Toon posts:

mogelijk chello probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik chello op mn amd en dat loopt goed maar niet op mn celly333(voor updates enzo)dus prikte ik die kabel in de netwerkkaart van die celly en ik kreeg verbinding!
maar op mn amd ston in winipcfg dat mn ip adres begon met 213. maar bij die celly met 62.
gaat chello nu zeiken of mag dit gewoon om dat maar 1 pc op de modem is aangesloten

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien moet je eerst eens proberen je verhaaltje iets te verduidelijken, want hier is echt niets van te maken :?

Verwijderd

Topicstarter
chello is geinstalleert op mn amd,maar er geen internet op mn celly,dus ik prik die kabel die in mn amd zit in mn celly zodat ik die kan updaten(virus definities enzo)
maar krijg ik dan gezeik van chello of mag dat wat ik doe

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:45 schreef mark_m het volgende:
chello is geinstalleert op mn amd,maar er geen internet op mn celly,dus ik prik die kabel die in mn amd zit in mn celly zodat ik die kan updaten(virus definities enzo)
maar krijg ik dan gezeik van chello of mag dat wat ik doe
In princiepe hoort dat niet te werken omdat de chello verbinding op basis van het MAC adres van je netwerkkaart tot stand komt. Zo'n MAC adres van een kaartje is uniek en als je dus je chello verbinding in een andere kaart steekt werkt het (normaal) niet.

Als het wel werkt maar je een ander IP krijgt is dat een probleem aan hun kant en kunnen ze dat jouw nooit verwijten lijkt mij.

Verwijderd

Je hebt dus 3 netwerkkaartjes nodig: 2 voor in de amd en 1 voor de cellery. 1 NIC van de amd stel je dan in op chello en de andere voor je eigen thuisnetwerkje op bv 192.168.0.0 De NIC in de celeron op 192.168.0.1

Zorg ervoor dat het domein thuis hetzelfde heet. Zet een proxy op je amd (kan ook met windows internetsharing) Ik gebruik die van http://www.analogx.com/ (gratis met goede duidelijke handleiding, wel lezen!)

Stel nu je internet op de celeron als proxy in op 192.168.0.0 met poort huppeldepup (bij mijn aXproxy 6588).

Klaar. :)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:58 schreef Negotiator het volgende:

[..]

In princiepe hoort dat niet te werken omdat de chello verbinding op basis van het MAC adres van je netwerkkaart tot stand komt. Zo'n MAC adres van een kaartje is uniek en als je dus je chello verbinding in een andere kaart steekt werkt het (normaal) niet.

Als het wel werkt maar je een ander IP krijgt is dat een probleem aan hun kant en kunnen ze dat jouw nooit verwijten lijkt mij.
Dit is B*llsh!t. |:( Sorry voor de harde woorden ;)
Elke netwerkkaart met RJ45 is goed. Een gewoon realtek 10/100 pci kaartje voor F25,- is prima. Als je maar het goede IPadres invoerd anders is degene van wie dat adres eigenlijk is de klos. (En wij willen niet aso zijn, toch? :))

Verwijderd

(dit is me eerste post op GoT :))

Ik heb ook chello en me chello kabel zit niet op de kaart die ik bij chello kreeg... maar chello doet ut gewoon...

Verwijderd

Topicstarter
maar het gekke is ,het werkt!
maar hoe kan je de naam van je pc veranderen (dit moest je ook opgeven bij de inst. van win98)
en bij die celly zei ik bij winipcfg alles vrijgeven,dan zet je hem uit doe je de kabel erin en aanzetten en alles doet het,ik moest wel eerst mn tcp/ip instellingen verwijderen en opniew erinzetten en verder niks veranderen en het werkt

