Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Had laatst een discussie met iemand die homo/bisexualiteit, pansexueel, transgender etc.. niet kunnen vind. Terwijl ik vind dat er op sexualiteit geen regels staan en dat iedereen vrij moet zijn in zijn/haar keuze en moet kunnen zijn wie hij of zij wil zonder onderdrukt te worden. Was best een verhitte discussie. Iets wat ik wel meer heb met die persoon. Nu vraag ik mij af of er een benoeming is voor zo'n ingesteldheid. Hoort dit bij fascisme of narcisme ofzoiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:42:
Had laatst een discussie met iemand die homo/bisexualiteit, pansexueel, transgender etc.. niet kunnen vind. Terwijl ik vind dat er op sexualiteit geen regels staan en dat iedereen vrij moet zijn in zijn/haar keuze en moet kunnen zijn wie hij of zij wil zonder onderdrukt te worden. Was best een verhitte discussie. Iets wat ik wel meer heb met die persoon. Nu vraag ik mij af of er een benoeming is voor zo'n ingesteldheid. Hoort dit bij fascisme of narcisme ofzoiets?
Conservatisme? Homofobie? Kan eigenlijk van alles zijn. Gewoon gebrek aan empathie kan het ook zijn. Ik ken ook zo iemand die alles veroordeelt wat andere mensen doen maar als hij het zelf ook doet dan is het opeens heel normaal.

Narcisme heeft hier echt niets mee te maken en fascisme is een complete politieke ideologie die inhoudt dat de maatschappij langs militaire lijnen ingericht moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door downtime op 25-06-2021 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:15
Geloof kan hierin ook bepalend zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
‘Vervelend’

Ik snap niet zo goed waar je naar opzoek bent? Een vaste term om de persoon in kwestie mee om de oren te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@downtime
Zo iemand die jij beschrijft is narcistisch, toch? Alsook anderen altijd op hun fouten wijzen of anderen de schuld geven van hun eigen problemen en zichzelf foutloos noemen, eigen fouten normaliseren, minimaliseren of ontkennen met zwakke excuses, dat is toch puur narcisme, niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:03:
@downtime
Zo iemand die jij beschrijft is narcistisch, toch? Alsook anderen altijd op hun fouten wijzen of anderen de schuld geven van hun eigen problemen en zichzelf foutloos noemen, eigen fouten normaliseren, minimaliseren of ontkennen met zwakke excuses, dat is toch puur narcisme, niet?
Nope. Narcisme is een erkende psychiatrische aandoening. Tenzij een psychiater de diagnose stelt zou ik het eerder spreken van dubbele standaarden of hypocrisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Xantios schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:56:
‘Vervelend’

Ik snap niet zo goed waar je naar opzoek bent? Een vaste term om de persoon in kwestie mee om de oren te slaan?
Nee. Want dan volgt er zeker een ruzie.
Ik vroeg mij alleen af of hier al een officiële term voor bestaat. Ik dacht dat dit een beetje bij narcisme hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb er even een titelfix tegenaan gegooid, de titel was niet af.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
downtime schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:12:
[...]

Nope. Narcisme is een erkende psychiatrische aandoening. Tenzij een psychiater de diagnose stelt zou ik het eerder spreken van dubbele standaarden of hypocrisie.
Ah OK. Dacht dat dit narcisme was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Weet vaak niet hoe ik hierop moet reageren. Meestal draaien discussies over gevoelige onderwerpen met die persoon uit op bijna ruzie.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberdemon op 25-06-2021 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:58
Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:27:
Weet vaak niet hoe ik hierop moet reageren. Meestal draaien discussies over gevoelige onderwerpen met die persoon uit op bijna ruzie.
Ik zou niet weten in welk hokje zo iemand zit, maar lijkt inderdaad op hypocrisie. Geen narcisme.

Een discussie is leuk en nuttig als je elkaars meningen en standpunten respecteert. Als dat (telkens) niet het geval is, zou ik de volgende keer gewoon geen discussie meer aangaan. Zeg dan dat je er toch niet samen uitkomt en het de relatie verstoord en het je dat niet waard is. (Ongeacht wie de mening van de ander niet accepteert).

