Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficeGeek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12-2023
Beste Mensen,

Ik heb onlangs updates geinstalleer binnen mijn windows server 2019 host, hierna is er iets verkeerd gegaan en hebben mijn server vm`s geen internet verbinding meer gekregen. Hierdoor zijn de update op de vm niet geheel geinstalleerd en lijkt het erop dat dit onvolledig is geweest.

De host heb ik inmiddels weten te herstellen hier kwam weer een netwerkverbinding naar binnen.
De netwerk verbinding op de vm werkt wel als ik dhcp verbind. Maar zodra ik de preffered ip invoer dan komt er geen internet.

Na wat onderzoek constateer ik dat de DNS naar de knoppen is, deze haalt van de twee controllers geen nameserver op ofwel het resolved niet. Gekeken naar de adressen, maar hier staan nog oude records op voor de crash en deze ip adressen zijn niet als binding opgenomen helaas bij kpn dus die zijn elders ingeregeld.

Dus hoe krijg ik mijn dns weer zo goed als normaal dat alles resolved en daardoor een werkende internet verbinding krijgt.

Heeft iemand tips als er iets moet worden gedisplayed geef maar aan dan zal ik beel genereren.

MVG

Officegeek

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficeGeek
ps ik heb de meeste adressen al aangepast naar de nieuwe ip bindings, maar desondanks resolved het niet, wat opvallend is dat de tweede controller nog wel een oud ip adres heeft staan, die niet verwijderd kan worden omdat het niet op de ADDS DNS hoofd controller connectie heeft en hierdoor niet gesynchroniseerd wordt dus dat adres blijft bestaan tot er een sync heeft plaatsgevonden vermoed ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Hebben je domain controllers nieuwe ip adressen gehad dan?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficeGeek
Ja de bindings waren door dhcp weer herverdeeld, omdat ik die niet met mac adressen had vastgelegd
Beetje stom van mezelf.

Maargoed heb nu inderdaad nieuwe adressen toebedeeld en vast gelegd, maar nu krijg ik de adressen niet meer geresolved terwijl ze wel een reply geven individueel

Dus zit een beetje circeltjes te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
OfficeGeek schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:54:
Ja de bindings waren door dhcp weer herverdeeld, omdat ik die niet met mac adressen had vastgelegd
Beetje stom van mezelf.

Maargoed heb nu inderdaad nieuwe adressen toebedeeld en vast gelegd, maar nu krijg ik de adressen niet meer geresolved terwijl ze wel een reply geven individueel

Dus zit een beetje circeltjes te draaien
Maar je weet de oude ip adressen van je domain controllers toch nog wel? Ik zou die gewoon terug zetten en dan je DNS fixen. Wijzigen van ip adressen op domaincontrollers kan we maar is wel een dingetje.

https://docs.microsoft.co...of-domain-controller.html

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 25-06-2021 21:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficeGeek
Deze adressen zijn niet te bereiken. Helaas, host unreachable. Dus was ik gedwongen andere ip adressen toe te voegen.

Klopt het is een dingetje, maar dan kan ik wel ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien dit windows betreft. Schopje van NT naar WSS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
OfficeGeek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:26:
Deze adressen zijn niet te bereiken. Helaas, host unreachable. Dus was ik gedwongen andere ip adressen toe te voegen.

Klopt het is een dingetje, maar dan kan ik wel ervaring opdoen.
Ik snap niks van je verhaal :P als je ip adressen niet toe kent dan zijn ze ook niet te bereiken inderdaad.

Teken je situatie anders eens uit

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Kijk eens in je lijstje bij rootservers op de 2019 doos. Staan daar misschien enkel IPv6 adressen?
Als je vervolgens geen IPv6 hebt geconfigureerd dan werkt het resolven naar de root servers dus niet meer...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Pagina: 1