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 21:40 schreef mark_m het volgende:
nu heb ik chello op mn amd en dat loopt goed maar niet op mn celly333(voor updates enzo)dus prikte ik die kabel in de netwerkkaart van die celly en ik kreeg verbinding!
maar op mn amd ston in winipcfg dat mn ip adres begon met 213. maar bij die celly met 62.
gaat chello nu zeiken of mag dit gewoon om dat maar 1 pc op de modem is aangesloten
]
das normal smartass !! dat komt omdat je andere nic een ander mac addres heeft

Verwijderd

[..]

is totaal geen probleem dat 62 ip is gewoon een andere range van chello niks aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
en je moet geen ip invullen want die krijg ik automatisch,is wel telkens dezelfde,en dit ip adres zie je niet bij netwerk eigenschappen maar aleen bij winipcfg,en het lijkt me dat dit een vrij ip adres is

Verwijderd

Je kan de utp kabel van je Chello modem gewoon in iedere Windows PC stoppen, als er maar een 10mbit ethernet netwerkkaart in zit. TCP/IP settings ff op DHCP zetten.
Vergeet niet om je modem te resetten (spanning er even van af) als je een andere netwerkkaart gaat gebruiken!
Na reset leest je modem het mac-adres van de aangesloten netwerk kaart uit.

Succes

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58

[..]

Idd niet waar, het werkt aan de hand van het MAC adres van de kabel modem... daarom kun je je eigen ip-adres niet bij een andere kabel modem gebruiken...heeft nix met netwerkkaartjes te maken.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:14 schreef mark_m het volgende:
en je moet geen ip invullen want die krijg ik automatisch,is wel telkens dezelfde,en dit ip adres zie je niet bij netwerk eigenschappen maar aleen bij winipcfg,en het lijkt me dat dit een vrij ip adres is
Je moet niet automatisch een IP toewijzen. Je zit op het Chello-netwerk en hebt van de Chello 'netwerkbeheerder' een IP toegewezen gekregen. Gebruik dat dan ook! Ga dan niet eigenwijs zelf 1 zoeken. Compleet nergens voor nodig.

Winipcfg staat wel interessant, maar je kunt ook gewoon rechts klikken op het IE icoon en eigenschappen opvragen en dan naar verbindingen> LAN settings.

<edit> sorry, das voor de proxysettings. rechtsklikken op netwerkicoon op desktop. Kun je vanalles via eigenschappen wijzigen.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:27 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Idd niet waar, het werkt aan de hand van het MAC adres van de kabel modem... daarom kun je je eigen ip-adres niet bij een andere kabel modem gebruiken...heeft nix met netwerkkaartjes te maken.
ook niet helemaal waar het mac addres van de modem staat gelinkt aan het mac addres van je nic en deze staan in de arp tabel en als een van deze 2 veranderd heb je of geen verb meer of je krijgt een 10.10.x.x ip en dan moet je je opnieuw aanmelden maar dit is alleen zo in regio friesland en als je een terayon modem hebt

in brabant gaat in dat geval je modem op slot en krijg je geen ip meer of een 169 ip addres

werk namelijk by chello altans zolang het noig bestaat :)

Verwijderd

Werkt gewoon. Heel simpel:

bij winipcfg, op vrijgeven/release klikken voordat je kabel eruit haalt. Dan in de andere pc de kabel in de netwerkkaart steken. En je raad het al: op vernieuwen/renew klikken.

Wat heb je zojuist gedaan: idd, je "oude" MAC adres verwijderd, en later een nieuw MAC adres toegewezen. Als je vergeet op release te klikken werkt het NIET. Dus weet niet hoe sommige mensen dat doen..

Illegaal zal het trouwens wel niet zijn omdat alleen verboden is om op meerdere pc's tegelijk een internetverbinding via 1 modem te hebben..