[ Voor 4% gewijzigd door NLMaca op 25-06-2021 01:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou het bekrompen noemen

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iemand die homo is wordt op die manier geboren. Als iemand anders dat niet vind kunnen, dan ontbreekt er vast een stukje kennis. Die persoon vind iets niet kunnen terwijl de persoon die homo is daar geen enkele controle over heeft. Er lopen nog genoeg mensen rond die denken dat homo of transgender zijn een keuze is, maar dat is het sowieso niet. Hetero zijn is ook geen keuze die je maakt, je bent het of je bent het niet. Het niet vinden kunnen gaat sowieso nergens over. Hoe noem je zo'n persoon ? Sowieso ongeïnformeerd als die persoon denkt dat het een keuze is, maar los van dat zou ik het op homofoob houden. Zelfde verhaal met transfoob of wat dan ook. Als iemand niet kan erkennen dat zoiets geen keuze is, maar dat iemand zo wordt geboren, dan veel succes met een discussie. Een discussie waarbij beide partijen niet openstaan voor andere gedachten is sowieso nutteloos. Een discussie kan je voeren als iemand open staat tot andere inzichten. Als iemand kiehard zegt dat 1+1 geen 2 is maar 3, dan kom je nergens met 2 roepen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2021 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:27:
Vermijdt die onderworpen of verbreek het contact zou ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Onverdraagzaam of een van de synoniemen. Dat soort figuren gaat echt niet snel van mening veranderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Inderdaad is geaardheid geen keuze maar een geboortekarakteristiek. Keuze was de verkeerde woordkeuze van me. Het onderwerp kwam ter sprake wanneer ik de persoon vertelde over hoe goed de Spaanse serie elite is. Hier komt (voor degene die ze nog niet heeft gezien) heel veel sexualiteit in. Vooral bi/homo. Vandaar mijn vraag. En dacht dat de persoon ook heel narcistische uitspraken kon doen maar blijkbaar draait narcisme om iets anders.
Ik wist dat het iets met zelfbewondering had te maken maar dacht ook met de dingen die ik opnoemde. Vandaar die vraag over narcisme. Heb nu een antwoord op mijn vraag. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het een vorm van xenofobie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Geef het even tijd, zoiets duurt bij sommigen gewoon langer. Als je die persoon niet kan luchten dan kun je het contact verbreken, maar als het gewoon een verhitte discussie is dan hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn.

We kunnen niet allemaal direct alles op de juiste waarde schatten.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Is het niet gewoon simpelweg conservatief? Dat wordt al in de eerste post genoemd maar volgens mij vat het dat ook wel behoorlijk goed samen. Het gaat dan wel niet exclusief over seksuele geaardheid maar iemand die is zoals jij beschrijft zal in het algemeen ook wel bepaalde ideeën over andere 'nieuwerwetse flauwekul' hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door Yucon op 25-06-2021 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19

Amphiebietje

In de blubber

Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:17:
[...]

Ah OK. Dacht dat dit narcisme was.
Let wel, je hebt de psychiatrische aandoening met diagnostische criteria in de DSM, en de algemene term (beiden zijn afgeleid van Narcissus, die gebiologeerd was door zijn eigen reflectie). Je mag best iemand een narcist noemen zonder dat daar direct de psychiatrische diagnose aan hangt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zo iemand noem je een Orbán. Totaal negeren en eventueel uit de EU zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Honesty

kattenneus!

Lomp of inderdaad bekrompen. Ik denk ook niet dat er echt een term voor is en zal het zelf ook wel in de conservatieve hoek plaatsen. Het kan natuurlijk ook dat deze gedachtegang ergens anders vandaan komt, geloof ofzo

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19

Amphiebietje

In de blubber

Overigens, toen ik je titel zag, dacht ik "asexueel", maar het ging niet over dat soort ontkenning van sexualiteit... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:05
PilatuS schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:44:
Iemand die homo is wordt op die manier geboren.
Weten we dit zo zeker en 100%? Onderscheid nature en nurture is best complex.

