mycloud home synchroniseert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart275
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik kwam erachter dat WD MyCloud Home mijn bestanden sinds maart niet synchroniseert van mijn laptop naar de Z-schijf (MyCloud).
Ik heb dit in het verleden ook meerdere keren gehad, toen moest ik als oplossing alle documenten opnieuw synchroniseren in een nieuwe map... Nu blijkt dus dat dit vaker voorkomt. hoe kan ik het synchroniseren weer activeren zonder deze actie.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik; MyCloud Home en Asus X73 E met Windows 10.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Waarméé (met welk programma) synchroniseert de laptop naar de MyCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart275
Dank voor je snelle reactie!

Ik gebruik de desktop app van WD Discovery v.4.3.327 in combinatie met My Cloud Desktop 2.1.0.313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Zit in die app geen mogelijkheid om handmatig te synchroniseren?
Als je dat kunt aanzetten en dat lukt, kan je de eerstvolgende keer dat hij zou moeten synchroniseren kijken of de app opstart en in de log of hij problemen tegenkomt.
Als je dat niet kunt aanzetten, zou je eens kunnen kijken of Windows File History je probleem oplost (die synchroniseert maar één kant op, naar de My Cloud toe). Ik pas die oplossing al jarenlang probleemloos toe (toevallig ook naar een Z-drive) en ik heb alles van Windows zelf uitgezonderd daarop zodat alleen alle data wordt gerepliceerd. Een keer instellen en probleemloos lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart275
De app geeft geen mogelijkheden om zelf iets in te stellen.
Windows File History is een optie, maar eigenlijk is het een work around om een probleem van MyCloud te omzeilen.
Als ik via een ander medium dan mijn pc de Z schijf (my cloud home) benader en een file wijzig zal dit niet op mijn pc gesynchroniseerd worden. Dus niet helemaal de definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Kijk op je PC eens in je processen en logbestanden of de synchronisatie-applicatie vlekkeloos loopt ....

[ Voor 4% gewijzigd door Renault op 28-06-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart275
De logbestanden geven foutmeldingen, ik ga ermee aan de slag.
Pagina: 1