Vraag

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 18:21
Hallo allen,

Ik gebruik al enige tijd apple pay en dit werkt prima. Nu ga ik overstappen naar android en vraag ik me af of android pay net zo goed werkt? Werkt dit met elke moderne android telefoon? En gaat het dan alleen via vingerafdruk of ook via frontcamera en gezichtsherkenning? Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:00
Ik gebruik mijn Android toestel om via mijn rabowallet te betalen. Werkt prima, maar moet wel een code invoeren ipv vingerafdruk of gezicht. (wellicht wel in te stellen).

Android toestel dient sowieso een NFC chip te hebben.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:45
rhjgiesen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:32:
Hallo allen,

Ik gebruik al enige tijd apple pay en dit werkt prima. Nu ga ik overstappen naar android en vraag ik me af of android pay net zo goed werkt? Werkt dit met elke moderne android telefoon? En gaat het dan alleen via vingerafdruk of ook via frontcamera en gezichtsherkenning? Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt.
Is vooral afhankelijk van de bank die je gebruikt. Bij ING hoef je alleen je telefoon te unlocken, bij sommige andere moet je een pincode invoeren. Of hebben ze helemaal geen mobiel betalen. Sommige banken zoals rabo gebruiken een losse app ipv te integreren in de bankieren app.

Abn en bunq gebruiken Google Pay ipv een eigen implementatie en daarbij is met kleine bedragen unlocken niet eens nodig.

Kortom, bij welke bank je zit heeft nogal invloed op de ervaring met mobiel betalen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom wil je überhaupt je betalingsverkeer via een partij als Google of Apple laten lopen? Ik heb liever de app van mijn bank.
Hoe minder Google weet hoe beter toch?

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 26-06-2021 11:01 ]