Ik zit altijd nog een beetje in het "iedereen is bi" kamp met een bepaalde graduele distributie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

PilatuS schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:44:
Iemand die homo is wordt op die manier geboren. Als iemand anders dat niet vind kunnen, dan ontbreekt er vast een stukje kennis. Die persoon vind iets niet kunnen terwijl de persoon die homo is daar geen enkele controle over heeft. Er lopen nog genoeg mensen rond die denken dat homo of transgender zijn een keuze is, maar dat is het sowieso niet. Hetero zijn is ook geen keuze die je maakt, je bent het of je bent het niet. Het niet vinden kunnen gaat sowieso nergens over. Hoe noem je zo'n persoon ? Sowieso ongeïnformeerd als die persoon denkt dat het een keuze is, maar los van dat zou ik het op homofoob houden. Zelfde verhaal met transfoob of wat dan ook. Als iemand niet kan erkennen dat zoiets geen keuze is, maar dat iemand zo wordt geboren, dan veel succes met een discussie. Een discussie waarbij beide partijen niet openstaan voor andere gedachten is sowieso nutteloos. Een discussie kan je voeren als iemand open staat tot andere inzichten. Als iemand kiehard zegt dat 1+1 geen 2 is maar 3, dan kom je nergens met 2 roepen.
Ik vind pedo's dus niet kunnen..

Oh wacht..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
conservatief

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Vraag mij ook af hoe deze discussies gaan.

Je zit hier nu verontwaardigd te doen maar misschien is hij je constante politiek correcte gedram gewoon zat en zet hij de rem er op.

In deze discussies vergeet men ook weleens dat wij, nog niet ontwaakte mensen, er ook wel een beetje moe van worden soms. Prima dat iedereen zijn eigen labeltje en gelijk wil halen, maar soms kan je geen discussie/gesprek meer voeren zonder dat iemand hier aanstoot aan neemt. of een topic op Tweakers maakt om een labeltje aan je te geven

Default blanke hetero

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:27
Maar waarom moet hij of zij in een hokje geplaatst worden? En ik vind het nogal ver gaan om iemand als narcistisch of zelfs fascistisch te noemen omdat zijn mening afwijkt van de jouwe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
Ik heb een wild idee, wat dacht je van; deze discussie niet hebben met deze persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Sefa schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:41:
Maar waarom moet hij of zij in een hokje geplaatst worden? En ik vind het nogal ver gaan om iemand als narcistisch of zelfs fascistisch te noemen omdat zijn mening afwijkt van de jouwe..
Hij vraagt of er een term is voor de mening van de ander. Dat is toch wat anders dan in een hokje duwen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Nee dat is precies wat "in een hokje" duwen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01

drooger

Falen is ook een kunst.

Wereldvreemd vind ik wel een passend label :)

[ Voor 10% gewijzigd door drooger op 25-06-2021 08:22 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij zit kantelpunt op dat het een verhitte discussie werd.

In principe vind ik dat iemand die mening mag hebben, ik ben het dan niet met hem eens. Kan ik er begrip voor hebben, ja want het is zijn mening en die zal gebaseerd zijn op zijn blik op het leven en opvoeding.

Zodra het over gaat naar een discussie, dan verlies je volgens mij elkaars mening uit het oog.

Ik zou jullie daarom allebei respectloos kunnen noemen als ik daarbij zou zijn geweest. Puur los van het onderwerp.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:31

Rmg

St@m schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:16:
[...]

Oh wacht..
Tjah pedofielen bestaan gewoon. Kan je niet vinden kunnen maar dat is ook een geaardheid.

Dat is ansich ook niet het probleem imo moet je die helpen omgaan met hun geaardheid, zodat de in de samenleving kunnen leven zonder zich te vergrijpen aan kinderen.

Pedoseksuelen, die zijn het probleem.
St@m schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Ja, dat vinden jij en ik. Maar ga maar even met een bord over straat tijdens een SJW-demonstratie waarop staat Pedoseksual lives matters, en doe er nog even een mooie LBHTWTFBBQ (waarom zit er eigenlijk geen P in die afkorting?) vlag bij. Even kijken hoe snel je van de straat geramd bent door de woke people.
Nou vind ik het ook niet nodig dat ze zichzelf in de LHBTQ groep hoeven te wurmen. En snap ik best dat die groepen niet met de pedofielen geassocieerd willen worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Rmg op 25-06-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Oh wacht..
:+ :D

