[iPhone 12] CoronaCheck app QR code wordt niet getoond?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Iemand ervaring met de CoronaCheck-app?
Op mijn iPhone 12 heb ik de hele procedure gevolgd en heb mijn vaccinaties gezien en op de knop "Maak QR-code" gedrukt.
Daarna krijg ik dit scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQlicvqMMeP6_MUXE4Vmj27PmCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkmlcvIwqwYfwPrPP2I6Zip2.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dan op "Bekijk QR" druk, gebeurt er gewoon helemaal niets.

Op de iPhone 12 Pro Max van mijn vrouw heb ik hetzelfde gedaan en daar krijg ik dan keurig de QR-code te zien.
Ik heb de app al een paar keer verwijderd en de procedure opnieuw uitgevoerd, maar ik kom niets verder.

Iemand een suggestie??

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

funske schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:02:
Iemand ervaring met de CoronaCheck-app?
Op mijn iPhone 12 heb ik de hele procedure gevolgd en heb mijn vaccinaties gezien en op de knop "Maak QR-code" gedrukt.
Daarna krijg ik dit scherm te zien:
[Afbeelding]

Als ik dan op "Bekijk QR" druk, gebeurt er gewoon helemaal niets.

Op de iPhone 12 Pro Max van mijn vrouw heb ik hetzelfde gedaan en daar krijg ik dan keurig de QR-code te zien.
Ik heb de app al een paar keer verwijderd en de procedure opnieuw uitgevoerd, maar ik kom niets verder.

Iemand een suggestie??
Ik kan helaas geen geldige QR aanmaken voor NL, omdat ik volgens de app maar 1 prik gehad heb. Wat klopt, aangezien ik ook corona gehad heb en zodoende maar 1 prik nodig heb volgens de GGD. 😅 Even wachten tot 1 juli, dan kan ik als het goed is wel een Internationale QR code aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Deze reacties zijn afgesplitst van [iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie. Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2021 11:57 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Ik kan helaas geen geldige QR aanmaken voor NL, omdat ik volgens de app maar 1 prik gehad heb. Wat klopt, aangezien ik ook corona gehad heb en zodoende maar 1 prik nodig heb volgens de GGD. 😅 Even wachten tot 1 juli, dan kan ik als het goed is wel een Internationale QR code aanmaken.
Heb je wel een genezen-verklaring in MijnRIVM? Zonder die verklaring heb je aan 1 prik niet genoeg Inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik heb hem vanmorgen even via de website aangevraagd en kreeg keurig een pdf waarop de QR-code staat.

Ik snap alleen niet waarom de app niet verder gaat? Ligt dat aan de app of ligt het aan mijn iPhone? Juist ook omdat ik bij de iPhone van mijn vrouw deze problemen niet tegenkom!

[ Voor 41% gewijzigd door funske op 26-06-2021 10:18 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennisdn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Heb je wel een genezen-verklaring in MijnRIVM? Zonder die verklaring heb je aan 1 prik niet genoeg Inderdaad.
Niet dat ik weet, echter er staat ook geen vaccinatie in MijnRIVM terwijl ik ‘m wel kon ophalen via de app. Anders toch maar eens vragen om alsnog een 2e prik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33:
[...]

https://www.parool.nl/wer...nog-geen-vinkje~b4079250/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Niet dat ik weet, echter er staat ook geen vaccinatie in MijnRIVM terwijl ik ‘m wel kon ophalen via de app. Anders toch maar eens vragen om alsnog een 2e prik!
Ik zou eerst nog even wachten tot de systemen zijn gestopt met roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laniwati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:11
Wat funske rapporteert is bij mij precies omgekeerd: In het bezit van een i-phone pro max kom ik niet verder dan het venster met "Bekijk QR".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dat is toch raar; maar ligt dat dan aan de app of aan de iPhone?? :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NextJan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-06-2021
Ook op mijn iphone se 2020 werkt de knop "bekijk QR -code" niet.i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laniwati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:11
Aan allen: Zojuist het volgende bericht ontvangen van de helpdesk CoronaCheck: "Het probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Wilt u het na het weekend nogmaals proberen?"

Voor lle duidelijkheid: het betreft hier het probleem "niet verder komen dan het blauw gekleurde vakje met de tekst "bekijk QR".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Omdat het na het weekend nog steeds niet werkte heb ik ook contact opgenomen met de helpdesk en kreeg een lijstje met vraag en antwoord:

"Ik heb een Nederlandse QR-code, maar de ‘Bekijk QR’-knop werkt niet. Wat nu?
Dit probleem komt sporadisch voor en is ons bekend. We werken op dit aan een oplossing. Heeft u uw coronabewijs in de tussentijd al nodig? Ga www.coronacheck.nl/print en print een papieren versie uit."

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Zojuist de nieuwe app gedownload (versie 2.0.4) en het werkt zoals het zou moeten!!
Niets op nieuw aanmaken, gewoon downloaden en klaar.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 10:34
Bij mij werkte het eerst ook niet. Bleek versie 2.03 te wezen, geforceerd geüpdatet naar 2.04 en nu werkt het probleemloos. :-)
(iPhone7, IOS 14.6)

[ Voor 7% gewijzigd door Hensz op 30-06-2021 15:53 ]

Pagina: 1