• Arjan Scholl
Op vrijdag 17 augustus 2001 23:31 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ook niet helemaal waar het mac addres van de modem staat gelinkt aan het mac addres van je nic en deze staan in de arp tabel en als een van deze 2 veranderd heb je of geen verb meer of je krijgt een 10.10.x.x ip en dan moet je je opnieuw aanmelden maar dit is alleen zo in regio friesland en als je een terayon modem hebt

in brabant gaat in dat geval je modem op slot en krijg je geen ip meer of een 169 ip addres

Naja ik heb dan een COM21 modem :) in gelderland..maar ik heb hier geen probleem als ik mn netwerkkabel gewoon in een andere pc plug (win2k) hoef helemaal niet de modem te resetten of de pc te rebooten, kan gelijk internetten...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:35 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Naja ik heb dan een COM21 modem :) in gelderland..maar ik heb hier geen probleem als ik mn netwerkkabel gewoon in een andere pc plug (win2k) hoef helemaal niet de modem te resetten of de pc te rebooten, kan gelijk internetten...
dat klopt com21 hebben een vast ip addres en dus kan je ze overal op aan sluiten waar je wilt

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:31 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

Hier in A'dam kan ik ook niet een andere Nic aan mijn Chello verbinding hangen, dan moet ik eerst Chello bellen zodat zij de database wijzigen. Dus tis niet alleen in Friesland, hier hebben we overigens Lancity modems.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op vrijdag 17 augustus 2001 21:40 schreef mark_m het volgende:
[geen-zin-om-de-hele-draad-te-lezen-modus]
Je modem (terayon) heeft een arp cache hier staat het mac adres van je nic (netwerkkaart) in.

Die koppeling levert je een ip adres op, andere nic is dan natuurlijk ook een ander ip adres.

Wat ik vreemd vind is dat je meteen kon internetten op die nieuwe pc (of heb je hem stiekem toch gereleased van tevoren).

Nog een laatste antwoord, chello geeft er niets om ofdat jij switched, het is dhcp, je oude ip adres wordt gewoon weer in gebruik genomen indien dat nodig mocht zijn. oftewel je switched maar raak.
[/geen-zin-om-de-hele-draad-te-lezen-modus]

[AbC]

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:27 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

1. Je hebt bij Chello geen 'eigen' IP adres. Je IP adres word dynamisch verkregen uit een Pool van adressen op de DHCP. Als je IP Lease is verlopen kan een andere Chello gebruiker gewoon weer dit IP adres krijgen.
2. Je IP adres heeft niets met het MAC adres van je kabelmodem te maken! Alleen met het MAC adres van je netwerkkaart.
3. Je kabelmodem heeft wel een eigen MAC adres, deze werkt samen het het IP nummer van je kabelmodem, ook wel LCP adres genoemd. Dit adres ziet verder niemand. Behalve de gateway van Chello. d.m.v. dit adres kunnen ze filters e.d. instellen, zoals b.v. het uitzetten van je Network Neighbourhood om te voorkomen dat men gaat browsen bij je.

• Arjan Scholl
Op vrijdag 17 augustus 2001 23:42 schreef ge0rgi0 het volgende:

[..]

1. Je hebt bij Chello geen 'eigen' IP adres. Je IP adres word dynamisch verkregen uit een Pool van adressen op de DHCP. Als je IP Lease is verlopen kan een andere Chello gebruiker gewoon weer dit IP adres krijgen.
2. Je IP adres heeft niets met het MAC adres van je kabelmodem te maken! Alleen met het MAC adres van je netwerkkaart.
3. Je kabelmodem heeft wel een eigen MAC adres, deze werkt samen het het IP nummer van je kabelmodem, ook wel LCP adres genoemd. Dit adres ziet verder niemand. Behalve de gateway van Chello. d.m.v. dit adres kunnen ze filters e.d. instellen, zoals b.v. het uitzetten van je Network Neighbourhood om te voorkomen dat men gaat browsen bij je.
Je had even mijn volgende post moeten lezen, ik heb wel een eigen ip-adres bij chello en een COM21 modem...

edit: en tegen die andere 2 dingen kan ik moeilijk in gaan :) ik heb er nog niet voor gestudeerd weet je, ik moet er nog aan beginnen :D

• fulgore
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:42 schreef ge0rgi0 het volgende:

[..]

