden. Ook zeker wel betaalde varianten maar dat is vaak voor een eenmalig bedrag of een klein bedrag per jaar. Let wel op dat je naast webruimte ook een database nodig hebt voor deze systemen, geen idee of dat nu bij jou in het pakket zit.

Echter.... zijn deze CMS sytemen niet echt website builders. Ja je kunt er zonder een regel echte code te schrijven prima iets moois mee neer zetten, maar het vereist wat meer moeite dan iets als
Wix. Nadeel van Wix is alleen dat je inderdaad een bedrag per maand kwijt bent, en je aan de webruimte die je nu hebt niks meer hebt. Wix is namelijk een totaal pakket, inclusief webruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door n9iels op 26-06-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:43
n9iels schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Dat is niet waar, je gooit hier open source CMS sytemen op dezelfde hoop als een sleur-en-pleur tool als Wix. Joomla! en Wordpress zijn beide 100% gratis en zullen dat ook altijd blijven. Voor beide systemen zijn er honderden gratis templates, extensies en plugins te vinden. Ook zeker wel betaalde varianten maar dat is vaak voor een eenmalig bedrag of een klein bedrag per jaar.

Echter.... zijn deze CMS sytemen niet echt website builders. Ja je kunt er zonder een regel echte code te schrijven prima iets moois mee neer zetten, maar het vereist wat meer moeite dan iets als
Wix. Nadeel van Wix is alleen dat je inderdaad een bedrag per maand kwijt bent, en je aan de webruimte die je nu hebt niks meer hebt. Wix is namelijk een totaal pakket, inclusief webruimte.
Dank voor de uitleg. Je zou dan eerder Joomla of Wordpress voor mij aanraden (of iets anders)? En welke dan?
Ik ben ook bereid om me verder in te lezen zelf meer (complexe) aanpassingen te leren maken indien nodig.

In een ver verleden heb ik met Wordpress gewerkt waarbij iemand voor mij het design had gemaakt en ik content kon updaten/aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dit heeft niets met Softwareontwikkeling te maken en is een waar vind ik... en welk programma is 't beste ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 26-06-2021 13:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.