Ik ga straks 15 panelen in 3 strings leggen die op de + en - van de string gewoon aan elkaar zitten.
Het zijn geen losse MPPT strings, ze komen met een busbar (vanwege ampere) met de + en - aan elkaar. Dit is anders dan meeste reguliere omvormers.
Dit is vanwege de Victron omvormer die naar gelijkstroom accu etc gaat.
Deze is gelimiteerd op 250v vandaar de 5 in een string. En ik kan er ook max 15 kwijt.
Het is wel een mooie MPPT omvormer, maar heeft dus geen losse MPPT strings.
Bovenstaande ligt allemaal vast. Ook geen draaiing van de panelen meer.
Het gaat om een dak wat alleen aan het begin en eind van de dag schaduw heeft van links en rechts, maar staat naar zuiden gericht.
Dus in de ochtend is het oostelijke deel nog even in schaduw.
De vorm is sowieso al bepaald, en de 3x5 strings geparalleld ook, het gaat alleen om welke 5 ik bij elkaar zet.
Dus met welke van onderstaande doorkoppelingen zorg ik ervoor dat hij eerder gaat leveren in de ochtend en langer in de avond doorgaat?
Het gaat me niet om wat praktischer bedraden is e.d.
Ook is het dak redelijk vlak en kan ik opzich vrij makkelijk erbij om het later nog eens anders te doen. (bijvoorbeeld als ik naar een normale 230v omvormer ga)
Het zijn geen losse MPPT strings, ze komen met een busbar (vanwege ampere) met de + en - aan elkaar. Dit is anders dan meeste reguliere omvormers.
Dit is vanwege de Victron omvormer die naar gelijkstroom accu etc gaat.
Deze is gelimiteerd op 250v vandaar de 5 in een string. En ik kan er ook max 15 kwijt.
Het is wel een mooie MPPT omvormer, maar heeft dus geen losse MPPT strings.
Bovenstaande ligt allemaal vast. Ook geen draaiing van de panelen meer.
Het gaat om een dak wat alleen aan het begin en eind van de dag schaduw heeft van links en rechts, maar staat naar zuiden gericht.
Dus in de ochtend is het oostelijke deel nog even in schaduw.
De vorm is sowieso al bepaald, en de 3x5 strings geparalleld ook, het gaat alleen om welke 5 ik bij elkaar zet.
Dus met welke van onderstaande doorkoppelingen zorg ik ervoor dat hij eerder gaat leveren in de ochtend en langer in de avond doorgaat?
Het gaat me niet om wat praktischer bedraden is e.d.
Ook is het dak redelijk vlak en kan ik opzich vrij makkelijk erbij om het later nog eens anders te doen. (bijvoorbeeld als ik naar een normale 230v omvormer ga)
/f/image/p9NOqIL3Upq0ocao1G8oGSmZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door !null op 25-06-2021 11:32 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)