Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb stick met beveiliging na tijdsbestek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nettyr
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2021
Mijn vraag
Ik ben weleens een usb stick vergeten eruit te halen bij een flex-werkplek.
Dus ik ben op zoek naar een usb-stick voor opslag, dat zichzelf weliswaar blokkeert of zichzelf niet leesbaar maakt na een bepaalde tijdsbestek, waarna deze met een wachtwoord of code weer leesbaar/toegankelijk wordt.

Weet iemand of zoiets bestaat?

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Ik zou beginnen met geen usb-sticks in een flex plek te steken. Brrrr...

Als het dan toch een usb-stick gebruikt moet worden, hang er dan iets aan dat je niet kunt/wilt vergeten. Een keycord, een stel schoenen, je sleutelbos. Iets dat je nodig hebt om het pand uit te komen werkt het beste.

while (! ( succeed = try ()));

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of een stickje met een keypad. Er zijn diverse sticks die "government approved" zijn qua encryptie.
https://www.kingston.com/...encrypted-usb-flash-drive

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik flexplekken lees en USB sticks, dan denk ik gelijk "Daar hebben wij gelukkig geen last van". Heel simpel USB sticks of harde schijven zijn gewoon niet toegestaan op de werkplek en worden dan ook geblokkeerd. Ik kan eigenlijk geen enkele reden meer bedenken waarvoor dit wel nodig zal zijn.

Als er al eens iets middels USB opslag wordt aangeleverd dan dient dat via de Helpdesk te gaan die ervoor zorgt dat de data op een veilig manier op het netwerk komt te staan. Vandaar kan men het dan gebruiken.

Maar zoals hierboven reeds aangegeven er bestaan USB sticks met key-pads en andere beveiligingsmogelijkheden die kunnen waar jij naar zoekt.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 26-06-2021 18:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/