Veelzijdige en betrouwbare werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 12:50
Wat ga je met je laptop doen?

Niet heel zwaar grafisch werk, GPU hoeft geen gaming rig te zijn denk ik, maar wel veel dingen tegelijk. ik heb vaak heel veel open staan en daarom wil ik minimaal 2 schermen aan kunnen sluiten en moet de laptop zelf 17” zijn. Ik heb al een vrij heftige HP hub en 80% van de tijd werk ik achter een goed uitgerust bureau. Maar ik verwacht de laptop wel regelmatig mee te nemen. Gewicht is niet een issue voor me.

Het wordt mijn nieuwe werklaptop en drie dagen zonder laptop zitten kan ik me niet veroorloven. Hij moet dus betrouwbaar zijn en het liefst van een professioneel merk waar goede on-site support een optie is. En aangezien ik Windows wil kom ik dan denk ik automatisch bij HP of Dell uit.

Ik vind het prettig om een lange accuduur te hebben, maar zou liever zien dat de laptop via USB-C kan laden zodat ik bestaande adapters kan hergebruiken.

Tot slot is een touchscreen fijn, niet het allerbelangrijkste.

Qua budget maakt het niet heel veel uit, maar ik moet het wel kunnen verantwoorden. <2000 moet wel haalbaar zijn toch?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Dell Latitude. Zakelijke no-nonsense laptop met plenty configuratiemogelijkheden en een goede batterijduur. Zakelijke ondersteuning is verkrijgbaar en niet al te duur. Je kunt bijvoorbeeld Prosupport nemen, dan komen ze binnen 1 werkdag je laptop ter plekke fixen.

Wel een beetje aan de prijs, maar ze zijn zo fijn. De nieuwste 2 generaties kunnen opladen met usb-c. Ik geloof niet dat er een 17" versie is, 15,6" is het grootst. De laatste generatie heeft Intel Iris Xe graphics, da's een klasse beter dan de oudere UHD gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Thanks voor het advies.

15 inch is prima denk ik bij nader inzien. 17 is wel echt serieus groot.

Ik heb niet echt een beeld bij Intel Iris grakas, zou dat zonder problemen 3 schermen kunnen aansturen? Andere grafische dingen zoals het af en toe videootje of foto bewerken kan best wat langzamer. Vind het niet erg om zoiets trager te laten gaan.

Heb de pro-lijn van HP nog niet onderzocht, maar voor het geld van een Latitude heb ik ook een top spec HP Specter met een 4K scherm en touchscreen. Die ziet er ook heel erg strak uit. Allemaal niet belangrijk voor me, maar waar zit het verschil dan in bij de Dell?

pricewatch: HP Spectre x360 15-eb0250nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Mijn collega, oud IT manager, wees me op iets slims: Zakelijke laptops zijn zo duur omdat er een heel logistiek systeem achter zit met onderdelen en dat de kopers van zakelijke laptops nooit één laptop kopen zoals ik, maar minimaal 100. Ook de pro-support wens ga ik laten varen. Ik heb gewoon een redelijke privé laptop die ik nu zakelijk gebruik. Sure hij kan geen 3 schermen aan en is veel te traag, maar mocht er iets gebeuren met mijn nieuwe dan kan ik best een weekje zonder.