Momenteel heb ik het volgende systeem;
Na een jaar of 6/7 merk ik dat die wat trager wordt en gezien het mijn werk pc is, mag deze wel vervangen worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor webdesign (WordPress/HTML/PHP/CSS). Office, administratie. Photoshop/Illustrator
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 600/650
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Seasonic M12II Evo 520W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb inmiddels het volgende lijstje samengesteld;
Ik twijfel nog wat over de CPU. Ik heb ook gekeken naar een Ryzen 5 3600(X) maar omdat deze geen iGPU heeft gekozen voor de intel. Ik begrijp dat ik een videokaart heb waardoor de iGPU niet nodig is, maar als de videokaart er mee ophoudt kan ik met een iGPU in elk geval nog verder werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem. Het staat op zolder, in de kamer naast de slaapkamer. Ik wil, als het zo uitkomt, graag de computer de nacht aan kunnen laten zonder dat ik last heb van gezoem.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en advies of bovenstaande lijstje goed is of dat er betere/andere opties zijn.
De huidige voeding voldoet prima en is een 80 Bronze. Ik twijfel nog of ik een nieuwe voeding moet kopen die bijvoorbeeld 80 plus titanium is. De computer staat immers wel de hele dag aan. Maar ik heb geen idee hoeveel het bespaart. Als ik 100 euro uitgeef en het duurt 10 jaar voor ik die 100 euro er uit hebt, schiet het niet op.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Philips 345B1C/00 Zwart | € 395,85 | € 395,85 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 814,85 | ||
Na een jaar of 6/7 merk ik dat die wat trager wordt en gezien het mijn werk pc is, mag deze wel vervangen worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor webdesign (WordPress/HTML/PHP/CSS). Office, administratie. Photoshop/Illustrator
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 600/650
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Seasonic M12II Evo 520W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb inmiddels het volgende lijstje samengesteld;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 205,10 | € 205,10 |
| 1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/32 | € 185,60 | € 185,60 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P5 500GB | € 56,84 | € 56,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 533,54 | ||
Ik twijfel nog wat over de CPU. Ik heb ook gekeken naar een Ryzen 5 3600(X) maar omdat deze geen iGPU heeft gekozen voor de intel. Ik begrijp dat ik een videokaart heb waardoor de iGPU niet nodig is, maar als de videokaart er mee ophoudt kan ik met een iGPU in elk geval nog verder werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem. Het staat op zolder, in de kamer naast de slaapkamer. Ik wil, als het zo uitkomt, graag de computer de nacht aan kunnen laten zonder dat ik last heb van gezoem.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en advies of bovenstaande lijstje goed is of dat er betere/andere opties zijn.
De huidige voeding voldoet prima en is een 80 Bronze. Ik twijfel nog of ik een nieuwe voeding moet kopen die bijvoorbeeld 80 plus titanium is. De computer staat immers wel de hele dag aan. Maar ik heb geen idee hoeveel het bespaart. Als ik 100 euro uitgeef en het duurt 10 jaar voor ik die 100 euro er uit hebt, schiet het niet op.
[ Voor 28% gewijzigd door Robbie T op 24-06-2021 13:00 ]