Vraag

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 22:44

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
Hoi,

Op mijn OnePlus 6T heb ik nog een oude versie van Whatsapp geïnstalleerd (2.21.1.16 - 28 jan 2021), ik heb de boot afgehouden om een nieuwe versie te installeren i.v.m. de berichten die ik las over de privacy (schending) van Whatsapp en het (moeten) accepteren van de privacyvoorwaarden Lees meer...https://tweakers.net/nieu...-verplicht-datadelen.html.

Vanmorgen bij het openen van Whatsapp op mijn OnePlus 6T kreeg ik de melding om binnen 30 dagen een update uit te voeren (helaas geen screenshot), deze melding ontving ik omdat ik sinds 28 jan 2021 geen update meer heb uitgevoerd.

Zelf heb ik geen Facebook meer sinds 2020, en vind ik het persoonlijk niet prettig om te weten dat mijn data alsnog wordt gedeeld met Facebook.

Zelf heb ik het idee om van Whatsapp af te stappen, alleen het probleem is dat ik bij te veel groepen zit en gebruik hem ook voor mijn werk, en zie ik dat er te veel contacten zijn die ik heb die alleen maar Whatsapp gebruiken.

Als alternatieve gebruik ik Telegram en Signal. Van mijn contacten zie ik dat er mondjesmaat Telegram gaan gebruiken.

Zelf zou ik graag Signal willen gebruiken i.v.m. privacy en i.c.m. met de groepen die ik heb in Whatsapp, alleen heb ik gemerkt dat niet 1 op 1 over te zetten is, als iemand hierover een tip heeft dan hou ik me aanbevolen.

Wat heb ik zelf getest:
Een groep aangemaakt in Signal en daar vanuit een uitnodigingslink gepost in een bestaande groep in Whatsapp, alleen moeten dan de mensen in die Whatsapp-groep zitten wel naar Signal. Maar ik heb gemerkt dat dat niet werkt.

Terugkomend op mijn eerste vraag: Is het veilig om Whatsapp te gaan updaten?
Tweede vraag: is er een mogelijkheid om de berichten die in Whatsapp verschijnen ook leesbaar zijn in andere Messenger apps zoals Signal e.d.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is slikken of stikken. (stoppen dus)

Dus maak je keuze en ga daarmee door.

/edit

Als extra, je kan niet berichten etc uitwisselen tussen diensten.

[ Voor 32% gewijzigd door Vorkie op 24-06-2021 13:41 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@Slayer - ik vraag me een beetje af waar je je zorgen over maakt. Zoals je in je gelinkte bericht kunt lezen, is er geen impact voor Europese gebruikers. Wat houdt je precies tegen? Is het een principekwestie?

per aspera ad astra

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
LAD93 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:46:
@Slayer - ik vraag me een beetje af waar je je zorgen over maakt. Zoals je in je gelinkte bericht kunt lezen, is er geen impact voor Europese gebruikers. Wat houdt je precies tegen? Is het een principekwestie?
Het is principe kwestie, en vind ik het niet prettig dat een groot bedrijf zoals Facebook (bijna) alles kan zien wat je schrijft of deelt via Whatsapp.

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Slayer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Het is principe kwestie, en vind ik het niet prettig dat een groot bedrijf zoals Facebook (bijna) alles kan zien wat je schrijft of deelt via Whatsapp.
Dat kunnen ze ook niet (zeggen ze en is zeer waarschijnlijk ook zo!) :)

Wel kunnen ze zien met wie, hoe vaak en wie er allemaal in je telefoonboek staan. Maar dat konden ze al.

Je kan altijd overstappen op Signal!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:04
Slayer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:38:
Als alternatieve gebruik ik Telegram en Signal. Van mijn contacten zie ik dat er mondjesmaat Telegram gaan gebruiken.
ipv één programma wat je gegevens misbruikt, gebruik je nu drie???

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:32:
[...]

ipv één programma wat je gegevens misbruikt, gebruik je nu drie???
Klopt, ik wil niet wedden op één paard

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:04
Slayer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Klopt, ik wil niet wedden op één paard
je wilt je gegevens breed delen.... >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slayer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:38:
Telegram is niet echt veel beter dan Whatsapp en kent (standaard) geen end-to-end encryption op chats die je hebt. Vanaf het moment dat je een chat private maakt is dat pas wel het geval, maar kun je ook alleen via dat device het gesprek verder zien. Een heel goed alternatief wil ik dat niet noemen als je op privacy gesteld bent.
Pagina: 1