Digitale archivering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 22:10
Ik probeer mijn administratie digitaal te houden in dropbox.
Dat houd in dat ik nu alle rekeningen en bonnen etc. in scan en dan hernoem en op sla.
Soms zijn dit PDF'jes die ik moet opknippen en dan stuk voor stuk moet hernoemen.
Weet iemand of er ook software is die het makkelijker maakt om je scans op te knippen en snel te hernoemen vanuit een app?

Bijvoorbeeld, deze 3 blz is Belastingdienst, dit is Salaris etc etc.
Helemaal mooi als hij het herkent met OCR, maar alleen al voorgedefineerde namen kiezen zou al top zijn.
En dan niet opslaan in een DMS maar gewoon in Dropbox.

Tot nu toe kan ik alleen DMS applicaties vinden en de meeste betaald.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Ik vraag me af of je het niet beter aan de voorkant kunt optimaliseren. Kan je communicatie van de Belastingdienst en je salarisstrookjes niet digitaal ontvangen?

Daarnaast vraag ik me af waarom je bestanden moet opknippen. Gooi je alles tegelijk in de scanner? Zeker bonnetjes zijn vaak maar 1 pagina, kan je dan niet beter instellen dat elke pagina een apart bestand krijgt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Verschilt soms gooi ik alles in document feeder en is het 1 document en andere keren scan ik alles apart.
En ik heb ook dingen die digitaal binnen komen.

Maar dan nog moet het geidentificeerd worden en hernoemd.
En uiteraard gaat het ook met de hand, maar als het automatisch kan is het wel erg makkelijk.

Heb wel iets gevonden wat het lijkt te kunnen, maar is in het Duits en betaald....

https://www.docutain.de/

Paperwork ziet er ook goed uit https://openpaper.work/en/
Maar dan heb je de app nodig om je documenten te bekijken en ik wil het ook via dropbox kunnen vinden / inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04

Yucon

*broem*

Het zal een stuk makkelijker zijn om te zorgen dat een scansessie niet tot 1 grote pdf samengevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik hier Scansnap voor (incl. "gratis" licentie van Abbyy Finereader voor OCR, maar dat zal wel alleen werken met Fujitsu scanners.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yucon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:48:
Het zal een stuk makkelijker zijn om te zorgen dat een scansessie niet tot 1 grote pdf samengevoegd wordt.
Dat sowieso. Een keer per doc op de knop drukken is vast ook niet veel meer werk dan eenmaal voor de hele set. Ook bij auto-herkenning moet je het controleren.

(Of je moet er zelf tussenvellen maken en tussen leggen, maar dat is meer werk dan met de hand splitsen..)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Reveal! schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:28:
Ik probeer mijn administratie digitaal te houden in dropbox.
Dat houd in dat ik nu alle rekeningen en bonnen etc. in scan en dan hernoem en op sla.
Soms zijn dit PDF'jes die ik moet opknippen en dan stuk voor stuk moet hernoemen.
Weet iemand of er ook software is die het makkelijker maakt om je scans op te knippen en snel te hernoemen vanuit een app?
Waarom alles in 1 PDF scannen? Ik heb mijn administratie ook digitaal, ik scan gewoon elke rekening of poststuk apart naar PDF en geef het dan een naam. Makkelijker heb ik het nog niet kunnen maken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reveal! schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:28:.
Op een Mac kan dat gewoon met het ingebouwde Voorvertoning (Preview), een app voor pdf en afbeeldingen van verschillende soorten. Ik zou eens zoeken naar een Windows alternatief voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Toen ik het vroeger ook zo deed gebruikte ik met veel plezier NAPS2. Verschillende scanprofielen instelbaar, paginagewijze voorvertoning en dan naar eigen inzicht los of gecombineerd opslaan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Lustucru schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:53:
Toen ik het vroeger ook zo deed gebruikte ik met veel plezier NAPS2. Verschillende scanprofielen instelbaar, paginagewijze voorvertoning en dan naar eigen inzicht los of gecombineerd opslaan.
Naps ziet er idd goed uit!
Dank je!
Enige wat nog chill zou zijn geweest als ze een tag functie hadden, maar dit gaat wel werken denk ik :)

Uit nieuwsgierigheid, hoe doe je het nu dan?
Pagina: 1