Maar die lease is wel HEEEL lang, want ik heb mijn via de dhcp server verkregen ipadres al bijna een jaar vast ingesteld. *D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Zeg Mark_m ? Volgens mij staat er hierboven ergens iemand die al precies 1 manier uitgelegd heeft om het goed aan de gang te krijgen.

En welke nic je gebruikt maakt geen moer uit. Als de UTP kabel maar past en je het goede IP-adres maar ingeklopt hebt.

Of zit ik hier tegen een muur te praten?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
nog een keer kort en krachtig:
* bij chello heb je OF een papier met een ipadres, OF het werkt via DHCP (het komt dus allebei voor mensen, ligt er aan waar je woont en wat voor kabelmodem je hebt, ik heb een com21 modempje en moet nog steeds een ipadres opgeven, een collega van mijn vader woont in dezelfde stad en werk via DHCP)

* Het mac-adres van je kabelmodem moet bij chello bekend zijn, niet het mac-adres van je netwerkkaart! Ik heb het kabelmodem van Chello nu op tenminste 3 verschillende netwerkkaarten en 3 verschillende operating systems aangesloten gehad, met allemaal verschillende macadressen, geen centje pijn en chello niets verteld van te voren!

Verder is er eigenlijk helemaal niets uit te leggen, zie vorige post!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:14 schreef 0siris het volgende:
nog een keer kort en krachtig:
* bij chello heb je OF een papier met een ipadres, OF het werkt via DHCP (het komt dus allebei voor mensen, ligt er aan waar je woont en wat voor kabelmodem je hebt, ik heb een com21 modempje en moet nog steeds een ipadres opgeven, een collega van mijn vader woont in dezelfde stad en werk via DHCP)

* Het mac-adres van je kabelmodem moet bij chello bekend zijn, niet het mac-adres van je netwerkkaart!

Verder is er eigenlijk helemaal niets uit te leggen, zie vorige post!
Heeeee. Eindelijk iemand ie het snapt. ;)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Jezus man waar heb jij Nederlands leren spreken/ schrijven? Van dit oeroeboeroe Nederlands kan je echt niks zinnigs maken. En we zullen het maar niet over zinsbouw hebben..... Dat er normaal in simpelmans termen gechat wordt, wil nog niet zeggen dat alles wat op internet gezegt wordt, dan ook maar in simpelmans termen moet worden uitgedrukt.
Conclusie... SCHRIJF VOORTAAN IN NORMAAL ASN (Algemeen Standaard Nederland)

edit:

Sorry voor de onduidelijkheid. Dus voor de duidelijkheid :) , dit slaat op de topic starter, mark_m

• 0siris
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:16 schreef InterCC het volgende:
Heeeee. Eindelijk iemand ie het snapt. ;)
Het is dan ook niet moeilijk om te snappen, daarom snap ik niet dat sommige mensen het niet snappen!
Mijn verhaaltje mag ook best in een of andere FAQ, ik hoef er geen geld voor ofzo :)
Jezus man waar heb jij Nederlands leren spreken/ schrijven? Van dit oeroeboeroe Nederlands kan je echt niks zinnigs maken. En we zullen het maar niet over zinsbouw hebben..... Dat er normaal in simpelmans termen gechat wordt wil nog niet zeggen dat alles wat op internet dan ook maar in simpelmans termen moet worden uitgedrukt.
Conclusie... SCHRIJF VOORTAAN IN NORMAAL ASN (Algemeen Standaard Nederland)
Ik weet niet op wie dit slaat, maar ik mag aannemen dat dit niet op mij slaat. Indien dit wél op mij slaat, had ik graag even wat uitleg gehad...
En mocht dit commentaar voor de topicstarter gelden, quote dan wat van zijn stukje om het te verduidelijken, want wat jij hier nu doet is ook niet helemaal netjes :z