Op zich is dat ook zoiets waar je niets aan kan doen, en dat is ook prima, zolang je met je poten van kinderen afblijft.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 17:51
Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 02:44:
Het onderwerp kwam ter sprake wanneer ik de persoon vertelde over hoe goed de Spaanse serie elite is. Hier komt (voor degene die ze nog niet heeft gezien) heel veel sexualiteit in. Vooral bi/homo. Vandaar mijn vraag.
De paar netflix series die ik heb gezien bevatten overduidelijk bewust ingeschreven homo/transgender gedoe en in verhouding veel te veel casual sex (ook hetero) terwijl ik daar als kijker helemaal niet op zat te wachten. Voegde ook niets toe aan het verhaal, geen opbouw/romantiek of wat dan ook. Het komt allemaal zwaar geforceerd over.

Ik heb 0,0 problemen heb met de mensen met een andere geaardheid om me heen maar wel met dat opdringerige politiek correcte gedoe vanuit de mediawereld. Misschien zet je discussiepartner zich daar ook tegen af?

Niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

[...]

Oh wacht..
Dit blijft altijd een heikel punt, want waar (bijna) iedereen het eens is dat homo zijn geen keuze is maar je overkomt, lijkt dat toch compleet om te slaande als je het hebt over dieren/kinderen/whatever er nog voor opties zijn. Terwijl als je er even zonder emoties over nadenkt daar waarschijnlijk hetzelfde aan de hand is. Uiteraard hoort iemand dan wel ook te snappen dat het not-done is om erop te acteren, maar het '-filie' stukje varieert niet van elkaar (het '-sexualiteit' stukje wel uiteraard, maar ook dat wordt vaak door elkaar gehaald).

Ik denk dat je door een hoop mensen die vinden dat homofilie geen eigen keuze is toch in elkaar gebeukt wordt al je zou zeggen dat je pedofiel bent, zelfs als dat is om hulp te zoeken om het niet te laten escaleren. Dat valt wmb ook onder een stukje hypocrisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

BCC

Is de kern niet of je als tolerante gemeenschap intolerantie moet toestaan ? Daar zijn best veel dingen over geschreven .

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Rmg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Tjah pedofielen bestaan gewoon. Kan je niet vinden kunnen maar dat is ook een geaardheid.

Dat is ansich ook niet het probleem imo moet je die helpen omgaan met hun geaardheid, zodat de in de samenleving kunnen leven zonder zich te vergrijpen aan kinderen.
Ja, dat vinden jij en ik. Maar ga maar even met een bord over straat tijdens een SJW-demonstratie waarop staat Pedofile lives matters, en doe er nog even een mooie LBHTWTFBBQ (waarom zit er eigenlijk geen P in die afkorting?) vlag bij. Even kijken hoe snel je van de straat geramd bent door de woke people.
Rmg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:49:

Nou vind ik het ook niet nodig dat ze zichzelf in de LHBTQ groep hoeven te wurmen. En snap ik best dat die groepen niet met de pedofielen geassocieerd willen worden.
Nee precies, de ene geaardheid is beter dan de andere. Och wat zijn we weer lekker inclusief met onze regenboogvlaggetjes.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 25-06-2021 09:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Amphiebietje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:03:
[...]

Let wel, je hebt de psychiatrische aandoening met diagnostische criteria in de DSM, en de algemene term (beiden zijn afgeleid van Narcissus, die gebiologeerd was door zijn eigen reflectie). Je mag best iemand een narcist noemen zonder dat daar direct de psychiatrische diagnose aan hangt...
Maar dan nog steeds is de betekenis van de algemene term wel in lijn met de psychologische definitie. Niet iedereen die zichzelf goed vindt of niet openstaat voor discussie of argumenten is meteen een narcist. Dat devalueert het woord nogal.

Net zoals dat sommige mensen die een scheefhangend schilderijtje recht hangen dan zeggen dat ze een beetje een autist zijn. Nee, dat ben je een beetje niet. Je ergert je aan scheefhangende schilderijtjes, net zoals 90% van de mensen.
mark-k schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Dit blijft altijd een heikel punt, want waar (bijna) iedereen het eens is dat homo zijn geen keuze is maar je overkomt, lijkt dat toch compleet om te slaande als je het hebt over dieren/kinderen/whatever er nog voor opties zijn.
Die hele discussie is te vermijden door duidelijk te maken of je het over pedofilie of pedoseksualiteit (het in de praktijk brengen van pedoseksuele gevoelens) hebt. Daar doorgaans weinig meningsverschil over. Iemand wordt zo geboren, kan 'ie weinig aan doen, dus prima. Het in de praktijk brengen is duidelijk schadelijk voor kinderen dus niet prima. Klaar.

