Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-05 16:19
Ik zoek een?
Android telefoon met een 3.5mm jack die mijn bedrade koptelefoon (weerstand 18 Ohm) zo goed mogelijk aan kan sturen. Geluidskwaliteit is het belangrijkste wat ik zoek. Ik kom van een LG V30 (Quad DAC met goede amplifier). Ik gebruik tevens redelijk goede bluetooth oortjes (Sennheiser Momentum), die dus ook goed aangestuurd moeten worden.

Wat is je budget?
Ik koop meestal midrange telefoons, want ik ga er niet zorgvuldig mee om, maar dit is geen voorwaarde.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijkste: Goede geluidskwaliteit (Spotify)
Ook belangrijk: Camera, handzaam (max 6,5"), accuduur
Minder belangrijk: Scherm, snelheid (ben geen gamer)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zou het liefst upgraden naar een LG V50, maar helaas niet in Nederland te koop (ik zou natuurlijk een refurbished exemplaar kunnen opscharrelen van Ebay ofzo). Ik zit ook te kijken naar een Sony Xperia 5 II of 1 II en een Asus Zenfone 8. De alternatieve telefoons die ik gevonden heb voldoen aan de eisen m.b.t. grootte, accuduur en camera, maar hoe zit het met de kwaliteit van de DAC & amplifier?

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand ooit dezelfde overweging gehad, of kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe deze (of andere telefoons die ik nog niet overwogen heb) klinken? Ik zoek dus vooral naar gebruikerservaringen, het hoeft echt niet technisch onderbouwd te zijn ;), Bedankt alvast!

[ Voor 9% gewijzigd door amboly op 25-06-2021 10:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:38
LG is gestopt in de markt, dus koop iets via grijs, of vergeet het merk.

In de Pricewatch kun je filteren op 3.5 mm poort, en toestellen van dit jaar met een schermdiagonaal van 6,5 inch, maar helaas niets over geluidskwaliteit, dat is toch echt reviews lezen.:
https://tweakers.net/smar...Eu1l1RJUttPSlQ7Ictaxn9d_w

Zelf zou ik voor deze gaan:
pricewatch: Sony Xperia 10 III Zwart