Foolproof manier om mensen uit te nodigen via Zoom?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 20:53
Volgens mij is dit de geschikte plek voor de vraag. Zo niet dan hoor ik het graag...

Ik wil iemand helpen die veel Zoom-uitnodigingen stuurt. Zelf is hij niet heel handig met computers. Sommige ontvangers van de Zoom-uitnodigingen zijn óók niet heel handig met computers. Anderen wat handiger. Hij verstuurt de uitnodigingen per email maar regelmatig heeft de uitgaande mailserver vertraging. Dat werkt dus soms niet. Zelfs niet als ze extra vroeg verzonden worden.

Wat zou nou een handige manier zijn voor hem om de Zoomuitnodigingen te versturen? Uiteindelijk wil je natuurlijk dat de ontvanger op een link kan klikken. Hij heeft vaak wél de telefoonnummers van de potentiele Zoom-genodigden. Maar ja, het is best lastig voor veel mensen om een link uit Whatsapp (op je mobiel) op PC te krijgen. Appen lijkt me dus geen handige optie.

Iemand die wellicht opties weet om iemand via Zoom uit te nodigen? En dan zonder kans op vertragingen?

Bedankt,
Hemels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Om wat voor een omgeving gaat het precies? Op de universiteit wordt de uitnodiging ofwel naar je mail gestuurd ofwel wordt deze op de digitale omgeving gepost. Op zich werkt dat prima. Is er een digitale omgeving beschikbaar?

Als we voor een project een zoommeeting houden, delen we de uitnodiging vaak gewoon via Whatsapp en dat werkt prima.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met het ontvangen van uitnodigingen. Ik weet niet of het probleem bij zoom ligt of bij jouw uitgaande mailserver of hun ingaande mailserver, maar het kan dus probleemloos werken, dus daar kun je eventueel ook nog naar kijken.

Volgens mij kun je trouwens als je een account hebt, ook in je account jouw afspraken zien en direct deelnemen. Geen idee hoe dat werkt overigens.

Iedereen kan ook op Whatsapp web inloggen. Dat werkt ook prima. Als er echt digibeten bij zitten, moet je dat alleen niet doen, omdat Whatsapp soms uitlogt en dan ben je weet 15 minuten (vanaf afstand uitleggen wat iemand anders moet doen, is best lastig) bezig om dat te fixen voor die mensen. Als er alleen mensen bij zitten die niet zoveel verstand van computers hebben, kun je ze leren hoe ze inloggen op Whatsapp web.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:15

g0tanks

Moderator CSA
Hemels schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:48:
Ik wil iemand helpen die veel Zoom-uitnodigingen stuurt. Zelf is hij niet heel handig met computers. Sommige ontvangers van de Zoom-uitnodigingen zijn óók niet heel handig met computers. Anderen wat handiger. Hij verstuurt de uitnodigingen per email maar regelmatig heeft de uitgaande mailserver vertraging. Dat werkt dus soms niet. Zelfs niet als ze extra vroeg verzonden worden.
Om hoeveel uitnodigingen gaat het? Hoe ver van te voren kunnen ze gestuurd worden? Het lijkt me toch niet dat hij last-minute 100 man tegelijkertijd moet uitnodigen? Volgens mij is dit probleem oplossen het handigste om te doen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
@hoi1234 het gaat om een maatschappelijk werker die vanuit huis veel gesprekken voert. Soms ook ook ouderen. Ik denk daarom ook dat het al lastig kan zijn voor sommige clienten om een account aan te maken voor whatsapp web. Hij moet eigenlijk een foolproof methode hebben die voor iedereen werkt.

Ik houd het voor mogelijk dat velen zelfs geen account zullen hebben op whatsapp. Het ideale van een zoom-link per email versturen is dat de uitnodiging dan tóch nog werkt (volgens mij).

Zijn uitgaande mailserver heeft soms wel eens vertraging. Een uitnodiging komt dan alsnog aan maar te laat voor de afspraak. Dat ligt dan echt aan zijn uitgaande mailserver. Na het verzenden verschijnt bij hem de email niet eens in het mapje verzonden. Pas als de vertraging voorbij is wél.

@g0tanks Wat een goed idee om voor te stellen inderdaad. Hij zou de uitnodigingen gewoon de dag van te voren kunnen versturen! Dat is écht de beste methode, lijkt mij inderdaad.

Daarnaast heb ik nog een andere manier gevonden, maar dat is alweer slechts te gebruiken bij mensen die een account hebben bij Zoom. Hij zou de Meeting ID uit de Zoom uitnodigings-link kunnen appen naar iemand. Maar ja, daar ga je al weer als iemand digibeet is.

