Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1429318

Topicstarter
Mijn vraag:

Helaas ondoordacht bezig geweest. Ik wilde een nieuwe custom-rom op mijn telefoon zetten. Maar hij blijft in de fast-boot mode steken. Wat ik ook probeer: aan/uitzetten, aanzetten met volumeknop omhoog of omlaag ingedrukt, etc. Telefoon gaat dan even uit en springt meteen weer in de fast boot-mode. Het menu krijg ik niet te zien, alleen een fastboot-cartoonachtig iets. De telefoon uit zetten kan dus niet.

Wel kan ik de telefoon met mn pc koppelen en via het command-venster is er nog met de telefoon te communiceren. “Fastboot devices” geeft aan dat er een telefoon gekoppeld is. Maar andere commando’s leveren niks of foutmeldingen op. (ik gebruik overigens een grafische schil).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Android SDK, Twrp, magisk
De mobiele telefoon betreft een xiaomi mi9t pro. En ik wilde daar de laatste .eurom opzetten. Maar nu is mijn doel om hem weer werkend te krijgen….

Enig idee of het nog mogelijk is mijn telefoon weer normaal werkend te krijgen? Welke stappen zou ik nog kunnen nemen?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1429318 op 25-06-2021 22:28 . Reden: Schtijffout ]

Beste antwoord (via 13art op 26-06-2021 16:42)

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 17:58
Er is een tool van Xiaomi om hem weer helemaal terug te zetten, kan hem zo 123 niet vinden maar de eerste keer dat ik het probeerde belanden ik in hetzelfde schuitje.

Edit: volgens mij was dit hem https://www.xiaomiflash.com/

[ Voor 15% gewijzigd door Endpoint op 26-06-2021 08:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 17:58
Er is een tool van Xiaomi om hem weer helemaal terug te zetten, kan hem zo 123 niet vinden maar de eerste keer dat ik het probeerde belanden ik in hetzelfde schuitje.

Edit: volgens mij was dit hem https://www.xiaomiflash.com/

[ Voor 15% gewijzigd door Endpoint op 26-06-2021 08:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zolang je fastboot devices terugmeld dat het apparaat connected is kun je hem wel weer flashen :)
Je kunt de stock rom flashen met een tool, of via fastboot een recovery laden, bijvoorbeeld met het commando
"fastboot boot twrp-recovery.img". Dan kun je daarmee dan een ROM flashen via ADB sideload of op je storage plaatsen en dan flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de suggesties! De xiaomi flashtool kende ik niet. Ik heb hem gedownload, ga het zo uitproberen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Topicstarter
Edit: kostte me twee uur: het programma werkte niet goed, maar met omwegen aan de praat gekregen. Ik had een verkeerde rom (.zip ipv .tar). Spatie in mapnaam was ook niet handig. Gelukkig ook nog informatieve filmpjes op youtube kunnen vinden.

Uiteindelijk begon het flashen en kreeg ik na vijf minuten de foutmelding dat het flashen niet gelukt was. Telefoon startte op zonder fastboot-logo, maar bleef hangen bij het miui-logo. Dus al blij: ik kwam verder, gedeeltelijk gelukt.

Maar na een paar keer herstarten werkte hij weer! Pff... Nogmaals dank voor beide reacties: @Endpoint voor de programma-suggestie, @Kaalus voor het vertrouwen dat het weer goed zou moeten komen.