Ram geheugen upgraden 27" iMac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theconsul
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 08:49
Ik ben aan het denken de ram van mijn 27" Imac te upgraden. Ik heb net daarom de 8gb versie gekocht omdat je deze keer heel makkelijk zelf aan de slots aan kan.

Hebben jullie een idee hoeveel ram? Het is nu 8 en 95% van de keren werkt hij vlot. Ik was zelf aan het denken om naar 65 te gaan, dan kan ik er een tijdje tegen alhoewel 32 ook wel genoeg zal zijn.

Wat denken jullie ervan en waar kan ik ze best kopen?

In de pricewatch vind ik er niet direct iets van.

Bedankt }:O

Roger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

theconsul schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:05:
Ik ben aan het denken de ram van mijn 27" Imac te upgraden. Ik heb net daarom de 8gb versie gekocht omdat je deze keer heel makkelijk zelf aan de slots aan kan.

Hebben jullie een idee hoeveel ram? Het is nu 8 en 95% van de keren werkt hij vlot. Ik was zelf aan het denken om naar 65 te gaan, dan kan ik er een tijdje tegen alhoewel 32 ook wel genoeg zal zijn.

Wat denken jullie ervan en waar kan ik ze best kopen?

In de pricewatch vind ik er niet direct iets van.

Bedankt }:O

Roger
Voor welk gebruik ?
16GB voldoet voor de meeste taken al, behalve zware taken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@theconsul Wat @Hackus zegt, wat doe je er vooral mee en zit er al een SSD in de iMac?

Daar haal je namelijk veruit de beste winst qua performance i.c.m. minimaal 16GB als je een flinke multitasker bent of regelmatig zware programma's draait.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Van geheugen wordt een Mac niet magisch sneller, tenzij je gebruik het vereist. Als je alleen in de browser en Office software zit dan heb je aan 16GB genoeg. Zelfs voor gemiddeld photoshop werk en fullHD videobewerking kom je niet boven de 16GB.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:57
Zonder te weten welke imac je hebt kunnen we je lastig adviseren over welke ram je moet hebben. Als je vaak met 8GB uitkomt zal 16GB al genoeg zijn. Maar het verschil in prijs van de modules op marktplaats is zo klein dat je ook makkelijk 32GB kan doen.