Thanks voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:32
Bovendien, je geeft aan dat je niet de uitnosigingslink kan delen via Whatsapp, maar wel de meeting id kan appen? Lekker omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hemels schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:51:

Zijn uitgaande mailserver heeft soms wel eens vertraging. Een uitnodiging komt dan alsnog aan maar te laat voor de afspraak. Dat ligt dan echt aan zijn uitgaande mailserver. Na het verzenden verschijnt bij hem de email niet eens in het mapje verzonden. Pas als de vertraging voorbij is wél.
Ik vind dit een ont-zet-tend raar verhaal (en lijkt me eerlijk gezegd een verkeerde conclusie). Welke mailserver gebruikt hij/zij dan? En wat weerhoudt je om (bijvoorbeeld) een gmail-server te gebruiken/voor diegene in te stellen?

Evt. zou je ook SMS kunnen gebruiken - ook hier geen delivery garantie maar iedereen met een mobiel nummer heeft SMS itt WhatsApp volgens jou.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 27-06-2021 12:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
RobIII schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Ik vind dit een ont-zet-tend raar verhaal (en lijkt me eerlijk gezegd een verkeerde conclusie). Welke mailserver gebruikt hij/zij dan? En wat weerhoudt je om een gmail-server te gebruiken/voor diegene in te stellen?
Het zou nog wel kunnen. Eén van de technieken die tegen spam wordt gebruikt is greylisting. Hiermee wordt mail vertraagd. Maar goed, dan is de vraag ook een beetje wat de reputatie van de verzendende partij is.

Een oplossing zou naar mijn idee het gebruik van Google Mail zijn.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Valt best mee volgens mij. Met hotmail/outlook heb ik ook, heel af en toe, vertraging (al weet ik nooit zeker of het aan Microsoft ligt dan). Digitaal betekent helaas niet altijd in alle gevallen direct. Gelukkig wél vrijwel altijd!

Hij gebruikt liever, i.v.m. privacy van zijn clienten, geen google of microsoft (hij gebruikt een xs4all email, dus het zal Freedom zijn).

Ik vind het, ver genoeg van te voren sturen van een uitnodiging een fantastische oplossing. Ik zal het in ieder geval voorstellen of het bij hem past en binnen de mogelijkheden ligt moet hij dan maar kijken. Ik heb zelf al voorgesteld om een gratis Protonmail account aan te maken. Een tweede emailaccount openen heeft alleen als nadeel dat clienten in de war raken en gaan replyen op dat adres. Dat is voor hemzelf weer lastig want dan krijgt hij zijn email niet meer op één en hetzelfde adres. Das best kut als je zelf ook niet 100% digitaal behept bent ;)

Op tijd versturen "moet" hij gewoon gaan doen. Ik blijf erbij. Ik vind het ideaal eigenlijk... Evt. een backup web-based (Protonmail of zo) emailadres voor als de uitnodiging vergeten is (ver vooruit) te sturen en dit vertragingsprobleem zich weer voordoet terwijl er een client zit te wachten vanwege een afspraak.

Ik ben zelf in ieder geval blij met de oplossing thanks!

@99ruud99 de meeting ID is relatief kort en bestaat alleen uit cijfers. Het zou nog kunnen. Maar ja, dan moet je een account hebben volgens mij. Is niet handig

[ Voor 5% gewijzigd door Hemels op 28-06-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Puntje bij paaltje is het probleem (lees ik) dat een deel van de potentiele deelnemers 'digibeet' is. Daartegen gaat vreselijk weinig helpen. Zeker als het gaat om technische oplossingen.
Je kan iemand een half uur van te voren mailen, of twee weken... als de ontvanger de mail niet opent, of vervolgens niet is staat is (wil zijn) om op een linkje te klikken, dan krijg je een nogal eenzijdige meeting.
De optie SMS lijkt me nutteloos. De kans bestaat dat die op een dumbfoon terechtkomt...

Het lijkt me het meest praktisch als de maatschappelijk werker in dezen begint met zorgen dat de mail fatsoenlijk aankomt. Wil hij/zij het niet via Microsoft of Google doen, spendeer dan een paar euro aan een eigen domein, met een mailhostingpakket. Certificaat erop, SPF inrichten, en de mail komt netjes (en snel) bij iedereen aan. En het oogt net wat beter dan een @xs4all.nl/@freedom.nl/@kpnmail.nl-adres

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1