Helaas is het verschil tussen die twee woorden niet echt duidelijk ingeburgerd.

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 25-06-2021 09:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-09 16:51

Sharky

Skamn Dippy!

Ahrnuld schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:52:
[...]
terwijl ik daar als kijker helemaal niet op zat te wachten.
Ik zit niet te wachten op verzochte, romantische scenes en onrealistische rommel zoals Grey's Anatomy waar mijn vrouw graag naar kijkt. Daarom kijk ik niet. Wat maakt het uit of jij daar niet op zit te wachten? Het hele idee van series/films is dat je kijkt wat je leuk vindt 8)7

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:30
Cyberdemon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:42:
Nu vraag ik mij af of er een benoeming is voor zo'n ingesteldheid. Hoort dit bij fascisme of narcisme ofzoiets?
Ik vind dat wel een interessante vraag, eigenlijk. Ik bedoel - wanneer het om iemand gaat die intolerant is tegenover mensen met een andere ethniciteit (of, zelfs, religie), dan spreek je van een racist. Er is niet echt een woord dat we kunnen gebruiken om mensen die de LHBTIQ+-gemeenschap hun rechten niet gunnen.

Er is natuurlijk wel het ouderwedse homofoob. Nu heb ik nooit heel erg van dat woord gehouden, omdat het een soort tegenhanger van homofiel is. Twee zaken die zich niet makkelijk door deze griekse toevoeging scheiden. Maar, in het verlengde van bijvoorbeeld Islamofobie lijkt dat nog wel te kunnen.

De Amerikanen gebruiken nog wel eens het woord bigot om onverdraagzame mensen in zijn algemeenheid aan te duiden. Behalve onverdraagzame, geeft Goolge Translate ons de vertaling kwezel. Nu is de definitie van kwezel een iets andere, maar ik stel voor deze mensen dan maar met die aanspreektitel te benaderen :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:32
Dus de TS vindt zich erg verdraagzaam (en verheven?). Maar als iemand z'n mening niet deelt, mag dat opeens niet en moet er op die persoon een label. Waarom? Zodat je 'm op social media met 1 woord eens lekker in de hoek kan zetten?

Ik kan me voorstellen (hoop tenminste) dat TS bij pedoseksualiteit en necrofilie ook grenzen aan seksualiteit stelt. Dan ben je toch ook niet 100% verdraagzaam?

Je kennis gaat in zijn mening minder ver dan jij. Nou en? Als je echt verdraagzaam bent, mag hij de grens toch op een andere plek trekken dan jij? Zo lang hij maar geen onwettige zaken gaat doen als homo's in elkaar slaan of mensen aanvallen op internet.
bwerg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:11:
[...]Maar dan nog steeds is de betekenis van de algemene term wel in lijn met de psychologische definitie. Niet iedereen die zichzelf goed vindt of niet openstaat voor discussie of argumenten is meteen een narcist. Dat devalueert het woord nogal.
Die kennis van TS staat toch wel open voor discussie? Hij wil alleen de mening van TS niet overnemen en moet daarom een label krijgen. Bij voorkeur iets wat je aan Hitler of Trump associeert want dan trap je iemand gelijk lekker naar beneden (en laat je zien hoe verheven je zelf wel niet bent).
Net zoals dat sommige mensen die een scheefhangend schilderijtje recht hangen dan zeggen dat ze een beetje een autist zijn. Nee, dat ben je een beetje niet. Je ergert je aan scheefhangende schilderijtjes, net zoals 90% van de mensen.
En dan is het net zo dat je gesprekspartner niet geestesziek is als die je mening niet volledig deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sefa schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:41:
Dit heeft niets met een mening te maken. Er is gewoon wetenschappelijk onderzoek over seksualiteit en identiteit. Zeggen dat dit niet bestaat is het ontkennen van eeuwen aan wetenschappelijke kennis.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:02
Jazzy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Dit heeft niets met een mening te maken. Er is gewoon wetenschappelijk onderzoek over seksualiteit en identiteit. Zeggen dat dit niet bestaat is het ontkennen van eeuwen aan wetenschappelijke kennis.
Iets preciezer, het negeren of niet op de hoogte zijn van een halve eeuw aan wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

