Na overstap glasvezel geen wifi meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Op mijn wek zijn ze overgestapt op glasvezel met drie wifi netwerken, alle netwerken (wifi) kan ik zien behalve die drie van mij. Als ik op mijn telefoon kijk bij de netwerken zie ik ze wel (LG V30+). Nu maak ik met mijn telefoon een netwerkverbinding die ik als wifi hotspot instel en vervolgens connect ik mijn Windows 10 p.c. met die hotspot en heb ik toch internet. Dit moet toch anders kunnen.

Wie kan me hieruit reddenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ckw8EbBHNJJw1t2m-KzxBlMPh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sf9is9QK0xXrGjL4P7wsNvM5.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Even voor de duidelijkheid: je PC moet aan de Wifi van je werk verbinding maken?

En wat bedoel je met 'drie van mij' - die van je werk?

Je PC lijkt al wat ouder, het zal toch niet dat de nieuwe Wifi exclusief op 5 GHz werkt en je PC alleen op 2.4 GHz kan verbinden?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
eenvoudigste: sluit je netwerkkabel aan......
Wie kan me hieruit redden
de IT-afdeling van je werk geprobeerd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Simpel idee, sluit een netwerkkabel aan. Beetje jammer dat dat niet de vraag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
En de vraag van Thunder7, met de drie van mij bedoel ik die drie van mijn werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Kaaij45 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:02:
Simpel idee, sluit een netwerkkabel aan. Beetje jammer dat dat niet de vraag was.
Wees dan duidelijk in wat je probleem precies is...

Waarom wil/kun/mag je niet via je bedrijfsnetwerk op internet?

Heb je al intern gevraagd of het op te lossen is?

edit, en jouw twee vragen zijn toch echt beantwoord:
Dit moet toch anders kunnen. = netwerkkabel aansluiten

Wie kan me hieruit redden = netwerkbeheer vragen

[ Voor 20% gewijzigd door Tens op 25-06-2021 15:10 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kaaij45 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:02:
Nee, misschien niet, maar je bent wel erg onduidelijk. Sowieso als het om een bedrijfsnetwerk en werkstation gaat, dan neem je contact op met support als iets niet functioneerd.

Wat het nogal verwarrend maakt zijn de volgende zaken:

1. Jij hebt het over een WIFI netwerk van een bedrijf, maar verwijst ook naar 3x jouw eigen accesspoints.
2. Zo te zien is het een werkstation/ Pc waar jij achter werkt, dan zou een kabel helemaal niet vreemd zijn.
3. Een glasvezel verbinding heeft feitelijk weinig te maken met een intern WIFI netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2021 17:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:12
Misschien is je vraag dan ook niet helemaal duidelijk.

Je spreekt over drie wifi netwerken en drie van jezelf ? Daarnaast staat glasvezel compleet los van WiFi. Er is dus blijkbaar ook een nieuw wifi-netwerk aangelegd. Vraag dan de techneuten/partij die dit heeft aangesloten je verder te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Je werkt toevallig thuis? :')

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Nee, sinds ze op mijn werk zijn overgestapt op een glasvezel net werk kan ik de draadloze netwerken van mijn werk niet meer zien, ik denk dat ze zijn overgegaan op een 5 G netwerk omdat daar het bereik ook kleiner van is. Helaas kan mijn draadloze wifi dongen geen 5G zien dus zal dat de reden zijn. Iedereen bedankt voor het meedenken en de reactie.
Pagina: 1