Verwijderd

Topicstarter
als ik nu op mn celly wil internetten zet ik mn amd uit,zet het kabeltje over op mn celly,zet mn celly aan en ik kan op mn celly internetten,ik hoef de modem niet uit te zetten en op het installatie formulier staat dat ik mn ip adres dynamisch krijg toegewezen,maar mn vraag is of ik hier problemen mee krijg met chello

• 0siris
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:27 schreef mark_m het volgende:
als ik nu op mn celly wil internetten zet ik mn amd uit,zet het kabeltje over op mn celly,zet mn celly aan en ik kan op mn celly internetten,ik hoef de modem niet uit te zetten en op het installatie formulier staat dat ik mn ip adres dynamisch krijg toegewezen,maar mn vraag is of ik hier problemen mee krijg met chello
Nee, daar krijg je uiteraard geen problemen mee. En om je een beetje over de materie na te laten denken: Waarom zou je volgens jou dan wél in de problemen kunnen raken, afgaande op alle posts die men op jouw topic heeft gedaan?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:27 schreef mark_m het volgende:
veeeeeellll beter :) ,

nee dit levert geen problemen op. Op het moment dat je de UTP kabel uit je netwerkkaart haalt van je amd heb je geen ip adres meer. (Die vervalt gewoon) Stop je hem vervolgens in je celly dan vraagt je celly tijdens het opstarten vanzelf een nieuw ip adres aan. Is je celly al opgestart dan moet je via WINIPCFG gewoon ff je ip adres opnieuw aanvragen.

TIP: leg een netwerk aan

• 0siris
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:32 schreef Master_Egg het volgende:
AMD T-bird 1200- Abit KT7A - 256 mb sd-ram pc133 infineon (3-3-3@2-2-2) - ATI Radeon 64 MB VIVO - IBM 40 Gb 60 GXP - SBlive 5.1 Player - Modified Bigtower 350 Watt - 19" Iylama MA901U - 3com netwerkkaart 10 Mbit - Aopen DVD 40 /12 - CDWriter 2/2/10
Over goed Nederlands gesproken: Jouw monitor is niet van het merk Iylama, maar Iiyama :9

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:32 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

veeeeeellll beter :) ,

nee dit levert geen problemen op. Op het moment dat je de UTP kabel uit je netwerkkaart haalt van je amd heb je geen ip adres meer. (Die vervalt gewoon) Stop je hem vervolgens in je celly dan vraagt je celly tijdens het opstarten vanzelf een nieuw ip adres aan. Is je celly al opgestart dan moet je via WINIPCFG gewoon ff je ip adres opnieuw aanvragen.

TIP: leg een netwerk aan
is het niet zo dat je dan eerst moet afmelden via Winipcfg bij de Amd? :?

Verwijderd

Topicstarter
bij mij niet,maar bij die celly de eerste kaar wel en toen kreeg hij automatisch hetzelfde dhcp adres (als de kabel erin zit) als mn amd,en hoef ik alleen nog maar een kabeltje te verwisselen als de pctjes uitstaan

• 0siris
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:23 schreef mark_m het volgende:
bij mij niet,maar bij die celly de eerste kaar wel en toen kreeg hij automatisch hetzelfde dhcp adres (als de kabel erin zit) als mn amd,en hoef ik alleen nog maar een kabeltje te verwisselen als de pctjes uitstaan
Wat ik van Chello begrepen heb (maar ik weet dat niet zeker want ik werk zelf met een door Chello opgegeven IP-adres) is het zo dat de leasetijd van het IPadres dat jij krijgt waarschijnlijk een week geldig is. In layman's terms: Als je je computer meer dan 1x per week gebruikt, heb je altijd hetzelfde IP-adres.

Maar nogmaals: of het inderdaad zo is, weet ik niet zeker, ik heb het ook maar gehoord.

Pagina: 1