DeKever schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Iets preciezer, het negeren of niet op de hoogte zijn van een halve eeuw aan wetenschap.
Tja, hoe kun je in onze maatschappij leven en gemist hebben dat homoseksualiteit een ding is? Bedankt voor je nuancering maar ik hou het op ontkennen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

WackoH schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:18:
Je kennis gaat in zijn mening minder ver dan jij. Nou en? Als je echt verdraagzaam bent, mag hij de grens toch op een andere plek trekken dan jij?
Ah ja, het argument "als jij mijn discriminerende intolerantie niet tolereert ben jij ook niet tolerant en kun je niet klagen over mijn discriminatie". Prachtige drogreden.

Dat de labels die de TS suggereert compleet de plank misslaan is natuurlijk wel waar, maar dat is wel wat anders.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 25-06-2021 09:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:07:
[...]
Nee precies, de ene geaardheid is beter dan de andere. Och wat zijn we weer lekker inclusief met onze regenboogvlaggetjes.
Zet ze apart ( als in niet in de hele club ) en ze maken elkaar net zo goed af.
Homo's die de Queers vervelend vinden, Lesbiennes die een walging hebben van de Bi's, maar het hele mooie inclusieve vervalt direct als je als Hetero solidair opstelt ....

Dan heb je géén idee wat zij door moeten maken ...

Ik werk met de halve regenboog samen, en allemaal hebben ze wel opmerkingen die vele malen 'narcistischer' of kwetsender zijn, dan waar tegen de regenboogjes in Amsterdam door de grachten dobberen in de zomer

Groepsdruk maak heel veel kapot, in welke letter je ook valt.
Helixes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:17:
[...]
De Amerikanen gebruiken nog wel eens het woord bigot om onverdraagzame mensen in zijn algemeenheid aan te duiden. Behalve onverdraagzame, geeft Goolge Translate ons de vertaling kwezel. Nu is de definitie van kwezel een iets andere, maar ik stel voor deze mensen dan maar met die aanspreektitel te benaderen :Y)
https://www.encyclo.nl/begrip/kwezel

Kwezel is eerder een schijnheilige, in de betekenis die de Amerikaan er aan geeft
Kerk boven alles, omdat het een paar goede puntjes brengt, maar om de hoek, uit het zicht weer alles laten vallen en de rest van het makkelijke oppakken.
( treffende vergelijking met Trump, dat dan weer wel ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:48
bwerg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Ah ja, het argument "als jij mijn discriminerende intolerantie niet tolereert ben jij ook niet tolerant en kun je niet klagen over mijn discriminatie". Prachtige drogreden.

Dat de labels die de TS suggereert compleet de plank misslaan is natuurlijk wel waar, maar dat is wel wat anders.
Paradox of Tolerance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

FreshMaker schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:33:
[...]

Zet ze apart ( als in niet in de hele club ) en ze maken elkaar net zo goed af.
Homo's die de Queers vervelend vinden, Lesbiennes die een walging hebben van de Bi's, maar het hele mooie inclusieve vervalt direct als je als Hetero solidair opstelt ....

Dan heb je géén idee wat zij door moeten maken ...

Ik werk met de halve regenboog samen, en allemaal hebben ze wel opmerkingen die vele malen 'narcistischer' of kwetsender zijn, dan waar tegen de regenboogjes in Amsterdam door de grachten dobberen in de zomer

Groepsdruk maak heel veel kapot, in welke letter je ook valt
Ja, dat vermoedde ik al. Het zijn net mensen. Nou, ze doen maar waar ze zin in hebben. Ik frons mijn wenkbrouwen en zucht maar weer eens diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan hier verder niet echt een AWM topic uit halen. Als we hier een bredere discussie over willen hebben, dan is daar of mogelijk al een topic voor of er moet een topic voor gebouwd worden. Hier komt een slotje op :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.